2009-12-25, 20:30
Medlem
herdens avatar
Ja, hon är ju onekligen snygg Doreen men det känns ju inte som att hjärnkapaciteten är på topp...
Citera
2009-12-25, 20:37
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herden
Ja, hon är ju onekligen snygg Doreen men det känns ju inte som att hjärnkapaciteten är på topp...

Stör mig på att hon inte vill "ta skulden" och svara på några frågor där paret gissar, utan verkar bara vilja svara på sådant hon är 100% på.
Citera
2009-12-25, 20:38
Medlem
mishimas avatar
Tycker att båda lagen är rätt usla. Det är ingen som har imponerat på mig särskilt mycket.
Citera
2009-12-25, 20:47
Medlem
Kändes skönt att ta Frankfurt på 10-poängaren.

Doreen ser söt ut, men ingen utav lagen verkar vara på topp.
Citera
2009-12-25, 20:55
Medlem
neguins avatar
Är det nytt rekord i minst poäng för lagen? Värdelösa..

Jag tog också Frankfurt på 10, enda stad jag vet det finns två av Retur tog jag på Nirvana och Smells Like Teen Spirit. Svårt när det kan va plus/minus ngt år sådär. Tror faktiskt det är en av de få gångerna jag har samlat ihop fler poäng än de tävlande..

Tråkigt annars det va ett rätt tråkigt avsnitt tyvärr..

edit: Doreen är fantastiskt läcker tycker jag!
Citera
2009-12-25, 20:58
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
När det gäller befolkningsfrågor och dylikt är det ingen som slår Hans Rosling på fingrarna. Frågan är dock hur bred han är i sin kunskap. Ofta kan människor med sådana spetskunskaper vara ganska nischade. Men det är mycket möjligt att han är väldigt allmänbildad.

Verkar så, är inte alls imponerad av hans kunskaper.

Ingen imponerade idag för övrigt. Ranelid kanske när han kunde Öxabäck.
Citera
2009-12-25, 21:00
Bannlyst
Jag tog Kalix* på 6 poäng och
Frankfurt** på 10 = 16 poäng bara där alltså!

* Redan på 8 poäng tänkte jag på språkröret Peter Eriksson som är från Kalix, och fick det bekräftat med Karl IX.
**Frankfurt am Main och Frankfurt an der Oder - lätt som en plätt!

"Also sprach Zarathrusta" visste jag också, plus en del annat förstås. Räknade inte varje svar...
Citera
2009-12-25, 21:01
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfattigen
Verkar så, är inte alls imponerad av hans kunskaper.

Ingen imponerade idag för övrigt. Ranelid kanske när han kunde Öxabäck.

Äsch, den kunde jag också.

Uppseendeväckande att Ranelid/Charles enbart tog två poäng på resorna. Kalix tog jag på åtta poäng när de nämnde språkröret och klippa. Frankfurt när de pratade ekonomisk centralort.
Citera
2009-12-25, 21:02
Moderator
Dr Kings avatar
Riktigt svaga insatser av både lagen idag. Noll poäng för båda lagen på de två första resorna och sedan bara 4-2 på den sista resan och en totalställning på 17-14. Det är ju t.o.m. så att summan av båda lagens poäng är mindre än vad förlorarlaget typiskt har i semifinal och final då två riktigt duktiga lag möts.

Å andra sidan måste jag efter att ha sett ett antal avsnitt av årets säsong säga att frågorna har blivit något svårare än under tidigare säsonger.
Citera
2009-12-25, 21:04
Medlem
Kalix kunde man nog fixat på 6 poäng. Är väldigt sportinresserad, men jag var övertygad om Jitex. Jitex vann dock året efter. Aja, nu lär jag aldrig glömma att det var Öxabeck som vann första året.
Citera
2009-12-25, 21:08
Medlem
Qwerty88s avatar
haha, tycker det är kul när Ranelid pratar runt frågorna när han inte kan svaret... Som när han började prata om hav när dom frågade efter ett sund. patetiskt
Citera
2009-12-25, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty88
haha, tycker det är kul när Ranelid pratar runt frågorna när han inte kan svaret... Som när han började prata om hav när dom frågade efter ett sund. patetiskt

Jo, han är riktigt pinsam ibland.

Hur tycker ni programledarna har varit då? Tycker de inte är i klass med föregående programledararna, men tycker ändå de har gjort bra ifrån sig de sista två avsnitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in