2021-01-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bästa och roligaste avsnittet någonsin - älskar att höra hellacopters lägga in fills i Eloise och allt annat, älskade Ernst och Arve - en perfekt kväll som jag givetvis (som alla som spelar hemma och hör ledtrådarna från lagen) vann stort. Kul hela vägen på ett sätt jag saknar länge och jag ser enormt fram emot nästa vecka med Hellacopters.

Folk i tråden som inte kan hålla reda på vilka band Dregen spelat i eller vet vem Patrik Arve är borde bannlysas för övrigt 😄
Riktigt bra avsnitt som bidrog till mycket skratt hemma i min soffa. Ernst hade högst oväntat ett par fina one-liners.
Citera
2021-01-09, 18:13
Medlem
Förstår inte riktigt snacket om pk. Det märktes väl inte på pissluffaren i dressinen att han var vänster/pk?
För övrigt anser jag att franska trion borde förgöras.
Citera
2021-01-09, 22:58
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
...
hc var bra men jag undrar om det är corona som bjöd på detta - hade dom tackat jag till att giga här under vanliga omständigheter?
Beror nog på när det spelas in. Rektor Hamid, som ersattes av Nordegren & Epstein verkar ha torskat i oktober och då antar jag att hans program var inspelade. Och mitt i sommaren vill man nog inte spela in eftersom många vill vara lediga och musiker, ett vanligt år är ute och spelar.
Samtidigt tar inte en grupp (tre avsnitt) så lång tid att spela in, jag skulle gissa att hela inspelningen kan fixas på en dag.
Citera
2021-01-09, 23:22
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Beror nog på när det spelas in. Rektor Hamid, som ersattes av Nordegren & Epstein verkar ha torskat i oktober och då antar jag att hans program var inspelade. Och mitt i sommaren vill man nog inte spela in eftersom många vill vara lediga och musiker, ett vanligt år är ute och spelar.
Samtidigt tar inte en grupp (tre avsnitt) så lång tid att spela in, jag skulle gissa att hela inspelningen kan fixas på en dag.
syftar mer på att sälja sin röv. det har knappast varit ett bra år för musiker som gör sina pengar på scen.
när schemat är tomt och på spåret ringer så tackar man ja.

just det jag undrade. om de under normala omständigheter hade spelat eller om det var corona som gjorde man att behövde ta detta för att få lite rampljus.
Citera
2021-01-10, 07:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte87
Nej, dubbelkollade nu några tidigare omgångar och det är alltid 3 frågefilmer på resmål. Vet också att de vid flera tillfällen under senaste åren nämnt att 60 poäng är max, i samband med att några kommit på väldigt höga poäng. Dvs 10+9 per resmål, plus vem där/retur som kan ge 3 poäng. Så uppenbarligen klippte de bort en frågedel. Förmodligen för att deltagarna ändå kammade hem noll och det såg bättre ut i programmet om de inte nollade för mycket.

Fast om nu 60 är max och det är tre FILMER per resmål försvinner ju musikfrågorna. Ty 19pinnar resa ger ju 57 och vem där 3 vilket ger 60. Musiken ger 6pinnar...
Eller menar du att musiken är en film?
Citera
2021-01-10, 08:46
Medlem
Scalpings avatar
Jag har alltid tagit för givet att Ernst Billgren var son till konstnären Ola Billgren, men jäklar så fel man hade. Ola hade bara varit 17 år äldre isf också 🙂
Citera
2021-01-10, 12:19
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Jag trodde inte att jag skulle vilja se På Spåret efter det att Oldsberg o Hallgren slutade men jag måste säga att programmet håller lika hög nivå nu på alla fronter. Roligt, lärorikt, underhållande, bra musik, lite småfräcka roliga kommentarer.

På spåret har blivit ett av mina favoritprogram tillsammans med tex Jens i vildmarken, Standup sketch show o UG.
Citera
2021-01-10, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Fast om nu 60 är max och det är tre FILMER per resmål försvinner ju musikfrågorna. Ty 19pinnar resa ger ju 57 och vem där 3 vilket ger 60. Musiken ger 6pinnar...
Eller menar du att musiken är en film?

Filmer var kanske slarvigt skrivet. Menar 3 delmoment med frågor på varje resmål. Totalt ska man kunna skramla ihop 9 poäng på delfrågorna på varje resmål, och så ger vem där/retur ytterligare 3 poäng att tävla om. Så har det alltid varit, i alla fall sen Luuk och Lindström tog över.
Citera
2021-01-10, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Har aldrig sett en fulare kärring i den relativt unga åldern. Höknäsa och glest sittande sockerbitar till tänder.

Din beskrivning av Irena Pozar är väldigt träffande: https://images.app.goo.gl/mmvvKG4vxuvNh8RH8
Citera
2021-01-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Nej du tycker inte att ft är bra. Du skriver bara så för att verka svår och märkvärdig. Väx upp, pöjk!

Jag är äldre än du är jag säker på o då jag började lyssna på industri- och punkmusik 1983-84 så är det alltid skönare att höra något som är avigt och skaver. Ollikainen ligger rätt nära Bob Dylan i röst och jag brukar tycka att Dylan gör sina sånger bättre än alla de som gör covers på hans sånger. Som sagt, franska trion gjorde det riktigt bra.
Senast redigerad av mhean 2021-01-10 kl. 15:50.
Citera
2021-01-10, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Lustigt då programmet produceras i Göteborg!

Men nog få ickestockholmare som sitter i bestämmandepostion för produktionen tippar jag på.
Senast redigerad av mhean 2021-01-10 kl. 15:53.
Citera
2021-01-10, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mhean
Jag är äldre än du är jag säker på o då jag började lyssna på industri- och punkmusik 1983-84 så är det alltid skönare att höra något som är avigt och skaver. Ollikainen ligger rätt nära Bob Dylan i röst och jag brukar tycka att Dylan gör sina sånger bättre än alla de som gör covers på hans sånger. Som sagt, franska trion gjorde det riktigt bra.
Jag gillar både punk och Dylan skarpt, men klarar inte av att höra en hel låt med trion utan att stänga av. Men dom är ju tokhyllade, så nåt finns det uppenbarligen som folk faller för. Kul ändå att vi alla är olika. Själv håller jag Hellacopters högre alla dagar i veckan, och ser fram emot nästa veckas avsnitt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in