2021-01-08, 21:19
Medlem
rogerks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
Du hade kammat 0.
Men om nån frågar -varifrån kommer vinden? Så inkluderar svaret inte ordet vindöga
Citera
2021-01-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
Vad fan Karl IX grundade den kortvariga staden Göteborg på hisingen inte dagens Göteborg utan det var sonen Gustav II Adolf.
Reagerade på det också. Dåligt.
Citera
2021-01-08, 21:24
Medlem
Vad fan var det här? På riktigt, vad var det här för något?
Är det ett sätt att säkra ett avancemang för "tjejlaget" i gruppen?

Det här kan ha varit ett nytt bottenrekord av Svt.
Samtidigt så bevisar man återigen att kunskap inte betyder något, endast "rätt" politisk värdegrund avgör om du är med eller inte.
Citera
2021-01-08, 21:33
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Men om nån frågar -varifrån kommer vinden? Så inkluderar svaret inte ordet vindöga
Frågan var vad platsen på horisonten där vinden härrör kallas, lovart är antonym till lä och avser vinden i förhållande till båten/motsvarande.
Citera
2021-01-08, 21:39
Medlem
arcsins avatar
Äntligen lite riktig musik i På spåret!
Citera
2021-01-08, 21:39
Medlem
Knotknets avatar
Nickes fru var bäst ikväll, och Bobba kan man bara älska.
Citera
2021-01-08, 21:40
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bästa och roligaste avsnittet någonsin - älskar att höra hellacopters lägga in fills i Eloise och allt annat, älskade Ernst och Arve - en perfekt kväll som jag givetvis (som alla som spelar hemma och hör ledtrådarna från lagen) vann stort. Kul hela vägen på ett sätt jag saknar länge och jag ser enormt fram emot nästa vecka med Hellacopters.

Folk i tråden som inte kan hålla reda på vilka band Dregen spelat i eller vet vem Patrik Arve är borde bannlysas för övrigt 😄
Är det Eloise med Barry Ryan eller Arvingarna? Kommer förövrigt ihåg att en av de historielösa i arvingar påstod sig ha kommit på namnet även fast Barry Ryan hade framfört en låt med samma titel flera årtionden tidigare.
Senast redigerad av The Beach boy 2021-01-08 kl. 21:47.
Citera
2021-01-08, 21:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Är det Eloise med Barry Ryan eller Arvingarna? Kommer förövrigt ihåg att en av de historielösa i arvingar påstod sig ha kommit på namnet även fast Barry Ryan hade framfört en låt med samma titel flera årtionden tidigare.

Haha, nä det var arvingarnas låt - men ärligt talat tror jag inte Paul Ryan hittade på namnet Eloise heller 😅
Citera
2021-01-08, 22:37
Medlem
bill claytons avatar
Såg fram emot att se Patrik Arve göra bort sig totalt men han kunde mer än man kan tro.

Hellacopters var läskigt bra, dom kunde gärna fått vara husband hela säsongen.
Citera
2021-01-08, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Karl den XII som gissning på Jean Baptiste Bernadotte är det sämsta jag hört under på spårets historia.
Oslagbart uselt.
Ja de hade lika gärna kunnat gissa
på Östen Warnerbring. 😂
Citera
2021-01-08, 22:45
Medlem
groovesnuss avatar
Jag tyckte som boendes i 031-land att frågan om Partille-Jonny var väldigt lokal. Är det verkligen ett begrepp som resten av Sverige känner till??

För övrigt jävligt kul avsnitt, segling öl och handboll. 43 p 💪
Citera
2021-01-08, 22:46
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Hellacopters som husband! Nytt grepp - kan inte bli fel.
Jag funderade faktiskt innan programmet, alltså innan jag kände till det nya husbandet, på om inte sådan orkester skulle kunna göra en skön cover på Lumbyes Jernbanegalopp
Citat:
Ursprungligen postat av hermanhayes
Verkligen låg nivå i kväll tänk att att missa Auckland vilka jävla idioter!
Vet inte om det är jag som är lokalskadad, men i början på den resan mötte vi ett ganska gult tåg, vilket fick mig att tänka Västtåg, alltså typ Mariestad eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in