2021-01-08, 22:49
Medlem
groovesnuss avatar
Meatloaf i Rocky Horror??? Det är fan en lucka i mitt minne.
Citera
2021-01-08, 23:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Ja de hade lika gärna kunnat gissa
på Östen Warnerbring. 😂

Det hade varit en bättre gissning.

Det här är På spåret när det är som sämst. De sätter ihop så ojämna lag att det blir trist. Jag menar kombinationen Claes Elfsberg/Magdalena Wallin*) i jämförelse med soplaget Irena Pozar/Patrik Arve. Varför inte försöka se till att alla lag är så jämnbra som möjligt.

*)Gift Forsberg.
Citera
2021-01-08, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Karl den XII som gissning på Jean Baptiste Bernadotte är det sämsta jag hört under på spårets historia.
Oslagbart uselt.

Jag får faktiskt hålla med här. Otroligt korkat. Med det sagt hade de ju andra kvaliteter. Tror många stockholmare undrade var fan Partille var för nåt. Alltså 0p i många stugor på den.
Citera
2021-01-08, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Bästa och roligaste avsnittet någonsin - älskar att höra hellacopters lägga in fills i Eloise och allt annat, älskade Ernst och Arve - en perfekt kväll som jag givetvis (som alla som spelar hemma och hör ledtrådarna från lagen) vann stort. Kul hela vägen på ett sätt jag saknar länge och jag ser enormt fram emot nästa vecka med Hellacopters.

Folk i tråden som inte kan hålla reda på vilka band Dregen spelat i eller vet vem Patrik Arve är borde bannlysas för övrigt 😄

Jag kör alltid Tyst kupé. Vann ändå överlägset i kväll.
Citera
2021-01-08, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vad fan var det här? På riktigt, vad var det här för något?
Är det ett sätt att säkra ett avancemang för "tjejlaget" i gruppen?

Det här kan ha varit ett nytt bottenrekord av Svt.
Samtidigt så bevisar man återigen att kunskap inte betyder något, endast "rätt" politisk värdegrund avgör om du är med eller inte.

Men ditt jävla spån. Fattar du inte att det är svårt att få folk till programmet? Tror du att Jimmie vill vara med?
Citera
2021-01-08, 23:21
Medlem
Pissluffaren i dressinen visste ju inte ens vad hans medtävlare hette😂 Hon bidrog nog inte med en enda poäng å andra sidan så hon var ren rekvisita (jag minns inte heller vad hon hette).

Annars var detta bästa avsnittet på länge då Asperger-mongot i franska trion förpestat tillvaron för oss under en tid.
Citera
2021-01-08, 23:26
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jag tyckte som boendes i 031-land att frågan om Partille-Jonny var väldigt lokal. Är det verkligen ett begrepp som resten av Sverige känner till??

För övrigt jävligt kul avsnitt, segling öl och handboll. 43 p 💪

Aldrig hört talas om Partille Jonny. Men att de inte bara sa bryt!! när de svara Karl XII övergår mitt förstånd. Är svenska folket så ointresserade av våran historia?
Citera
2021-01-08, 23:28
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kovid19
Jag kör alltid Tyst kupé. Vann ändå överlägset i kväll.
Tror jag säkert - de var inte direkt jätteduktiga, men jag tycker de var underhållande! Riktigt bra band, (ok, jag har en förkärlek för rock, so what) roliga deltagare som bjöd på sig själva och ett väl avvägt program helt enkelt.

Och jag kan finna en stor glädje i programmet trots att jag kanske inte är lika duktig som du. Jag är hyfsad på många områden men usel på t.ex geografi vilket borde vara essentiellt, men oavsett så tycker jag en stor del av programmets behållning ligger i att följa deltagarnas resonemang, slutsatser och ibland missuppfattningar. Om jag alltid visste rätt svar snabbare än de tävlande så tror jag inte det skulle finnas skäl att titta.
Citera
2021-01-08, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlxgustaf
Aldrig hört talas om Partille Jonny. Men att de inte bara sa bryt!! när de svara Karl XII övergår mitt förstånd. Är svenska folket så ointresserade av våran historia?

Håller med. De kunde klippt bort det och låtit de komma undan med hedern och ändrat till Karl den 15 eller nåt.
Detta var katastrof.
Citera
2021-01-09, 00:02
Medlem
Markera-allts avatar
Nästa vecka blir det finbesök tillsammans med The Hellacopters.

Citera
2021-01-09, 00:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Markera-allt
Nästa vecka blir det finbesök tillsammans med The Hellacopters.

Nu grät jag en liten glädjetår av förväntan.
Citera
2021-01-09, 00:07
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Jag tyckte som boendes i 031-land att frågan om Partille-Jonny var väldigt lokal. Är det verkligen ett begrepp som resten av Sverige känner till??

För övrigt jävligt kul avsnitt, segling öl och handboll. 43 p 💪

Jag är från 08-land och var dessutom bara ett litet barn under tidigt 00-tal när stilen peakade. Jag tog den frågan direkt.
Så nej, det är långt ifrån väldigt lokalt skulle jag säga.

Håller med! Väldigt bra avsnitt, kul med det lite otippade 2 Sverigeresorna. Riktigt bra musik också.
Däremot tyckte jag väl inte att den poängmässiga nivån i burarna var jättehög. Själv fick jag 35 poäng...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in