2020-12-26, 21:49
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
SVT är ju som bekant PK och väljer tävlande efter politisk hemvist. Det innebär att om någon uttalat sig positivt om t.ex. SD eller negativt om feminism och invandring, är sannolikheten att tillfrågas att tävla minimal. Marcus Birro är väl det största motargumentet till detta, men det var många år sedan han tävlade. Hamid Zafar var ju persona non grata när det kommit upp i dagen att han skrivit hatiskt om judar, homosexuella och hazarer. Det var så tabu att man till och med klippte bort avsnitten i vilka han deltog. Kakan Hermansson klipptes inte bort för sina hatiska inlägg mot den svenska poliskåren, som en jämförelse.

Eftersom de som är mest PK är folk som arbetar inom media, är det dem man i huvudsak frågar.

Den hör man ofta. "Jag läste om det precis innan tävlingen!". Jag tror inte tävlingen som sådan är riggad, men man märker att frågorna är anpassade efter de tävlandes kunskaper.
Det föranleder frågan vilken folkgrupp som styr media.

Vem där, senast två ggr i rad, är väl ett exempel på hur man styr de tävlande.
Citera
2020-12-26, 21:50
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Det föranleder frågan vilken folkgrupp som styr media.
Och det föranleder motfrågan: Vad spelar det för roll? Spelar det någon roll om det är judar eller svenskar, om kontentan blir densamma?
Citera
2020-12-26, 21:53
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Och det föranleder motfrågan: Vad spelar det för roll? Spelar det någon roll om det är judar eller svenskar, om kontentan blir densamma?
Varför skulle kontentan bli densamma utan Juden? Är Ankan representativ för Sverige och en svensk? Det här är så vänsterblivet det bara kan bli.
Citera
2020-12-26, 21:55
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Varför skulle kontentan bli densamma utan Juden? Är Ankan representativ för Sverige och en svensk? Det här är så vänsterblivet det bara kan bli.
Det jag menar är att svenskar klarar av att sprida vänsterdynga precis lika bra utan att judar hjälper till, vilket gör saken om etnicitet helt ointressant. Eller menar du att svenskar inte är kapabla att frammana dessa idéer själva? Vad säger det i så fall om det svenska folket?
Citera
2020-12-26, 21:59
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Det jag menar är att svenskar klarar av att sprida vänsterdynga precis lika bra utan att judar hjälper till, vilket gör saken om etnicitet helt ointressant. Eller menar du att svenskar inte är kapabla att frammana dessa idéer själva? Vad säger det i så fall om det svenska folket?
Reinfeldt talade om det sovande folket. Kanske ligger något i den tanken. För mig är det scheisse egal vem som vinner tävlingen. Tävlingsnerven existerar inte i programmet.
Citera
2020-12-26, 22:08
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Reinfeldt talade om det sovande folket. Kanske ligger något i den tanken. För mig är det scheisse egal vem som vinner tävlingen. Tävlingsnerven existerar inte i programmet.
Det har du helt rätt i. Programmet var roligare för 5-6 år sedan, men jag finner fortfarande tillräckligt med underhållsvärde för att fortsätta följa det.
Citera
2020-12-27, 08:24
Medlem
kuinlapsenas avatar
Under tiden "anka" ska förklara hur han kom på Lasagne är det någon som fiser. Vem är det?
Citera
2020-12-27, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erk1perki
Varför fan tar ingen någonsin året istället för Vem där? Så mycket mer underhållande.

Oftast enklare också, fast många tycker det är svårt. Det är visserligen svårt om det är närliggande årtal.
Själv klarar jag det ofta om jag ser ett skivomslag eller hör en viss låt - min pophistoria har jag koll på! Likaså om det är något om OS eller fotbolls-VM, så kan man ju utesluta vissa år: då kan det åtminstone inte vara frågan om ett udda årtal som 1987 utan det måste vara 1986 eller 1988 etc.
"Vem där" tycker jag bara är rörigt! Ytterst sällan jag har en aning innan något av lagen gissar.
Citera
2020-12-27, 23:19
Medlem
Citat:
Tror jag inkluderade dessa. Det finns alltså en klar överrepresentation bland de tävlande, beroende på etnicitet och företagshemvist. Vem har valt ut dessa tävlande och hur bestämdes dessa urvalskriterier?

Jag tror fö tävlingen är riggad. Ankan satt och läste på om Uruguay innan tävlingen. Varför gjorde han det?

Jävla pucko! Hade han fått information i förhand skulle han väl för helvete inte erkänna det?
Citera
2020-12-28, 21:01
Medlem
Markera-allts avatar
Seriöst. Franska trion. Har någon någonsin hört något sämre?

Folk som blir ratade i idol sjunger bättre. Tamejfan det värsta jag hört. Vafan gör han med en mikrofon?
Citera
2020-12-29, 01:33
Medlem
Bara jag som uppfattade Ankan som full/påtänd!?
Citera
2020-12-29, 14:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sall2001
Bara jag som uppfattade Ankan som full/påtänd!?

Han är väl sådan naturligt. En damppersonlighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in