2020-12-26, 11:12
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Instämmer, 53 år och lika vacker nu som när hon gick i mål efter ett svettigt lopp. Claes är ganska stilig han också. Ett trevligt par till skillnad mot andra lagen.
Jag tror dom kan gå långt. Kanske vinna. Dom ser ut att komplettera varann bra. Det är ett svagt startfält denna säsong vad det verkar. Nu har vi inte sett sista gruppen ännu men det är ju inga tex gamla mästarlag/deltagare med.
Citera
2020-12-26, 13:58
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Dilan och Moa peakade när de tog Kim Kardashian i förra veckans Vem Där. Det säger det mesta om var deras styrka ligger. I övrigt är de alltför för lika och framför allt Moa är för svag. Dilan skulle må bättre av att tävla med någon äldre professorstyp i stil med Dick Harrison eller Gunnar Wetterberg
Jag har ingen aning om Kardashians pojkvänner osv. Men tog det på 2sek för bland det första de visade var en tweet från Trump där han tackade *överstryket* för hennes jobb med att hjälpa oskyldigt dömda. När sen OJ dök upp var det ju 100% De förklarade aldrig det i avsnittet, men hon hjälper alltså att fria folk från fängelse som inte ska vara där. Att visa det direkt borde göra så folk kan det men tyvärr har ju folk mer koll på meningslöst skvaller.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2020-12-26 kl. 14:00.
Citera
2020-12-26, 18:48
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Instämmer, 53 år och lika vacker nu som när hon gick i mål efter ett svettigt lopp. Claes är ganska stilig han också. Ett trevligt par till skillnad mot andra lagen.
Ja damp-ankan med judinnan var kanske ingen visuell jätteupplevelse till skillnad från den fagra Magda. Undrar varför det är så många judar som överkvoterats til programmet? Inte kan väl Hannah Stjärne varit så fräck att hon selekterat sina stamfränder till Sveriges populäraste frågesport. Om det bara finns 20k judar i Sverige av 10 miljoner "svenskar" måste något gått radikalt fel.
Citera
2020-12-26, 18:54
Medlem
Skulle inte förvåna mig om Ankans hår går till final.
Citera
2020-12-26, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Ja damp-ankan med judinnan var kanske ingen visuell jätteupplevelse till skillnad från den fagra Magda. Undrar varför det är så många judar som överkvoterats til programmet? Inte kan väl Hannah Stjärne varit så fräck att hon selekterat sina stamfränder till Sveriges populäraste frågesport. Om det bara finns 20k judar i Sverige av 10 miljoner "svenskar" måste något gått radikalt fel.
Ja och visst är det hemskt att judar får tävla med oss arier och dessutom sitta i samma bur..
Citera
2020-12-26, 19:40
Medlem
fyllds avatar
Får man nämna att judar förekommer i programmet eller är etnicitet annan än en svensk på deltagarna tabu i tråden? Det står inget om det i moderators anvisningar om vad som inte får diskuteras, tex om judars överrepresentation i Sveriges populäraste frågesport. Jag antar att anställda och fd anställda på SVT och SR inte heller får dryftas.
Citera
2020-12-26, 20:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Skulle inte förvåna mig om Ankans hår går till final.

Det verkar gå åt alla håll så det är inte omöjligt. Marianne Ahrnes hår är inte heller något man skämtar bort eller det kanske är precis det man kan göra?

Det är i vilket fall som helst med i diskussionen.
Citera
2020-12-26, 21:21
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Får man nämna att judar förekommer i programmet eller är etnicitet annan än en svensk på deltagarna tabu i tråden? Det står inget om det i moderators anvisningar om vad som inte får diskuteras, tex om judars överrepresentation i Sveriges populäraste frågesport. Jag antar att anställda och fd anställda på SVT och SR inte heller får dryftas.
Jag svarar med en motfråga: Vad spelar det för roll vilken etnicitet de tävlande har?
Citera
2020-12-26, 21:33
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Jag svarar med en motfråga: Vad spelar det för roll vilken etnicitet de tävlande har?
Det visar att de tävlande selekterats ur en elit, än ur folkdjupet. Den folkstyrande eliten som inte får kritiseras. Det finns 20k judar i en befolkning av 10 miljoner, än mindre SVT/SR anställda. You do the math.
Citera
2020-12-26, 21:35
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Det visar att de tävlande selekterats ur en elit, än ur folkdjupet. Den folkstyrande eliten som inte får kritiseras. Det finns 20k judar i en befolkning av 10 miljoner, än mindre SVT/SR anställda. You do the math.
Då skulle jag nog mer klaga på den extrema överrepresentationen av radiopratare.

Judar är för övrigt världshistoriens förmodligen mest lyckade folkslag, sett till bedrifter relativt folkmängd.
Citera
2020-12-26, 21:39
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcsin
Då skulle jag nog mer klaga på den extrema överrepresentationen av radiopratare.
Tror jag inkluderade dessa. Det finns alltså en klar överrepresentation bland de tävlande, beroende på etnicitet och företagshemvist. Vem har valt ut dessa tävlande och hur bestämdes dessa urvalskriterier?

Jag tror fö tävlingen är riggad. Ankan satt och läste på om Uruguay innan tävlingen. Varför gjorde han det?
Senast redigerad av fylld 2020-12-26 kl. 21:46.
Citera
2020-12-26, 21:46
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Tror jag inkluderade dessa. Det finns alltså en klar överrepresentation bland de tävlande, beroende på etnicitet och företagshemvist. Vem har valt ut dessa tävlande och hur bestämdes dessa urvalskriterier?
SVT är ju som bekant PK och väljer tävlande efter politisk hemvist. Det innebär att om någon uttalat sig positivt om t.ex. SD eller negativt om feminism och invandring, är sannolikheten att tillfrågas att tävla minimal. Marcus Birro är väl det största motargumentet till detta, men det var många år sedan han tävlade. Hamid Zafar var ju persona non grata när det kommit upp i dagen att han skrivit hatiskt om judar, homosexuella och hazarer. Det var så tabu att man till och med klippte bort avsnitten i vilka han deltog. Kakan Hermansson klipptes inte bort för sina hatiska inlägg mot den svenska poliskåren, som en jämförelse.

Eftersom de som är mest PK är folk som arbetar inom media, är det dem man i huvudsak frågar.
Citat:
Jag tror fö tävlingen är riggad. Ankan satt och läste på om Uruguay innan tävlingen. Varför gjorde han det?
Den hör man ofta. "Jag läste om det precis innan tävlingen, men kommer inte på det just nu!". Jag tror inte tävlingen som sådan är riggad, men man märker att frågorna är anpassade efter de tävlandes kunskaper.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in