2020-12-05, 00:11
Medlem
Kändes jäkligt lätt ikväll, eller? Helt obegripligt att ingen drog på Charlotte Kalla, herregud. Känns överlag som att mossiga(vilket givetvis kanske är en del av charmen) På Spåret skulle behöva en redig uppfräschare. Hoppas att Luuk har bytts ut till nästa säsong.

Man blev i alla fall inte ett dugg imponerad av dom tävlandes kunskaper ikväll. Ditto för deras underhållningsvärde. Epstein var gapig och dum. Hennes partner var helt tyst, för det mesta. Plura var åtminstone mer vaken idag. Hans burkompis känns som någon blåst bimbo bara...

Hur SVTs värderingar skiner igenom i detta program har säkert tagits upp i denna tråd mången gång, men fan vad jag stör mig på det alltså. Det distraherar verkligen från själva underhållningen när man jämt ska bli påmind om tjejfotboll(vem fan kollar på det?), kvinnliga JAS Gripen-piloter och en tjej som demonstrerar hur en vinkelslip skall dras. Att jag stör mig på det, och ännu värre, klagar på det här, känns verkligen urlöjligt, men vafan. När det blir så uppenbart att dom frågar det dom frågar och gör så mycket med syftet av att sprida ett budskap så börjar jag tänka mer på det, än att bli underhållen...
Vet att jag låter som ett barn...

Programmet känns avslaget som fan.('rona-restriktionerna med publiken hjälper givetvis inte) In med ny energi i programmet i form av en ny programledare och roligare deltagare(som Glans och Johan Unge)!
Senast redigerad av Erk1perki 2020-12-05 kl. 00:27.
Citera
2020-12-05, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Alltså, vad fan?

Jag är nog den sämst allmänbildade bland de som följer frågesport.

För mig är På Spåret något jag tittar på för att imponeras och inspireras. Sveriges svåraste frågesport säg det? Kom igen. Jag brukar nämna "dålig allmänbildning" på frågan "sämsta egenskaper". Men jag skrapade ihop runt 30p själv denna gången.

Mach, Karlsbron, Spinning Jenny??

Vad är det frågan om? Frågesport för mellanstadiet eller?

Sedan tycker jag det är för jävligt att de inte kan höja svårighetsgraden på naturvetenskapsfrågorna, då skulle t.o.m jag kunna glänsa ibland. Cenripetalkraft, hur kunde de inte kunna det? Haha, G-kraft??

Louise Epstein är otroligt charmig faktiskt. Lindström vågar driva med henne för han vet att hon kan ta det. Kafka krallig!

Det är nog få tävlanden som Lindström kan driva med sådär. Kan bli dålig stämning.

Hur fan kan någon gilla Epstein, såpass efterbliven så man skrek "håll käften" till tvn och slutade med att jag muteade så fort kameran var på henne.
Citera
2020-12-05, 01:08
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuffuffe
Hur fan kan någon gilla Epstein, såpass efterbliven så man skrek "håll käften" till tvn och slutade med att jag muteade så fort kameran var på henne.

Jag vet att jag är ganska ensam om det. Tror att jag gillar hennes sätt att ta plats utan att vara bufflig. Oftast när tävlanden kommer in på stickspår utanför frågorna så kan man spåra någon form av subtilt skryt.

Epstein har självdistans, skryter aldrig. och kan skratta gott åt sig själv. Jag tycker hon är lite charmig ändå. Kanske lite jobbig i radion, men i det här formater fungerar hon bra tycker jag.
Citera
2020-12-05, 01:18
Medlem
Citat:
Jag vet att jag är ganska ensam om det. Tror att jag gillar hennes sätt att ta plats utan att vara bufflig. Oftast när tävlanden kommer in på stickspår utanför frågorna så kan man spåra någon form av subtilt skryt.

Epstein har självdistans, skryter aldrig. och kan skratta gott åt sig själv. Jag tycker hon är lite charmig ändå. Kanske lite jobbig i radion, men i det här formater fungerar hon bra tycker jag.
Får erkänna att jag också tycker hon har en viss charm.

För övrigt tycker jag det bara är "Ankan" som räknas som bildad i årets upplaga.
Citera
2020-12-05, 02:02
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Hon har en väldigt trevlig röst som kan förmedla allvarligheter utan att man automatiskt reagerar. Hon är också gift och har tre barn.

Jag tror många hade tyckt om att ha en ölafton med Louise, och att ha henne som en kompis.
Citera
2020-12-05, 02:44
Bannlyst
Frågorna i detta program är ju verkligen överkurs, inget för medel-Svensson precis.
Citera
2020-12-05, 03:07
Medlem
Detta program var nog lite riggat och då kan man ju ta med lite spänning i det hela. Epstein-laget är ju trots allt en inhoppare för nazist-lärarlaget.

Lundell/Plura hade ju vunnit över nazist-lärarlaget innan och för "rättvisans" så riggas reultaten så att "rätt" lag går vidare i slutändan.

Epstein-laget kommer få stryk nästa match och då blir det nog lika riggat, dvs nära i poäng och "spänning".

PS: Gillat också Louise. Hon är lite porrig.
Citera
2020-12-05, 04:28
Medlem
DeValeras avatar
Jag tycker nog att många av frågorna var lite i det enklaste laget.
Citera
2020-12-05, 05:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Detta program var nog lite riggat och då kan man ju ta med lite spänning i det hela. Epstein-laget är ju trots allt en inhoppare för nazist-lärarlaget.

Lundell/Plura hade ju vunnit över nazist-lärarlaget innan och för "rättvisans" så riggas reultaten så att "rätt" lag går vidare i slutändan.

Epstein-laget kommer få stryk nästa match och då blir det nog lika riggat, dvs nära i poäng och "spänning".

Skitfin människa, man behöver inte fantisera över det.

Hon tycker förmodligen att det är bättre med samtal först.

Samma make och tre barn, vad det verkar.

Och de var ju väldigt snälla som gjorde om matcher och ställde upp.
Senast redigerad av goseigen 2020-12-05 kl. 05:33.
Citera
2020-12-05, 05:46
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie

Såvida inte nazist-lärarlaget vann hela skiten, då måste ju SVT lotsa fram Epstein-laget till seger för att slippa göra nyinspelningar av alla matcher.
Citera
2020-12-05, 05:48
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Absolut - fungerar otroligt bra i media.

Hon är avslappnad utan att låta som Kristina Lugn, och inte heller som Titti Schultz, som bara har en mycket enerverande "hej och hå-röst".

Riktigt fin människa.
Citera
2020-12-05, 05:56
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Såvida inte nazist-lärarlaget vann hela skiten, då måste ju SVT lotsa fram Epstein-laget till seger för att slippa göra nyinspelningar av alla matcher.

Vilka är Nazistlärarlaget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in