2019-02-23, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Har du sovit dej igenom programmen?

Gunnar har nog stått för 85-90 % av alla poäng, sedan även ödmjukt låtit henne ta åt sej äran vid flera tillfällen.

Håller jag inte med om alls men visst vi kan ju bara spekulera. De kan olika saker kan vi helt enkelt konstatera. Vem tjänar mest på det? Tja Gunnar kan ju mest självklara saker som vi i soffan hemma också kan så då identifierar vi oss med honom mest men bruden är sjukt kunnig om saker jag, och tydligen Gunnar, är ganska dåliga på
Citera
2019-02-23, 18:04
Medlem
Den-sistaMINUTENs avatar
En lagseger ser jag det som!
Citera
2019-02-23, 18:38
Medlem
murtennios avatar
Lite tråkigt att finalen inte var jämnare, spännande och underhållande hursom.
Citera
2019-02-23, 18:56
Medlem
Citat:
Har du sovit dej igenom programmen?

Gunnar har nog stått för 85-90 % av alla poäng, sedan även ödmjukt låtit henne ta åt sej äran vid flera tillfällen.
Skärp dig. Gunnar har suttit som en fågelholk på det mesta. Visst konpletterar de varandra men Parisa stod för de flesta svaren denna säsong.
Citera
2019-02-23, 19:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Skärp dig. Gunnar har suttit som en fågelholk på det mesta. Visst konpletterar de varandra men Parisa stod för de flesta svaren denna säsong.

Glöm de'..
Hon har möjligtvis tagit ngn följdfråga, men alla "stora" poäng har Gunnar stått för.
Citera
2019-02-23, 19:16
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Glöm de'..
Hon har möjligtvis tagit ngn följdfråga, men alla "stora" poäng har Gunnar stått för.

Inte enig. Gunnar tycks ha en djup kunskap i de ämnen han är intresserad av, men är totalt borta i andra ämnen. Parisa har räddat dem på alla frågor kring mat & dryck, musik från 1970 och framåt, populärkultur och en hel del destinationer. Gunnar, kunnig men smal i sin kunskap, hade åkt så det ryker i semifinalen med städer som Birmingham där han bidrog 0.
Citera
2019-02-23, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Hm, sitter å funderar på hur blåst eller full du är.. Till att börja med, nämn en enda jävla ort som din Parisa tagit innan Gunnar! Alltså nämn en av 15 resor, svaret är 0. Hon må kunna en obskyr spritsort och diverse popband (men nä inte ens där är hon bra eftersom hon är för ung). Gunnar är gentleman och har ledigt stått för 85% av poängen i det laget. Trion Gunnar, Johar och Jesper borde enligt gammal hederlig elitistisk grekisk modell styra Sverige och inte nån jävla avdankad svetsare tillsammans med en bunt trädkramare som kan noll och ingenting.

Ge mig ett enda klipp på när det var uppenbart att Gunnar gav Parisa svaren innan, tack. Förövrigt är jag själv ett stort fan av elitstyre och har väldigt lite till övers för rådande styrelseskick, men ge mig en enda period i antiken där vi kunnat se en renodlad epistokrati.
Senast redigerad av Aljosja 2019-02-23 kl. 19:36.
Citera
2019-02-23, 20:00
Medlem
DyslexiKungens avatar
Bara kåt skiljer håret från löshår om peruk, där huvudstaden Lima i Peru var svaret .
Citera
2019-02-23, 20:43
Medlem
peterZiipens avatar
50% i tråden: Parisa är duktig och allmänbildad.
Resterande 50%: Parisa kan ingenting och Gunnar gav henne all svar.
Citera
2019-02-23, 21:12
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
50% i tråden: Parisa är duktig och allmänbildad.
Resterande 50%: Parisa kan ingenting och Gunnar gav henne all svar.

100% av tråden: Programmet är genomgående värdelöst - men jag missar inte en minut av det.
Citera
2019-02-23, 21:16
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aljosja
Ge mig ett enda klipp på när det var uppenbart att Gunnar gav Parisa svaren innan, tack. Förövrigt är jag själv ett stort fan av elitstyre och har väldigt lite till övers för rådande styrelseskick, men ge mig en enda period i antiken där vi kunnat se en renodlad epistokrati.

Se om alla avsnitt vettja din latmask. För övrigt kan du börja forska kring främst den Arkaiska tiden
Citera
2019-02-23, 21:25
Medlem
Imnshos avatar
Objektivt tror jag Parisa var 60% och Gunnar 40% av framgången, med en väldigt bra täckning av varandras luckor. Sedan drog de sällan bort sig helt. Tuggade på med poäng hela tiden.

En sak som jag ser som en brist i programupplägget är poängsättningen på resorna:

10 p: Här är det ruggigt svårt, och det krävs att man har en väldig specialkunskap och dessutom tur om man ska få 10. T ex visste jag själv direkt Aspen när man sa Populus Tremula, men man kan ändå inte vara säker på att det är Apsen. Det är större risk att få noll än 10, om man drar på 10.

8p och 6p: Det är egentligen bara dessa två poäng som lagen tävlar om.

4p: På 4 är det så lätt att t.o.m. Arne Anka och Jossan klarar svaret. Ointressant.

2p: Här får de tävlande svaret i klartext av Luuk.

0p: Denna nivå är förbehållen dom som drog bort sig på 10.

Jag föreslår att man gör en enpoängsskala som tickar ner allt eftersom ledtrådarna läses. Det gäller att dra vid rätt ögonblick för att få 5, 6, 7, 8 osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in