2018-03-03, 19:36
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Med direkta ledtrådar blir det alltid väldigt lätt, om man kan det förstås. Jag hamnar väl i felelements aspergerbok, men Istanbuls tia var lätt. Liksom, vem vet inte att, in hoc signo... kommer från Konstantin och slaget vid milviska bron Samma är det säkert för vissa med Kingston, och usb-ledtråden, även om den ledtråden kanske inte var lika tydlig.
Lustigt nog tog jag både Istanbul och Kingston på just 10 poäng, tack vare de ledtrådarna!

I övrigt håller jag med om att Josefin var genomgående usel.
Citera
2018-03-03, 20:38
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Lustigt nog tog jag både Istanbul och Kingston på just 10 poäng, tack vare de ledtrådarna!

I övrigt håller jag med om att Josefin var genomgående usel.

Jag hade själv problem med henne till en början.

Lite som Simmaellersjunk är inne på skulle de kanske försöka att blanda lagen mer, men det är väl inte så lätt.

Senast det var en typisk akademiker med, var väl Dick Harrison? Och det är väl två gånger under femton år?

Jag tror nog att de gärna vill ha sådana deltagare, men att de måste vara populära. Harrison är nog också en av de mest lästa historikerna i Sverige.
Citera
2018-03-03, 22:09
Bannlyst
Med 56 minuter kvar skämtar de om att Luuk har alla svaren:
https://www.svtplay.se/video/17164478/pa-sparet-tyst-kupe/pa-sparet-tyst-kupe-sasong-28-final-tyst-kupe?start=auto
Bolin ser jäkligt bekymrad och obekväm ut. Känner han sig skyldig?
Citera
2018-03-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av felelement
Med 56 minuter kvar skämtar de om att Luuk har alla svaren:
https://www.svtplay.se/video/17164478/pa-sparet-tyst-kupe/pa-sparet-tyst-kupe-sasong-28-final-tyst-kupe?start=auto
Bolin ser jäkligt bekymrad och obekväm ut. Känner han sig skyldig?

Va?
Citera
2018-03-04, 00:29
Medlem
jocke51s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Bara jag som reagerar på Duo appen och att deltagarna tycks prata om samma alternativ som finns i den många gånger?
Det känns som dom får samma alternativ att välja på.
Använd Duo appen nästa gång och säg att det inte är något skumt med programmet.
Många frågor är ju inte normalt att ens kunna lista ut om man inte vet svaret.

Jävligt märkligt att inte fler upptäckt detta!!! Har de noll koll, så ” gissar” det märkligt nog på samma alternativ som finns i appen. Fullständigt omöjligt att detta är en slump. Är normalt aldrig konspiratoriskt, men detta är så pinsamt.
Ex om jag får en fråga om handarbete (som jag vet absolut inget om ) och då gissar på samma felaktiga svar som råkade... finnas i appens alternativ . Tja ???
Citera
2018-03-04, 00:39
Medlem
Det är ingen av er genier som funderat på om kanske Duo-appens alternativ är skrivna EFTER deltagarna tävlat och appmakarna därför vet vilka felaktiga alternativ deltagarna sagt och lägger in dem också? Ni vet att programmen spelas in på hösten, va?
Citera
2018-03-04, 07:21
Medlem
arakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Håller med om att brudarna var bihang i lagen, men Jossan lyckades ändå värka fram "Cheerleader" på musikfrågan, så +1-2 =bara -1.

Det är det jag är kritisk mot, de flesta kvinnsen under säsongen var bara med som inkvoterade ärthjärnor för att fylla genuskvoten. De kunde ta några kändis- och popfrågor, men mer var det inte. Uppenbarligen finns det smarta damer, tänker närmast på Bettan Höglund och Helene Benno. Varför inte ta med den typen av kjoltyg om man nu prompt ska köra mixed?
Ja det är lite märkligt att SVT som är så genus och identitetspolitiskt medvetna väljer smarta män och mindre smarta kvinnor i lagen. Borde inte SVTs program vara en bättre förebild för alla tjejer därute och visa att det är bättre att vara smart än att ha munläder och välfärgat hår (Jossan)och stora pattar (bramme)? Den biten sköter ju alla bloggerskor och Aftonbladet så bra ändå.
Starkt gjort av Johar att vinna, helt på egen hand. snacka om att vara allmänbildad.
Musikaliskt spelade Motoboy i en egen division, helt outstanding.
Senast redigerad av araka 2018-03-04 kl. 07:44.
Citera
2018-03-04, 16:46
Medlem
Mattelols avatar
Fan vilken trist tävling det hade blivit om den här trådens deltagare hade mött varandra i På Spåret. Samtliga tävlande hade varit oklanderligt klädda, agerat exemplariskt ur ett socialt perspektiv och framför allt tagit varje resmål efter att halva ledtråden för tio poäng hade lästs upp.

Efterföljande frågor på varje resmål hade självklart varit buslätta och de frågor som inte hade kunnat besvarats hade avfärdats som tramsiga och programledarna hade idiotförklarats för att ha ställt sådana frågor som inte föll inom ramen för ens egen uppfattning om vad allmänbildning innefattar.

Fyfan vad jobbigt det måste vara att vara anhörig till vissa i tråden.
Citera
2018-03-04, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Fan vilken trist tävling det hade blivit om den här trådens deltagare hade mött varandra i På Spåret. Samtliga tävlande hade varit oklanderligt klädda, agerat exemplariskt ur ett socialt perspektiv och framför allt tagit varje resmål efter att halva ledtråden för tio poäng hade lästs upp.

Efterföljande frågor på varje resmål hade självklart varit buslätta och de frågor som inte hade kunnat besvarats hade avfärdats som tramsiga och programledarna hade idiotförklarats för att ha ställt sådana frågor som inte föll inom ramen för ens egen uppfattning om vad allmänbildning innefattar.

Fyfan vad jobbigt det måste vara att vara anhörig till vissa i tråden.

Så jävla sant!
Citera
2018-03-05, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av James-Stewart
Va?

Jag antyder att han fått frågorna i kvart och semi. Därför han ser så besvärad ut.
Citera
2018-03-05, 15:00
Medlem
Citat:
Jag antyder att han fått frågorna i kvart och semi. Därför han ser så besvärad ut.

Programledarna skämtar om att det skulle vara orättvist om dom fick vara med och tävla när dom redan har svaren, bolin gör en min och då drar du alltså den självklara slutsatsen att han fått frågorna i förväg till kvart och semi?
Citera
2018-03-05, 15:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Du inser väl egentligen att ditt resonemang inte håller va? Så det är bara att lägga ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in