2012-01-17, 17:17
Medlem
Grim_Reapers avatar
Tycker problemet är när man ska göra omaka par i hopp om att det ska uppstå bra personkemi, det är väl roligare att se par, kompisar, släktingar och kollegor tävla tillsammans än en högljudd Nisti Sterk tillsammans med en besvärad Claes Borgström? Om man nu tvunget ska ha med Nisti Sterk och Claes Borgstråm så kan man väl para ihop Nisti med någon annan kvinnlig komiker och Claes Borgström med till exempel Thomas Bodström. Någon som vet förresten om Bodström blivit tillfrågad att vara med i programmet? Jag tror inte att han skulle ligga särskilt högt över kunskapsnivån vad gäller Sterk-Borgström men det skulle antagligen bli ganska bra kemi mellan de två sossejuristerna och det tycker jag kan väga upp för bristande kunskaper.
Citera
2012-01-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
På fredag möts Jessica Zandén/Claes Ljungmark (15p) och Johanna Frändén/Carl Johan De Geer (32p). Det räcker för Johanna/Carl Johan att vinna med 8-7 så blir de bästa tvåa! Eller med andra ord: de går till semi om de vinner matchen. Jessica/Claes går till semi om de vinner matchen och får minst 25 poäng.

Musikgästen är, till skillnad mot förra fredagen, välkänd: Uno Sveningsson.

Ska man behöva lyssna på Zandéns låtsasskratt ytterligare en gång då...
Citera
2012-01-17, 17:28
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokey
Ska man behöva lyssna på Zandéns låtsasskratt ytterligare en gång då...

Ja, men det blir tack och lov för sista gången.
Citera
2012-01-17, 18:23
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
På fredag möts Jessica Zandén/Claes Ljungmark (15p) och Johanna Frändén/Carl Johan De Geer (32p). Det räcker för Johanna/Carl Johan att vinna med 8-7 så blir de bästa tvåa! Eller med andra ord: de går till semi om de vinner matchen. Jessica/Claes går till semi om de vinner matchen och får minst 25 poäng.
.

I och med att Ralf/Maria har en vunnen och en oavgjord match går vinnarna i mtachen Jessica Zandén/Claes Ljungmark mot Johanna Frändén/Carl Johan De Geer vidare. För att Ralf/Maria ska gå vidare krävs en oavgjord match med mycket låga poäng.
Citera
2012-01-17, 19:05
Medlem
maulss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
I och med att Ralf/Maria har en vunnen och en oavgjord match går vinnarna i mtachen Jessica Zandén/Claes Ljungmark mot Johanna Frändén/Carl Johan De Geer vidare. För att Ralf/Maria ska gå vidare krävs en oavgjord match med mycket låga poäng.

Och som jag förstått det går de som vinner (förhoppningsvis Frändén/De Geer) då vidare till kvartsfinal mot Christer Lundberg/Morgan Larsson som är redan är klara tvåor med 2 poäng.
Citera
2012-01-17, 19:19
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mauls
Och som jag förstått det går de som vinner (förhoppningsvis Frändén/De Geer) då vidare till kvartsfinal mot Christer Lundberg/Morgan Larsson som är redan är klara tvåor med 2 poäng.

Ja, så är det. Jag glömde kvartsfinalen när jag räknade poäng. Då räcker det ju att vinna på fredag, oavsett poäng. 1-0 fungerar.

Citat:
Ursprungligen postat av På spåret
I På spåret 2011/2012 tävlar nio par i tre grupper. Vinnarna i varje grupp går direkt till semifinal och de två bästa grupptvåorna gör i en kvartsfinal upp om den sista semifinalplatsen.
Citera
2012-01-17, 19:31
Moderator
Dr Kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Tycker problemet är när man ska göra omaka par i hopp om att det ska uppstå bra personkemi, det är väl roligare att se par, kompisar, släktingar och kollegor tävla tillsammans än en högljudd Nisti Sterk tillsammans med en besvärad Claes Borgström? Om man nu tvunget ska ha med Nisti Sterk och Claes Borgstråm så kan man väl para ihop Nisti med någon annan kvinnlig komiker och Claes Borgström med till exempel Thomas Bodström. Någon som vet förresten om Bodström blivit tillfrågad att vara med i programmet? Jag tror inte att han skulle ligga särskilt högt över kunskapsnivån vad gäller Sterk-Borgström men det skulle antagligen bli ganska bra kemi mellan de två sossejuristerna och det tycker jag kan väga upp för bristande kunskaper.

Eller varför inte Nisti och Peter Wahlbeck. Där har vi ett lag som skulle ha chansen att hålla nollan poängmässigt genom ett helt program eller i alla fall hamna på ett ensiffrigt antal poäng.
Citera
2012-01-17, 22:20
Medlem
Det ska bli skoj att se Frändén/De Geer igen, gjorde en helt OK debut och jag gillar att fantisera om Fränden samtidigt som resorna underhåller mig!
Citera
2012-01-17, 22:47
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roboman
Det gjorde jag också.

Me three.. Det var inte riktat till Christer och Morgan.

Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Vilket lag har fått minst poäng genom tiderna?

Har för mig att någon nämnt 8 poäng i den här tråden som all time low.

Tror Py Bäckman och Kalle Moreus också fick runt 10p säsongen de var med.
Citera
2012-01-17, 22:52
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Har för mig att någon nämnt 8 poäng i den här tråden som all time low.

Tror Py Bäckman och Kalle Moreus också fick runt 10p säsongen de var med.

Kan det varit Kjell Bergkvist och Kristina Kappelin som fick 8?
Citera
2012-01-18, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Kan det varit Kjell Bergkvist och Kristina Kappelin som fick 8?

Jag har ett svagt minne av att dom gick över 10?
Citera
2012-01-18, 11:08
Medlem
Citat:
Ja, men det blir tack och lov för sista gången.

Antagligen för denna gång ja. Men vem vet hur det blir nästa säsong, hon var ju med ifjol också?
Senast redigerad av rostbiffsglade-rolf 2012-01-18 kl. 11:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in