2009-03-31, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Purk
Är det bara nationalister som attackerar vänstern så vill jag också vara vänster. Låter tryggt och bra.
Ja det är bara nazister som attackerar vänstern, om man bortser från polisen. Så vilka menar du skulle ha attackerat medlemmarna i RKU?

Jävla dagisdebatt...
2009-03-31, 20:56
Medlem
Citat:
Är det bara nationalister som attackerar vänstern så vill jag också vara vänster. Låter tryggt och bra.

EDIT: Förtydligar det lite så att Carltonkody ska förstå. Jag är väl medveten om att nationalister i Sverige står för 95 % av alla politiskt motiverade attacker mot rödingar, precis som att rödingar står för 95 % av de politiskt motiverade attackerna mot nationalister. Vad jag menade var att det finns attacker som inte behöver vara politiskt motiverade. Kanske hade någon i RKU-gänget bråkat med fel kille?
2009-03-31, 20:59
Medlem
Citat:
EDIT: Förtydligar det lite så att Carltonkody ska förstå. Jag är väl medveten om att nationalister i Sverige står för 95 % av alla politiskt motiverade attacker mot rödingar, precis som att rödingar står för 95 % av de politiskt motiverade attackerna mot nationalister. Vad jag menade var att det finns attacker som inte behöver vara politiskt motiverade. Kanske hade någon i RKU-gänget bråkat med fel kille?

Citat:
Ursprungligen postat av ATY
Ja det är bara nazister som attackerar vänstern, om man bortser från polisen. Så vilka menar du skulle ha attackerat medlemmarna i RKU?

Jävla dagisdebatt...
Vänstern hamnar aldrig i krogslagsmål, råkar stöta till någon uppblåst blatte i biosalongen eller råkar ragga på någon upptagen tjej? Vad jag menade var att allt inte behöver vara politiskt motiverat.
2009-03-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Tillräckligt med belägg finns det definitivt för att avgöra att AFA/RF saboterar allmän och privat egendom, och det är inte förenligt med politik. Inte ens de mest extrema inom högern gör dylikt och då är dessa precis lika stora motståndare till samhället av idag.

/Micke

Nej Micke. Du skrev att "givetvis" är majoriteten av AFA/RF endast adrenalin-knarkande huliganer. Samt att du baserade detta på "pressbilder".

Om du i ditt inlägg hade skrivit att AFA/RF har saboterat allmän och privat egendom så skulle jag inte bry mig nämnvärt. Men det var inte det du skrev.

Det du skrev, eftersom du visste att det inte alls var en välgrundad sanning, kan liknas vid lögn.

så detta är alternativen som jag ser det:

1. Du svarar på mina tidigare frågor och reder ut beläggen för ditt påstående

2. Du erkänner att du påståd dig veta något som du inte alls vet och ber om ursäkt för detta samt lovar att det inte kommer hända igen.

3. Du gör ingenting och alla här kommer veta att det du skriver mycket väl kan jämföras med lögner. Helst skulle jag i så fall se att alla väljer att ignorera dig helt framöver för det är meningslöst att ge uppmärksamhet till en person som uppfinner "fakta" som till och med de själva vet inte är sanna.
2009-03-31, 21:04
Medlem
Citat:

Kan du ge mig källa på att det just är 95%?
2009-03-31, 21:08
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:

Vi får väl se om någon tar på sig skärmytslingen - Svenska Uppsala, en s.k. fri nationalistgrupp, har ju utpekats som huvudmisstänkta. Det skulle ju kunna förhålla sig så att någon RKU:are (eller någon som blivit RKU:are efter att ha varit med i någon annan marxistoid sekt tidigare) deltagit i misshandel och trakasserier av nationella i Uppsalatrakten - AFA Uppsala är att döma av det osmakliga skrytet på deras sajt ett tillhåll för skabbiga råttor som behöver veta sin plats. Och Uppsala som stad bör inte tillåta salongskommunisterna och deras blattekriminella vänner att sätta någon agenda - terror måste besvaras med kontraterror.

Om nationella angripit RKU:are som inte deltagit i något politiskt våld anser jag det vara en felaktig aktion - låt marxisterna tramsa på med sina sekthobbys, de kommer inte att förmå mobilisera något stöd värt namnet i detta land under överskådlig tid. Deras ideologiska fantasmer är motbevisade av verkligheten under decennier av genocidalt förtryck, de simulerar "revolt" och hör hemma på historiens sophög.
2009-03-31, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Kan du ge mig källa på att det just är 95%?
http://encodable.com/uploaddemo/files/AFA.htm

Citat:
Vi får väl se om någon tar på sig skärmytslingen - Svenska Uppsala, en s.k. fri nationalistgrupp, har ju utpekats som huvudmisstänkta. Det skulle ju kunna förhålla sig så att någon RKU:are (eller någon som blivit RKU:are efter att ha varit med i någon annan marxistoid sekt tidigare) deltagit i misshandel och trakasserier av nationella i Uppsalatrakten - AFA Uppsala är att döma av det osmakliga skrytet på deras sajt ett tillhåll för skabbiga råttor som behöver veta sin plats. Och Uppsala som stad bör inte tillåta salongskommunisterna och deras blattekriminella vänner att sätta någon agenda - terror måste besvaras med kontraterror.
Visst, är det nationalister som utfört misshandeln så har de antagligen en bra andledning. Personligen anser jag att det är dags att med våld, motarbeta den militanta vänstern. Det ska vara svårt att vara röding i Sverige och vi måste strypa rekryteringen till AFA/RF. Det är dags att vi bildar en nationell motsvarighet till AFA där vi får deras medlemmar att hoppa av.

Citat:
Om nationella angripit RKU:are som inte deltagit i något politiskt våld anser jag det vara en felaktig aktion - låt marxisterna tramsa på med sina sekthobbys, de kommer inte att förmå mobilisera något stöd värt namnet i detta land under överskådlig tid. Deras ideologiska fantasmer är motbevisade av verkligheten under decennier av genocidalt förtryck, de simulerar "revolt" och hör hemma på historiens sophög.
Kan inget annat än att hålla med. Nationalismen är kraftfullare och kommer att stå som segrare i det långa loppet. Packet på vänsterkanten borde bara få ruttna bort utan att vi lägger oss i.
2009-03-31, 22:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimesis1122
Nej Micke. Du skrev att "givetvis" är majoriteten av AFA/RF endast adrenalin-knarkande huliganer. Samt att du baserade detta på "pressbilder".

Om du i ditt inlägg hade skrivit att AFA/RF har saboterat allmän och privat egendom så skulle jag inte bry mig nämnvärt. Men det var inte det du skrev.

Det du skrev, eftersom du visste att det inte alls var en välgrundad sanning, kan liknas vid lögn.

så detta är alternativen som jag ser det:

1. Du svarar på mina tidigare frågor och reder ut beläggen för ditt påstående

2. Du erkänner att du påståd dig veta något som du inte alls vet och ber om ursäkt för detta samt lovar att det inte kommer hända igen.

3. Du gör ingenting och alla här kommer veta att det du skriver mycket väl kan jämföras med lögner. Helst skulle jag i så fall se att alla väljer att ignorera dig helt framöver för det är meningslöst att ge uppmärksamhet till en person som uppfinner "fakta" som till och med de själva vet inte är sanna.
Sedan när är pressbilder och era egna filmer på Youtube inte fakta? Jag kan villigt erkänna att pressbilder och filmer från Motståndsrörelsen är fakta, för hur gärna vi båda vill så ljuger inte en bild. Och bilder och filmer visar att ni(?) aktivt bedriver sabotage mot materiella ting i form av allmännyttan och privata fastigheter, vad är det politiska budskapet? Det liknar prepubertalt beteende i form av just "kickar".

/Micke
2009-03-31, 22:58
Medlem
Hejsan12345s avatar
Micke föfan, ska du inte svara?

Citat:
Menar du allvar? Baserar du ditt påstående på pressbilder? Du har alltså fått för dig att du genom bilder kan få dig en hel och korrekt bild av händelseförlopp, motiv, och bakgrunder till händelser?

Det finns böcker om vad som händelserna kring GBG. Har du läst dessa? Om inte så föreslår jag att du gör detta och inte påstår saker baserat enbart på bilder. Du måste väl ändå förstå att man faktiskt kollar upp saker lite närmare och inse att verklgheten ofta är lite mer komplicerat än att man kan göra sig en bergsäker uppfattning baserat på bilder och sen tycker att det är värt att sprida den på internet. Ditt inlägg har lika mycket substans och belägg som winterfalls.

När i Salem har AFA/RF "straffat alla omkring sig"? Du påstår alltså att varje år så åker AFA/RF dit och "straffar alla omkring sig"? Kan du redogöra för något år då ett händelseförlopp som detta har inträffat? Helst alla år eftersom det var det du påståd. Jag har svårt att ta detta uttalande på allvar

Du tror alltså seriöst att AFA/RF består till den absolut större delen av huliganer? Alltså att dessa skulle jobba i flera månader innan med att trycka upp affischer och flygblad, delta i organisationsmöten, seminarier, föreläsningar, för att kasta sten på några polisbilar i tio min? För att ta Stoppa Matchen som exempel. Det låter som helt sjukt ambitiösa huliganer. Och jag har svårt att tro hur någon seriös person kan tro att helt opolitiska huliganer skulle göra detta.

Samma sak med salem och GBG. Det finns ett enormt arbete innan och under (GBG) men du hävdar alltså envist att dessa inte bryr sig ett dugg om politik baserat på dina pressbilder?

Nej tyvärr. Från dina "pressbilder" så kanske du har dragit en slutsats om att "kicken" är "meningen" med till exempel salem och stoppa matchen, men det visar snarare på hur oseriös du är. Kolla gärna upp lite närmare och kom med riktiga belägg innan du sprider något som säkert på internet.
2009-03-31, 23:07
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Micke föfan, ska du inte svara?
Jag har svarat och bilder och filmmaterial är betydligt mer talande än en bok, då författaren kan tolka det precis som han vill. Medan bilder och filmer (utgivna från respektive organisation) visar en betydligt rättvisare bild.

Citat:
Ett Reclaim The Streets hölls senare på kvällen i centrala Malmö för att tydliggöra klassklyftorna och ta tillbaka det offentliga utrymmet som stulits från oss av marknadens vinstintressen i form av reklam, privatiserade utrymmen och multinationella företag. Cirka 1500 personer kom för att delta, men demonstrationen kom till sitt stopp redan efter några hundra meter pga en polisavspärrning som satts upp i provokation och för att stoppa arrangemanget. Detta resulterade i att aktivister svarade med flaskor och sten mot polisen. Bankfönster krossades, slagord sprayades och bilar sattes i brand. Så visar sig en del av frustrationen över det klassamhälle vi lever i idag, där vi ser att det enda sättet att "lyckas" är att exploatera och trampa på andra människor.
Detta från Motkraft.net

Här är även beviset att AFA deltagit i Reclaim the streets.

http://www.dn.se/sthlm/bevapnade-aktivister-rusade-1.568676

Här är en artikel om hur man försökte bränna ner en skola genom att aktivt motarbeta brandmännen som kom till platsen. Och om du går vidare till AFAs hemsidor så finns det även uttalanden om detta.

Så sluta slingra dig nu.

/Micke
2009-03-31, 23:10
Medlem
Hejsan12345s avatar
Du har bara konstaterat att skadegörelse faktiskt sker.

Vill gärna att du svarar på detta:

Citat:
Du tror alltså seriöst att AFA/RF består till den absolut större delen av huliganer? Alltså att dessa skulle jobba i flera månader innan med att trycka upp affischer och flygblad, delta i organisationsmöten, seminarier, föreläsningar, för att kasta sten på några polisbilar i tio min? För att ta Stoppa Matchen som exempel. Det låter som helt sjukt ambitiösa huliganer. Och jag har svårt att tro hur någon seriös person kan tro att helt opolitiska huliganer skulle göra detta.

Samma sak med salem och GBG. Det finns ett enormt arbete innan och under (GBG) men du hävdar alltså envist att dessa inte bryr sig ett dugg om politik baserat på dina pressbilder?
2009-03-31, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sedan när är pressbilder och era egna filmer på Youtube inte fakta? Jag kan villigt erkänna att pressbilder och filmer från Motståndsrörelsen är fakta, för hur gärna vi båda vill så ljuger inte en bild. Och bilder och filmer visar att ni(?) aktivt bedriver sabotage mot materiella ting i form av allmännyttan och privata fastigheter, vad är det politiska budskapet? Det liknar prepubertalt beteende i form av just "kickar".

/Micke

Har du ändrat dig nu till att det "LIKNAR" prepubertalt beteende i form av just "kickar"? Det är en väsentlig skillnad som jag tror att du ändå förstår.

Alltså tar du tillbaka det du skrev tidigare och ångrar att du utgav att något var fakta som du själv visste inte var det?

Det är viktigt att lösa detta så att folk vet om om det du skriver är sant och faktiskt har riktiga belägg eller bara är ditt intryck. Du har heller inte svarat på någon av mina frågor angående ditt påstående. Ska jag avfärda dig som en fantasifull kille som hittar på lite fakta hur som helst och inte över huvud taget är intresserad av saklig och seriös diskussion?

Håller du inte med om att om diskussioner blir mer konstruktiva om man inte bara får hitta på fakta hur som helst? Och om man skiljer på om något LIKNAR något med att något är FAKTA?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in