2009-03-31, 23:19
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan12345
Du har bara konstaterat att skadegörelse faktiskt sker.

Vill gärna att du svarar på detta:

Citat:
Ursprungligen postat av mimesis1122

Har du ändrat dig nu till att det "LIKNAR" prepubertalt beteende i form av just "kickar"? Det är en väsentlig skillnad som jag tror att du ändå förstår.

Alltså tar du tillbaka det du skrev tidigare och ångrar att du utgav att något var fakta som du själv visste inte var det?

Det är viktigt att lösa detta så att folk vet om om det du skriver är sant och faktiskt har riktiga belägg eller bara är ditt intryck. Du har heller inte svarat på någon av mina frågor angående ditt påstående. Ska jag avfärda dig som en fantasifull kille som hittar på lite fakta hur som helst och inte över huvud taget är intresserad av saklig och seriös diskussion?

Håller du inte med om att om diskussioner blir mer konstruktiva om man inte bara får hitta på fakta hur som helst? Och om man skiljer på om något LIKNAR något med att något är FAKTA?

Så förklara vad det är då? Jag lär mig gärna om den autonoma politiken, vad är vitsen med förstörelsen för privatpersoner och allmännyttan?

/Micke
2009-03-31, 23:22
Medlem
Hejsan12345s avatar
Hahaha, Micke föfan, vad du ändrar dig i denna tråd.

Erkänn bara att du var alldeles för stor i mun från första början och sa saker du inte alls kunde backa upp. Fast ni är väl ganska vana att ingen ifrågasätter er här, då blir det lätt så att man slänger ur sig vad som helst...
2009-03-31, 23:27
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Hahaha, Micke föfan, vad du ändrar dig i denna tråd.

Erkänn bara att du var alldeles för stor i mun från första början och sa saker du inte alls kunde backa upp. Fast ni är väl ganska vana att ingen ifrågasätter er här, då blir det lätt så att man slänger ur sig vad som helst...
Nej, jag är fortfarande övertygad om att jag har rätt i min tolkning, men du hävdar att jag har fel. Då är jag inte sämre än att jag ger dig en möjlighet att motbevisa min tes, då det här forumet faktiskt bygger på argumentation mellan olika parter.

Så varför bränner man bilar, kastar sten på brandmän, slår sönder butiker och annan huliganliknande aktivitet? Enligt antropologiska studier av brottslingar så sker mycket av den spontana skadegörelsen just för att man söker "kickar". Sedan så finns det precis som i alla organisationer/nätverk en seriös kärna som sköter markarbetet med affischer, etc etc.. Men det är inte dårarna som står och sparkas uppe på en polisbil.

/Micke
2009-03-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Så förklara vad det är då? Jag lär mig gärna om den autonoma politiken, vad är vitsen med förstörelsen för privatpersoner och allmännyttan?

/Micke

Så nu säger du att du helt enkelt bara inte förstår och att du inte vet så mycket om den autonoma politiken? Att du gärna vill lära dig mer? Tidigare verkade du utge dig själv för att vara expert. Märkligt hur det kan svänga..

Om du då erkänner att du inte vet så mycket om något varför slänger du dig då ur dig påhittade fakta om den saken?

Jag har ingen som helst lust att förklara saker för dig som du samtidigt ljuger om. Kanske om du ber om ursäkt för mig och besökare till flashback för att du medvetet spridit faktafel.

Och Micke, du kunde väl bara ha frågat om det var något du undrade över eller var oklart. Då hade vi sluppit allt det här.
Senast redigerad av mimesis1122 2009-03-31 kl. 23:30. Anledning: tillägg
2009-03-31, 23:30
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mimesis1122
Så nu säger du att du helt enkelt bara inte förstår och att du inte vet så mycket om den autonoma politiken? Att du gärna vill lära dig mer?

Om du då erkänner att du inte vet så mycket om något varför slänger du dig då ur dig påhittade fakta om den saken?

Jag har ingen som helst lust att förklara saker för dig som du samtidigt ljuger om. Kanske om du ber om ursäkt för mig och besökare till flashback för att du medvetet spridit faktafel.

Och Micke, du kunde väl bara ha frågat om det var något du undrade över eller var oklart. Då hade vi sluppit allt det här.
Läs mitt svar ovan, så klarnar det.

Men allt du gör är att slingra dig och vägra svara på frågor. Samt att ditt svar frångår gängse norm inom antropologin, så därför blir jag givetvis nyfiken på vad som skiljer de inom den autonoma rörelsen från vanliga människor som begår skadegörelse.

/Micke
2009-03-31, 23:34
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Så varför bränner man bilar, kastar sten på brandmän, slår sönder butiker och annan huliganliknande aktivitet? Enligt antropologiska studier av brottslingar så sker mycket av den spontana skadegörelsen just för att man söker "kickar". Sedan så finns det precis som i alla organisationer/nätverk en seriös kärna som sköter markarbetet med affischer, etc etc.. Men det är inte dårarna som står och sparkas uppe på en polisbil.

/Micke

Som medlem i t. ex RF måste man vara jävligt aktiv och hängiven deras arbete, så att det bara är några få som sköter affischeringen o.s.v. är knappast troligt, va? Du tror alltså att dessa människor, som jobbat många och långa timmar inför ett evenemang helt plötsligt får för sig att slå sönder butiker, bara för att det är roligt? Du tror inte det finns någon bakomliggande tanke?
2009-03-31, 23:36
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Som medlem i t. ex RF måste man vara jävligt aktiv och hängiven deras arbete, så att det bara är några få som sköter affischeringen o.s.v. är knappast troligt, va? Du tror alltså att dessa människor, som jobbat många och långa timmar inför ett evenemang helt plötsligt får för sig att slå sönder butiker, bara för att det är roligt? Du tror inte det finns någon bakomliggande tanke?
Så vad är tanken att bränna bilar och butiker för någon stackare som förmodligen har en familj att försörja och inte alls tjänar några enorma pengar? Och sätta upp affischer är ingen stor grej en hyffsad grupp kan få upp tillräckligt med affischer för att det ska ses över en mycket stor stadsdel på mindre än en helg.

/Micke
2009-03-31, 23:40
Medlem
Citat:
Läs mitt svar ovan, så klarnar det.

Men allt du gör är att slingra dig och vägra svara på frågor. Samt att ditt svar frångår gängse norm inom antropologin, så därför blir jag givetvis nyfiken på vad som skiljer de inom den autonoma rörelsen från vanliga människor som begår skadegörelse.

/Micke

Nej Micke, en tolkning är inte samma sak som fakta. Speciellt inte om det är baserat på "pressbilder". Även om du vill att det ska vara det.

Du får gärna fråga saker. Men att ljuga att du vet saker som du inte vet för att dölja det är ett ganska barnsligt beteende.

Nu kan vi alltså konstantera att M.Skillt har erkännt att han medvetet använder sig av sina egna tolkningar om saker och utger dem för att vara fakta.

Han tycker också att
Citat:
bilder och filmmaterial är betydligt mer talande än en bok
och bryr sig därför inte om att läsa böcker om ämnen då det räcker att se på bilder och filmer för att fullt förstå en situation. Speciellt "pressbilder" är väldigt viktiga för en analys.

Eller har jag missat något, M.Skillt?

Om du vill får du fortfarande be om ursäkt för mig och flashbacks besökare för att du medvetet spridit faktafel. Lova bara att du kommer försöka undvika det i framtiden.
2009-03-31, 23:41
Medlem
Citat:
Nej, jag är fortfarande övertygad om att jag har rätt i min tolkning, men du hävdar att jag har fel. Då är jag inte sämre än att jag ger dig en möjlighet att motbevisa min tes, då det här forumet faktiskt bygger på argumentation mellan olika parter.

/Micke

Jag ska försöka mig på att ge en förklaring till just detta. Både du och jag micke kan säkert enas om att hat/ilska inte alltid är rationellt. Jag håller med dig om att stå och sparka på en polisbil (som i fallet stoppa matchen) kan vara kontraproduktivt, men samtidigt å berättar Marx & Engels för oss om alienation och känslan att vara maktlös. Du och jag kan så här i efterhand kanske säga att det såg både dumt ut och gav inte så mycket att sparka på en polisbil

Men klasshatet ska aldrig underskattas! Alienationen gör så att jag känner mig maktlös och förbannad. Dock har jag oftast så mycket vett att jag inser att det inte ger någonting. För personen som gjorde detta kanske det gav en tillfredsställelse att bara få möjligheten att slå tillbax. När jag var ung & dum så hade du du kunnat ge mig en pistol och jag hade kunnat skjuta första bästa polis jag såg. Idag vet jag att det inte hade gynnat vår kamp på något sätt men hatet är det samma nu som då...
2009-03-31, 23:43
Medlem
Hejsan12345s avatar
Citat:
Så vad är tanken att bränna bilar och butiker för någon stackare som förmodligen har en familj att försörja och inte alls tjänar några enorma pengar? Och sätta upp affischer är ingen stor grej en hyffsad grupp kan få upp tillräckligt med affischer för att det ska ses över en mycket stor stadsdel på mindre än en helg.

/Micke

Nu rör ju inte diskussionen varför man bränner bilar och butiker, utan det faktum att du sagt att man endast gör detta för att få lite kickar.

Och att sätta upp affischer är ju det enda som görs...
2009-04-01, 15:35
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarltonKody
Jag ska försöka mig på att ge en förklaring till just detta. Både du och jag micke kan säkert enas om att hat/ilska inte alltid är rationellt. Jag håller med dig om att stå och sparka på en polisbil (som i fallet stoppa matchen) kan vara kontraproduktivt, men samtidigt å berättar Marx & Engels för oss om alienation och känslan att vara maktlös. Du och jag kan så här i efterhand kanske säga att det såg både dumt ut och gav inte så mycket att sparka på en polisbil

Men klasshatet ska aldrig underskattas! Alienationen gör så att jag känner mig maktlös och förbannad. Dock har jag oftast så mycket vett att jag inser att det inte ger någonting. För personen som gjorde detta kanske det gav en tillfredsställelse att bara få möjligheten att slå tillbax. När jag var ung & dum så hade du du kunnat ge mig en pistol och jag hade kunnat skjuta första bästa polis jag såg. Idag vet jag att det inte hade gynnat vår kamp på något sätt men hatet är det samma nu som då...
Sådär ja, CarltonKody som du säkert vet brukar du och jag sällan dra jämnt men till skillnad mot dina kamrater(?) så är du iaf ärlig den här gången.

Så det rör sig om ilska och frustration, har jag förstått det rätt?

/Micke
2009-04-01, 15:41
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Nu rör ju inte diskussionen varför man bränner bilar och butiker, utan det faktum att du sagt att man endast gör detta för att få lite kickar.

Och att sätta upp affischer är ju det enda som görs...
Nej, ni sätter upp klibbor oxå samt att ni brukar förstöra lite fasader samt egendom åt aktiva nazister och nu senast skickade ni en .22 long(?) till en politiker. Det kräver verkligen 100-tals aktiva antifa för att planera och genomföra.

Samt om du läser det jag markerat med fet text. Det är verkligen vad diskussionen gör, då jag hävdar att orsaken till att ni gör detta är för att söka "kickar", så förklara gärna för mig hur du tänker när du skriver följande. "Nu rör ju inte diskussionen varför man bränner bilar och butiker"

Istället för att undvika frågan och framställa dig som en "slingerbult" så gör det enda rätta och försök att rättfärdiga ert beteende.

/Micke

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in