2009-02-18, 22:12
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDonnell
Det har ju inte hänt mer än i din fantasi.

Har du läst TS inlägg? Det har jag.
2009-02-18, 22:22
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frågan&Svaret
hallå pojkar o flickor sitt ner i båten nu va...

trådskaparen - dum i huvet? om du nu "känner folk" till höger o vänster, snacka med RF direkt om du nu är så jävla säker på att det var de som nitade din högst oskyldiga kompis?

sen får man väl ta sig en jävla funderare på om det öht var RF-folk som var där... jag menar kom igen en jävla popklubb? känns inte direkt som stället RF skulle vallfärda till och snacket om att det skulle vara sex sju stycken där av en slump? vakna till liv...

det är jävligt sällan man springer in i organiserat vänsterslödder på stan och det är ännu mer sällan man springer på de i större antal (som sju stycken ändå får anses vara), och trovärdigheten i att det dessutom skulle inträffa på en popklubb a la nöjesguiden... jag har jävligt svårt att tänka mig detta. antingen ljög dom om sin organisationstillhörighet (många äro de som skrävlat om medlemskap i diverse vänstersekter på fyllan) eller så ljuger du, av okänd anledning.

så storyn känns väl lite sådär... och är det här ännu en smutskastartråd startad av en nationell... det är inte så vi arbetar, stå för era åsikter då och ta det öppet.

Mvh

Du har missförstått lite. Båda grupperna är vänsterslödder, ena tillhör dock eliten i RF. Händelsen har även bekräftats av thewhiterider, så det är definitivt inte någon nationell som startat tråden. Men låt för all del konspirationsteorierna flöda.

Är underjorden verkligen vilken popklubb som helst?
2009-02-19, 00:14
Medlem
PuerAeternuss avatar
Både vänster och höger-extrema rörelser drar till sig våldsbenägna människor som inte har alla hästar hemma. Man gör bäst i att ta avstånd från sådana människor.

Det finns en anledning till att just den sortens människor dras till andra anti-sociala grottmänniskor. Som någon tog upp så handlar det nog mest om människor med en misslyckad uppväxt som söker sig till våldsglorifierande grupperingar.

Personligen tror jag att det bara är en tillfällighet att grottmänniskorna som TS träffade tillhörde en vänstergruppering. De skulle lika gärna ha kunnat sökt sig till någon nynazistisk gruppering. Det är inte vad de slåss för som är viktigt för dem, utan att de slåss.
2009-02-19, 12:43
Medlem
wehrmacht

okej det räcker med ditt snyftskitsnack nu..man märker ju solklart vad det är du försöker att göra här, försöka framställa rf som några missbrukare som älskar att slåss utan anledning?! snacka inte om skit du inte vet något om, speciellt om du inte var där.
2009-02-19, 13:27
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpMyStrumpa
wehrmacht

okej det räcker med ditt snyftskitsnack nu..man märker ju solklart vad det är du försöker att göra här, försöka framställa rf som några missbrukare som älskar att slåss utan anledning?! snacka inte om skit du inte vet något om, speciellt om du inte var där.
Så det är fel att utgå från vittnesuppgifter, speciellt när det rör sig upp bekräftade källor? Idiot!

Uppenbarligen så slog några från RF en tjej på käften och hotade en annan till livet. Och ställer man det i relation till när RF hotade personal på cafe 44 till livet för att en servitris pratat skit om organisationen, så förstår vi vilka märkliga personer som rör sig i de kretsarna.

/Micke
2009-02-19, 13:47
Medlem
xMADBALLxs avatar
M.Skillt. eller som när smr går hem till Helsingborgs kampanjen och viftar med pistol för dom har snackat skit. kasta inte sten i glashus.
2009-02-19, 13:54
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xMADBALLx
M.Skillt. eller som när smr går hem till Helsingborgs kampanjen och viftar med pistol för dom har snackat skit. kasta inte sten i glashus.
Inte för att jag känner till att det har hänt, mer än via ett löst rykte. Men vad du menar är att ett beteende är okej, bara för att någon annan gjort något som oxå var "styggt" vid ett annat tillfälle?

/Micke
2009-02-19, 14:14
Medlem
Omygawds avatar
Den här tråden tog verkligen hus i helvete.
Jag kan till viss del hålla med de personer som beskyllt mig för att föra en personlig vendetta efter helgens händelser. Jag blev både berörd och upprörd och ville därför ta en diskussion om våldet inom autovänstern.
Men då det uppenbarligen inte finns någon diskussionsvilja kan vi väl lika gärna lägga ner. Jag har fått ta del av andra närvarande personers upplevelser och de är tydligen radikalt annorlunda än mina egna.
Att det sedan har blivit en möjlighet för nationella grupperingar att sko sig på min kompis olycka känns lite sorgligt. Personligen tycker jag att RF har gjort många bra kampanjer, det är snabbheten att ta till våld jag vänder mig mot.
Mina meningsmotståndare får fortsätta tycka att det var ett fylleslagsmål och jag får fortsätta ha kvar mina åsikter.

Den icke-existerande moderatorn kan få låsa tråden.
2009-02-19, 16:41
Medlem
wehrmachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omygawd
Jag kan till viss del hålla med de personer som beskyllt mig för att föra en personlig vendetta efter helgens händelser. Jag blev både berörd och upprörd och ville därför ta en diskussion om våldet inom autovänstern.
Men då det uppenbarligen inte finns någon diskussionsvilja kan vi väl lika gärna lägga ner. Jag har fått ta del av andra närvarande personers upplevelser och de är tydligen radikalt annorlunda än mina egna.
Att det sedan har blivit en möjlighet för nationella grupperingar att sko sig på min kompis olycka känns lite sorgligt. Personligen tycker jag att RF har gjort många bra kampanjer, det är snabbheten att ta till våld jag vänder mig mot.
Mina meningsmotståndare får fortsätta tycka att det var ett fylleslagsmål och jag får fortsätta ha kvar mina åsikter.

Ni tänker inte anmäla händelsen, även fast din kompis fått tänderna utslagna? Eller ska ni sopa allting under mattan? Är ni rädda för RF?

Din tjejkompis förtjänar rättvisa efter den grova misshandeln hon utsattes för.
2009-02-19, 19:49
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omygawd

Vi sammanfogar med den stora tråden så kan pajkastningen fortsätta där.
/mod
2009-02-19, 23:32
Medlem
TimmyGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Varför ska det raderas? För att det inte stämmer överens med den bild som ni vill skapa utåt? Återigen så visar AFA/RF sitt fula tryne och kvinnoförakt, vad blir det nästa gång en kvinna vill "tjafsa" lite? Gruppvåldtäkt? För den här gången var det ju bara ett par tänder och med all rätt (enligt en del av er) för hon ville ju inte lägga ner.

Bruden fick säkert vad hon förtjänade. Men det har nada med politik och göra, och nada med AFA och göra. Därför hör det inte hemma i en tråd om AFA.
2009-02-20, 00:36
Medlem
Jag hoppas att folk har greppat att RF och AFA inte är samma grupp och det är verkligen OT att diskutera RF i en tråd om AFA.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in