Citat:
Ursprungligen postat av Rupert_Giles
Om SD vore det värsta möjliga så vore de inte ett problem. Problemet med SD är ju just det som du beskriver, att de driver andra partier i samma riktning.
Det stämmer inte, danska etablerade politiker är GLADA för tex DF eftersom det är dom som bär hundhuvudet. Jag ser samma tendenser idag i svensk politk man har själva insett det orimliga i dagens politik. Man vill att SD skall in i riksdagen. SD driver ingenting, SD har absolut ingen makt alls. Politikerna kan skita i vad de säger till 100%. Så kom inte om påstå att de driver någonting.
Jag hävdar att om SD inte kommer in i riksdagen, - Då blir det problem för de etablerade partierna. Vem skall de då skylla på när man stramar åt invandringen o börjar ställa lite krav? Det är oundvikligt. SD kan ju lika gärna försvinna eftersom deras politik kommer att genomföras ändå.
- Om man inte oavkortat är för invandringspolitiken i dagens Sverige är man alltså ett "problem" som skall åtgärdas? även med olagliga metoder eftersom man "driver"??? Du är alltså ute efter ett kritikfritt samhälle där man inte får kritisera en förd specifik politik. Finns det andra politiska frågor som man inte skalla kritisera eller ens debattera? ex åldringsvården? Skola? Miljön. Eller är det bara invandringspolitiken? - Jag förstå inte ditt resonemang. Är det du som avgör vad som är rätt o fel?