2008-05-15, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyself
Om SD och NSF är på stan behöver jag som invandrare inte gömma mig. Är AFA på stan behöver jag gömma mig, såvida jag inte är extremvänster/feminist/flata/whatever. Nu är jag man men tog de exemplen jag kom på. AFA utövar mer fascistiska dåd än sina motpoler, dessa dagar.

Är medveten om att de på min visningsbild är extremt anarkistiska, hoppas ingen använder det som argumentation mot min dubbelmoral.

Ha! Klock! Det är ju grabbarna i Clockwork! De ger väl knappast intryck av att ta någon politisk ställning i filmen? De är ju bara svin!
2008-05-15, 22:29
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldpolice
Ha! Klock! Det är ju grabbarna i Clockwork! De ger väl knappast intryck av att ta någon politisk ställning i filmen? De är ju bara svin!

ACO:s underliggande budskap kan tolkas som anti-auktoritärt, och mer specifikt, mot behaviorism och statens "uppfostran" av sina medborgare.
2008-05-15, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DevilMayCry
Sluta ge er på individer då, dom gör det jobb som dom blir tillsagd att göra

Nja, detta handlar om nåt annat, man måste skilja på sak och person, även om jag vet att det är svårt för högern.
2008-05-15, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ewert
Därimot kan en starkt vänsterkantrad journalistkår mm ställa till med mycket bekymmer. Detta gör att saker och ting ljus-sätts på ett oallsidigt sätt. Det är inte heller bara en fråga om väster-höger utan om PK-pack som alltid uttalar sig i "friserat ordalag".

Jajaja, det är liberalerna som äger de flesta tidningar. Gnäll på ägarna till media istället. Jag fattar inte varför du ska gnälla på journalisterna, det är ju andra som står för utgivningen. Men som alltid med högerfån, de fattar ingenting och individualiserar allt.
2008-05-15, 22:52
Medlem
Thyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Din verklighetsuppfattning är helt otroligt märklig.

Okej, hur så? Hur är den märklig?
2008-05-15, 23:00
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Okej, hur så? Hur är den märklig?

Citat:
Är AFA på stan behöver jag gömma mig, såvida jag inte är extremvänster/feminist/flata/whatever.

Du tror att detta är "exempel" på verkligheten. Alltså, att AFA godtyckligt anfaller folk som inte är "extremvänster/feminist/flata/whatever". Det skulle innebära att de inte ens skulle kunna ta sig fram på gatorn utan att vara tvungna att kasta sig över ungefär 60% av de förbipasserande.
2008-05-15, 23:22
Medlem
Thyselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pseud0nym
Du tror att detta är "exempel" på verkligheten. Alltså, att AFA godtyckligt anfaller folk som inte är "extremvänster/feminist/flata/whatever". Det skulle innebära att de inte ens skulle kunna ta sig fram på gatorn utan att vara tvungna att kasta sig över ungefär 60% av de förbipasserande.

Jag får väl vara tvungen att framlägga att jag generaliserade, och jag tror inte att AFA är robotar som uteslutet agerar som jag föreslog. Likadant som att alla förortsturkar inte är våldtäktsmän; likadant som att alla kvinnor inte älskar analsex (eller på vårat språk, "att ta den i tvåan"); och likadant som att alla i AFA inte är slagsmålsmaskiner, men det är för vanligt förekommande för att jag ska känna mig trygg när de härjar och kastar sten på stan.
2008-05-15, 23:25
Medlem
Pseud0nyms avatar
Citat:
Jag får väl vara tvungen att framlägga att jag generaliserade, och jag tror inte att AFA är robotar som uteslutet agerar som jag föreslog. Likadant som att alla förortsturkar inte är våldtäktsmän; likadant som att alla kvinnor inte älskar analsex (eller på vårat språk, "att ta den i tvåan"); och likadant som att alla i AFA inte är slagsmålsmaskiner, men det är för vanligt förekommande för att jag ska känna mig trygg när de härjar och kastar sten på stan.

Okej, låter mycket bättre. Jag tycker heller inte om AFAs metoder.
2008-05-16, 00:15
Medlem
Bank3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qrik mir
.
Det är i sig självt en odemokratisk åsikt! Mycket paradoxalt och visst är det jobbigt? Få som klurat ut det där och lever efter det. Enklare att säga; jag hatar xxx och därför slår jag på dem, utan rim och reson.

Men jag hatar ingen och vill inte slå någon. Jag respekterar alla människor men inte alla åsikter.
2008-05-16, 07:01
Medlem
Emetofilias avatar
NSF/SMR kontra AFA/RF - Motpoler behövs

För var idé och var handling uppkommer en motpol. Nazisternas (t ex NSF/SMR) motpol är i detta fallet de vänsterautonoma (t ex AFA/RF). Logiskt, enligt mig.

Är bekant med personer i alla tänkbara organisationer/nätverk/partier och jag ställer mig inte på någon egentlig politisk våg och mäter mig efter var mina åsikter går och sätter i skiten i någon ideologi eller något pissigt parti eller någon fittig förening. Det jag kan säga om just AFA (personligen) så finns det rötägg i alla grupperingar (politiska som rent sociala), men det som många som läser detta kommer att storvägra att acceptera är... Det finns faktiskt en hel del ljushuvuden inom nätverket AFA, men ni bör tänka på detta (om ni nu inte gjort det än): de oeftertänkta och stökiga syns och hörs mer än de rent duktiga ungdomarna som vuxna - och det inom alla grupperingar (politiska som rent sociala).

Angående nazister så känner jag ett fåtal, men de är sannerligen inga ljushuvuden. De har inte direkt läst på om några vänsterideologier och de har heller inte ens kunnat förnya sina hjärnor med alltmer politisk förståelse eller förnuft. De stenvägrar. Det är samma sak med en del vänsterautonoma - de stenvägrar att läsa på om saker och ting mer än åsikterna de själva brinner för. Lite småfundamentalistiskt, mån tro? Jag anser att (speciellt) politiskt engagerade bör studera sina meningsmotståndares vägvisare (böcker, huvudsakliga åsikter, etc) - antagligen detta eller kämpa för ens egen åsikts skull utan insikt i något annat.

Jag står inte på någon part av "slaktapparaterna", men jag har åtminstone läst Kapitalet, Det kommunistiska manifestet, Mein Kampf, Gud & staten, etc. Varför? För kunskap är ett vapen som kan komma till god användning, och det i många fall bättre än våld i många situationer.

Jag förespråkar inte pacifism och jag är heller inte för konceptet att alla bör slå ihjäl varandra, men heller inte att världen skall vara totalt kärleksfull eller rent hatisk. Min filosofi ligger i att det behövs motpoler för att bilda ett stabilt mellanting. Get it?

Det var allt från mig. Tackar så mycket för spenderad lästid, vem du än må vara.
2008-05-16, 07:42
Medlem
Bank3s avatar
Bra skrivet Emetofilia!
2008-05-16, 12:33
Medlem
Oppresseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bank3
Amen ärligt, tycker du verkligen att fascister ska få uttrycka sina åsikter?
Jag förtrycker inte någon för deras åsikter. Alltså ett starkt ja på den frågan.
Citat:
Alla människor är lika värda, men alla ideologier är inte lika värda. Tänk efter, hur fan kan man låta dem säga det dem säger. Dessutom har du läst t ex NSF eller så var det Svensk Front klistermärken? Dem är ju fullfjädrade nazister. Borde det få yttras i ett samhälle? Är det bra att man låter dem ta sin plats? Jag tycker fan inte det.
Än en gång blir svaret på din fråga ja och återigen ja. Har läst det mesta du kan få tag på från NSF. Bara för att jag inte håller med betyder det inte att jag ska försöka hindra dem från sina åsikter. Eftersom vad skulle det göra mig till?
Citat:
Jag måste lägga till en fråga till, har du hört någon från AFA tala någon gång? Asså hålla tal då, inte bara prata politik. För jag säger från personlig upplevelse att en av dem bästa talare jag hört har varit från AFA.
Spelar ingen roll ifall orden är fina, ord kommer alltid bara att vara ord. Däremot handlingar är en annan femma...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in