För var idé och var handling uppkommer en motpol. Nazisternas (t ex NSF/SMR) motpol är i detta fallet de vänsterautonoma (t ex AFA/RF). Logiskt, enligt mig.
Är bekant med personer i alla tänkbara organisationer/nätverk/partier och jag ställer mig inte på någon egentlig politisk våg och mäter mig efter var mina åsikter går och sätter i skiten i någon ideologi eller något pissigt parti eller någon fittig förening. Det jag kan säga om just AFA (personligen) så finns det rötägg i alla grupperingar (politiska som rent sociala), men det som många som läser detta kommer att storvägra att acceptera är... Det finns faktiskt en hel del ljushuvuden inom nätverket AFA, men ni bör tänka på detta (om ni nu inte gjort det än): de oeftertänkta och stökiga syns och hörs mer än de rent duktiga ungdomarna som vuxna - och det inom alla grupperingar (politiska som rent sociala).
Angående nazister så känner jag ett fåtal, men de är sannerligen inga ljushuvuden. De har inte direkt läst på om några vänsterideologier och de har heller inte ens kunnat förnya sina hjärnor med alltmer politisk förståelse eller förnuft. De stenvägrar. Det är samma sak med en del vänsterautonoma - de stenvägrar att läsa på om saker och ting mer än åsikterna de själva brinner för. Lite småfundamentalistiskt, mån tro? Jag anser att (speciellt) politiskt engagerade bör studera sina meningsmotståndares vägvisare (böcker, huvudsakliga åsikter, etc) - antagligen detta eller kämpa för ens egen åsikts skull utan insikt i något annat.
Jag står inte på någon part av "slaktapparaterna", men jag har åtminstone läst
Kapitalet,
Det kommunistiska manifestet,
Mein Kampf,
Gud & staten, etc. Varför? För kunskap är ett vapen som kan komma till god användning, och det i många fall bättre än våld i många situationer.
Jag förespråkar inte pacifism och jag är heller inte för konceptet att alla bör slå ihjäl varandra, men heller inte att världen skall vara totalt kärleksfull eller rent hatisk. Min filosofi ligger i att det behövs motpoler för att bilda ett stabilt mellanting. Get it?

Det var allt från mig. Tackar så mycket för spenderad lästid, vem du än må vara.