Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
- Varför har AFA Stockholm slutat upp med att direkt konfrontera SMR i Stockholm? Ni ger er mest på SMR;s privata bilar och diverse fönsterrutor i deras privata hem, attacker som inte är värdiga antifascistiskt arbete. Det är löjligt och det skadar inte SMR. Hur tänker ni här, hur resonerar ni?
Hur blir SMR inte skadade av att deras aktivister får bilar och hus sönderslagna?
Låt säga att du är med i SMR. Du sprider propaganda, deltar i demonstrationer och ger pengar till Klas Lund, en tvättäkta patriot helt enkelt. Ni kan för det mesta stå på gatorna utan att lägga benen på ryggen, vilket ni ser som en skitstor seger och höjer högerarmen lite då och då för att poängtera att revolutionen är nära.
Men snart märker du att efter varje gång du har gjort något fuffens med SMR så händer det små olyckor i din närhet. Det kan handla om en sönderslagen bil, yxa i dörren eller ett knogjärn på näsan, saker som händer för att du är med i SMR.
Till slut så tröttnar du och velar lite om det verkligen är så klokt att låna ut bilen till Söderman när han ska till donkan och köpa ostburgare till Lund.
Eftersom SMR byggs på aktivister så skadar det ju SMR grymt mycket om aktivister hoppar av eller inte längre är med så ofta som det behövs.
(Det här är alltså vad JAG tror om stockholmarnas taktik, inte vad jag vet eller vad jag har hört. Utan bara en teori som jag har)