2008-06-05, 21:14
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dionysus
Ja, Rupert antydde att sådana inte fanns, och han hade fel.

Citat:
Självklart så finns det och har alltid funnits personer inom den radikala vänstern som kommer från hyffsat priviligerade förhållanden, men det är ju inte direkt vanligt.

Citat:
Att det inte går att bevisa att han var med i Afa beror på att ni inte vågar stå för era åsikter utan maskerar er vid demonstrationer.

Vilka ni? Jag är inte AFA:it, inte Rupert heller. Är du?
2008-06-05, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slipZen
trams
Här antydde han det, http://www.flashback.org/showpost.php?p=11505171&postcount=1316
Citat:
Vilka ni? Jag är inte AFA:it, inte Rupert heller. Är du?
Kul.

Jag ser att ni "debatterar" genom att förneka uppenbara fakta och spela dumma, så nu kan ni få ha lekstuga för er själva, borde vetat bättre än att försökta diskutera med indoktrinerade människor.
Senast redigerad av Dionysus 2008-06-05 kl. 22:54.
2008-06-06, 00:14
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Här antydde han det, http://www.flashback.org/showpost.php?p=11505171&postcount=1316

Nej, det gjorde han inte.

Citat:
Jag ser att ni "debatterar" genom att förneka uppenbara fakta och spela dumma, så nu kan ni få ha lekstuga för er själva, borde vetat bättre än att försökta diskutera med indoktrinerade människor.

Lekstuga? Indoktrinering? Det är inte vi som kallar allt högerfolk för nazister, däremot tvingas vi, oavsett om vi är Ung Vänstrare eller Rättvisepartister, stå ut med att kallas för AFA:iter. Det är inte vi som gör det faktum att en person som inte ens är AFA:it har en läkare till farsa till "fakta" som bevisar att AFA är en medel/överklass-rörelse.

Men visst, för att skruva tillbaka lite här nu då:

Ni har exempel på hur någon enstaka "extremvänster" (för att göra det lätt för oss) kommer från en typisk överklassfamilj. Fine.

Rupert känner inga överklassungar som är AFA:iter. Fine.

Rupert gjorde sig lustig över idéen om att AFA bara består av massa välartade 15-åringar som får sin oxfile serverad av en butler innan de på kvällen drar på sig sina masker och misshandlar folk. Fine.

Så, vilka fakta är det vi ignorerar?

Att Hannes farsa är läkare?
2008-06-06, 11:50
Medlem
P3RK3L3s avatar
Vad är dealen med att man klassas som överklass om man har en förälder som arbetar som läkare? Jag förstår verkligen inte detta. En egen byggföretagare i Tomelilla kan enkelt tjäna mycket mer pengar än en vanlig läkare. Därmed borde man ju kunna hävda att var och varannan sverigedemokrat i Skåne är överklass.
2008-06-06, 12:28
Bannlyst
Höger- och vänsterextremister i bråk

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1335155.svd

Citat:
Tidigt på nationaldagsmorgonen drabbade två gäng samman i ett stort bråk på Backaplan i Göteborg.

Enligt polisen var det högerextremister och Afa, Anti-fascistisk aktion. En person skadades.

- Vi misstänker att det var ett uppgjort möte med tanke på tidpunkten och att det var många inblandade, säger Cecilia Ekbladh vid Hisingspolisen till TT.

Strax före klockan sex kom larmet till polisen om slagsmålet där det tillhyggen som järnrör användes.

En man i 25-årsåldern skadades och fördes till Sahlgrenska sjukhuset. Enligt pressjouren var hans skador lindriga.

Exakt hur stora gängen var som slogs vet inte polisen. Nio personer togs in till förhör.

I inledningsskedet har polisen satt brottsrubriceringen grov misshandel.

- Den kan komma att ändras under dagen. Det är mycket som är oklart innan vi har hunnit höra alla, säger Cecilia Ekbladh.

Att ni aldrig ger er? Jag undrar vilka det var som startade bråket?
2008-06-06, 12:40
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhällskritisk
Höger- och vänsterextremister i bråk

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_1335155.svd

Att ni aldrig ger er? Jag undrar vilka det var som startade bråket?

Vilken organisation tillhörde di angripna nazzarna tro?, strasserister eller var det en mixed "sammåkning" i sann Loffe Carlsson anda?
2008-06-06, 12:58
Bannlyst
Sista chansen för AFA

Nu är det sista chansen för AFA att bevisa att dom kan utmana SMR när dom har sin marsch. Delge gärna händelser under de närmsta timmarna i denna tråd.
2008-06-06, 12:59
Medlem
SnuFFs avatar
Ursäkta, men tala om varför det är sista chansen ?
2008-06-06, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnuFF
Ursäkta, men tala om varför det är sista chansen ?

Därför att AFA Stockholm skryter hejdlöst inför varje nationaldag. Men dom har aldrig lyckats störa folkets marsch. Och det kommer dom inte göra idag heller
2008-06-06, 13:35
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Därför att AFA Stockholm skryter hejdlöst inför varje nationaldag. Men dom har aldrig lyckats störa folkets marsch. Och det kommer dom inte göra idag heller

Hur definierar du störa? Tycker definitivt de lyckades störa folkets marsch förra året. För kontinuerlig uppdatering kolla motkraft.net
2008-06-06, 13:48
Medlem
slipZens avatar
Citat:
Att ni aldrig ger er?

Varför skulle de?

Citat:
Jag undrar vilka det var som startade bråket?

Haha, ja, det var säkert AFA... eller nassarna. Vem fan bryr sig? Knappast så att endera sidan anser sig vara "offret". AFA har absolut inga problem med att vara angriparen.

Citat:
[09:56] Klockan sex på morgonen attackerades nazisternas samling på Hissingen för bussresan Göteborg till nazimarschen. De 25 församlade nazisterna jagades på flykten av RF. I sin brådska lämnade patrioterna sina väskor kvar. Bussen lyckades dock lämna platsen. En nazist fördes till sjukhus.

Senast redigerad av slipZen 2008-06-06 kl. 13:56.
2008-06-06, 13:52
Medlem
Jag heter Regiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Hur definierar du störa? Tycker definitivt de lyckades störa folkets marsch förra året. För kontinuerlig uppdatering kolla motkraft.net

Det står där att viss konfrontation har uppstått på T-centralen, detta innebär som vi alla vet per automatik att smr framgent kommer producera en opartisk klippt rulle med pompös slagverksmusik över händelsen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in