2017-02-22, 14:58
Medlem
Klamydia är en vanlig könssjukdom. Klamydia överförs framför allt om du har samlag utan kondom. De vanligaste symtomen är att det svider när du kissar eller att du får flytningar. Men ofta får du inga symtom alls. Klamydia behandlas med antibiotika

Klamydia har en inkubationstid på en dag till tre veckor. Det betyder att det måste gå 24 timmar efter det tillfälle då en infektion kan ha överförts innan testning sig för att helt kunna lita på svaret.
Citera
2017-02-23, 01:47
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradaron
Klamydia är en vanlig könssjukdom. Klamydia överförs framför allt om du har samlag utan kondom. De vanligaste symtomen är att det svider när du kissar eller att du får flytningar. Men ofta får du inga symtom alls. Klamydia behandlas med antibiotika

Klamydia har en inkubationstid på en dag till tre veckor. Det betyder att det måste gå 24 timmar efter det tillfälle då en infektion kan ha överförts innan testning sig för att helt kunna lita på svaret.

Håller inte riktigt med dig..

Inkubationstid = Tid från smittotillfället tills att man får symptom/sjukdomen bryter ut.

Det tar normalt 48-72 h innan man bildat sina första egna bakterier. Detta blir teoretiskt sätt första tidpunkten för vilket ett positivt provsvar är möjligt. Det luriga med klamydia är att många inte får några symptom alls, varför en bortre gräns för inkubationstid får anses som flytande.

Om man inte litar på Flashback finns det andra:

1177:
Citat:
Om man misstänker att man har fått klamydia måste man testa sig, det kan göras tidigast en vecka efter smittillfället.

RFSU:
Citat:
Det måste ha gått minst en vecka efter det eventuella smittotillfället innan ett prov kan visa om man smittats eller inte.
Citera
2017-03-12, 01:01
Moderator
fredrik686s avatar
Diskussionen om en okänd sjukdom som ändå kunde vara en könssjukdom men med negativt test på klamydia är flyttade till (FB) Könssjukdomar...

/Mod
Citera
2017-05-17, 20:22
Medlem
Fick en konstig fråga idag av en vän,hon har blivit smittad av en otrogen sambo och de har både haft vanligt sex och oralsex och hon frågade mig om hon eller han kunde ha smittat deras barn genom typ god natt pussar?
Jag kunde inte svara på detta,kan ni?
Citera
2017-05-20, 02:10
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Less1000
Fick en konstig fråga idag av en vän,hon har blivit smittad av en otrogen sambo och de har både haft vanligt sex och oralsex och hon frågade mig om hon eller han kunde ha smittat deras barn genom typ god natt pussar?
Jag kunde inte svara på detta,kan ni?

Sök i tråden.. men för en puss säger jag nej.

Annan källa till information är som vanligt https://www.1177.se/
Citera
2017-07-02, 11:16
Medlem
KungensKistas avatar
Hejsan alla dekadenta horbockar!
Jag var nästan säker på att jag åkt på klamydia. Har aldrig haft någon könssjukdom men efter att senast ha doppat veken i köttgrytan åkte jag på klassiska symptom i form av en genomskinlig flytning, balanitliknande rodnad på ollonet och en liten diskret sveda vid miktion. Lyckades tjata till mig en Doxyferm-kur på enbart klinisk misstanke. Testet var sedermera negativt. Mina symptom har minskat något i omfattning men ändock kommer en liten flytning, framförallt på morgonen.
Tankarna går givetvis mot Mycoplasma genitalium. Blir att testa sig för det likaså. Lättast hade givetvis vara att trycka i sig Azithromax direkt. Var beställer folk det ifrån?

Vad vill jag säga med detta? Ingen aning. Behöver bara ventilera lite. Det är ganska psykisk påfrestande när det inte står rätt till där nere.
Citera
2017-07-02, 20:45
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungensKista
Hejsan alla dekadenta horbockar!
Jag var nästan säker på att jag åkt på klamydia. Har aldrig haft någon könssjukdom men efter att senast ha doppat veken i köttgrytan åkte jag på klassiska symptom i form av en genomskinlig flytning, balanitliknande rodnad på ollonet och en liten diskret sveda vid miktion. Lyckades tjata till mig en Doxyferm-kur på enbart klinisk misstanke. Testet var sedermera negativt. Mina symptom har minskat något i omfattning men ändock kommer en liten flytning, framförallt på morgonen.
Tankarna går givetvis mot Mycoplasma genitalium. Blir att testa sig för det likaså. Lättast hade givetvis vara att trycka i sig Azithromax direkt. Var beställer folk det ifrån?

Vad vill jag säga med detta? Ingen aning. Behöver bara ventilera lite. Det är ganska psykisk påfrestande när det inte står rätt till där nere.

Varför e det nästan bara jag som vågar svara i denna tråd?

Doxy ska ju normalt funka även mot mykoplasma. Men viktigaste av allt - hur många dagar har du tagit doxy?

Edit: Testade dom endast för klamydia?
Citera
2017-07-04, 04:57
Medlem
KungensKistas avatar
Fick ut 10 tabletter så 9 dagar käkade jag antibiotika. De tog nog bara prov för klamydia och gonorré. Det verkar inte vara rutin i Göteborg att ta Mycoplasma.
Citera
2017-07-06, 00:55
Medlem
distanss avatar
Citat:
Fick ut 10 tabletter så 9 dagar käkade jag antibiotika. De tog nog bara prov för klamydia och gonorré. Det verkar inte vara rutin i Göteborg att ta Mycoplasma.

Ja då har du ju tagit hela kuren.. Hm.. Har du inte redan gjort det så får du kontakta VC igen.
Citera
2017-07-09, 13:35
Medlem
KungensKistas avatar
Jävla kuk.
Mycoplasma negativt. Då är det bara ospecifik uretrit som kvarstår och det rinner ifrån urinröret likt förbannat. Dessutom blir jag av könsmottagningen hänvisad att söka vårdcentral istället. Fattar ingenting.
Har nu lagt en beställning på Azithromycin online istället. Hoppas på det bästa.
Citera
2017-07-18, 21:07
Medlem
KungensKistas avatar
Köpte och åt en femdagarskur Azithromycin och nu har symptomen gått i regress. Drogs med skiten i knappt 1 månad. Skönt att det är över. Det får bli kondom hädanefter när man ligger med tvivelaktiga kvinnor.
Citera
2017-07-19, 02:38
Medlem
distanss avatar
Citat:
Köpte och åt en femdagarskur Azithromycin och nu har symptomen gått i regress. Drogs med skiten i knappt 1 månad. Skönt att det är över. Det får bli kondom hädanefter när man ligger med tvivelaktiga kvinnor.

Skönt att du blivit av med det. Kanske läge att göra nya prov där dom kollar "allt" eftersom du inte vet vad du egentligen hade? Better safe than sorry!

Hon har säkert lika höga tankar om dig Som en påminnelse kanske du blir kontaktad för en smittspårning hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in