2006-10-25, 22:01
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jawop°
vad fungerar inte?

Tre omstarter plus "Enable all" i Addon Manager fixade det hela......märkligt....men nu funkar det iaf, redan haft storslakt på Aftonbladet. Nu är jag helnöjd med Firefox 2, förutom den dassiga Session Restore-funktionen. Den kommer nog att förbättras, sett annat fölk som också haft åsikter om den.....
Citera
2006-10-25, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Tre omstarter plus "Enable all" i Addon Manager fixade det hela......märkligt....men nu funkar det iaf, redan haft storslakt på Aftonbladet. Nu är jag helnöjd med Firefox 2, förutom den dassiga Session Restore-funktionen. Den kommer nog att förbättras, sett annat fölk som också haft åsikter om den.....
aftonbladet.. USCH!
för flashback, dessa räcker för att ta bort all reklam,
antingen lägg till en och en:
Kod:

//td[@bgcolor='#959282' and @align='center']
//td[@bgcolor='#cfc09d' and @class='rightabannercls']
//table[@height='75' and @bgcolor='#e3e3e2']
adress: http://www.flashback.org/*
eller lägg detta i en .txt fil och ändra till .rip och importera den:
Kod:

<Config version="1.0">
	<Page name="Flashback Forum" url="http://www.flashback.info/*" enabled="true">
		<XPath comment="">//td[@bgcolor='#959282' and @align='center']</XPath>
		<XPath comment="">//td[@bgcolor='#cfc09d' and @class='rightabannercls']</XPath>
		<XPath comment="">//table[@height='75' and @bgcolor='#e3e3e2']</XPath>
	</Page>
</Config>
Citera
2006-10-25, 22:15
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enverhoxha99
Konstigt, det är fler i tråden som löst problem med just tre omstarter.

Angående session-restore så är den väl främst tänkt att användas vid situationer då firefox måste startas om, när man installerar extensions, uppdaterar till senaste version eller vid en krasch - då minns den allt man gjorde och kan fortsätta därifrån. De ändrar som regel inte på funktioner förrens vid major releaser som 1.5 och 2.0 så en ändring lär vi se först i Firefox3
Citera
2006-10-25, 22:22
Medlem
deadprezs avatar
Jag tycker den nya session restore funktionen är grym! Det känns som dom tog väldigt mycke bra funktioner från Tab Mix Plus addonet och byggde in i programmet. Asbra!
Citera
2006-10-25, 22:26
Medlem
hur fan importerar man egna bokmärken i fierfox 2? på förra va de ju lätt men nu går det inte, råkade på nåt sätt bli av med alla mina bokmärken när jag instalerade 2 an, de gör inte så mycket då ja har backup på nästan alla men hjälp de går ju inte att importera dem, eller är det bara jag som är trött?
Citera
2006-10-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus i betong
hur fan importerar man egna bokmärken i fierfox 2? på förra va de ju lätt men nu går det inte, råkade på nåt sätt bli av med alla mina bokmärken när jag instalerade 2 an, de gör inte så mycket då ja har backup på nästan alla men hjälp de går ju inte att importera dem, eller är det bara jag som är trött?
bokmärken/ordna bokmärken
arkiv/importera/från fil
fungerar för mig..
Citera
2006-10-25, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jawop°
bokmärken/ordna bokmärken
arkiv/importera/från fil
fungerar för mig..

men alternativet ordna bokmärken finns inte för mig
Citera
2006-10-25, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus i betong
men alternativet ordna bokmärken finns inte för mig
vilken otur haha
Citera
2006-10-25, 23:05
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Men läs tråden förihelvete!!!!
Du behöver ju inte ens svettiga extensions från ryssland till det längre.
Firefox2 har det inbyggt.
va bra! aja, väntar endå tills rip fungerar med det innan jag ger mig på det igen.
Citera
2006-10-26, 00:43
Medlem
Jim-Bobs avatar
Är det bara jag som stör mig på att de bytt ut "Sök på Google" till "Sök på Wikipedia" på högerklickmenyn? Att ha Wikipedia där var i.o.f.s. något jag önskat mig, men som komplement till Google, inte supplement.
Citera
2006-10-26, 02:29
Medlem
Flikhanteringen måste väl kunna ändras till den gamla på nåt vänster? Nu är det ju hur ansträngande som helst när man porrsurfar och öppnar många bilder samtidigt. Nån som har tips?
Citera
2006-10-26, 02:38
Medlem
Red/Greys avatar
Av någon anledning slutar min scrollning att fungera i FF... Är det någon som har haft samma problem och har en lösning? Det fungerade fint i förra versionen men slutade alltså att fungera när jag uppgraderade till v2.0...

Jag har en sån därn touchpad f.ö

Edit: Det löste sig efter, just det, tre omstarter...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in