2006-11-01, 21:53
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauz
Jag använder Remove It Permanently för att ta bort högerspalten, vet inte om det går med AdBlock Plus.
Jo det gjorde jag med, men fick ont i huvudet av hur allt blinkar bort EFTER att sidan är laddad, det fina med adblock är ju som sagt att när man väl fått ordning på alla filter så märker man inte av reklamen alls. Tillsammans med autouppdaterande listor visste jag inte ens om att det fanns reklam på aftonbladet.se
Citera
2006-11-01, 21:54
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z4W
I adress fönstret ska du skriva in about:config

För att jag är en sån snälla människa : http://img15.imgspot.com/?u=/u/06/29...1161884678.JPG
Vad är det för add-on du har med TorrentReactor? Är det den toolbar som automatiskt avinstallerar Google toolbar?
Citera
2006-11-01, 21:56
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Jo det gjorde jag med, men fick ont i huvudet av hur allt blinkar bort EFTER att sidan är laddad, det fina med adblock är ju som sagt att när man väl fått ordning på alla filter så märker man inte av reklamen alls. Tillsammans med autouppdaterande listor visste jag inte ens om att det fanns reklam på aftonbladet.se
Vad har du kört för gammal version? Här blinkar det inget alls...

Citat:
Ursprungligen postat av Cleopatra
Vad är det för add-on du har med TorrentReactor? Är det den toolbar som automatiskt avinstallerar Google toolbar?
Jag undrar mest hur man får plats att surfa när man har sådär mycket onödigt krafs ivägen?
Så här kan man tighta till det istället så man slipper scrolla tills fingrarna blöder.
Citera
2006-11-01, 21:59
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:

Jag har för mig att adblock krockade med en annan extension - kommer dock inte ihåg med vilken.

Jag har följande tillägg:

backword
bumble search
tysk o fransk ordbok
google toolbar
map
netcraft toolbar
remove it permanently
stumble upon
svensk ordlista
engelsk ordlista
Viamatic foXpose
Wizz Rss newsreader
Citera
2006-11-01, 22:02
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Vad har du kört för gammal version? Här blinkar det inget alls...
Testade senaste, sakerna tas bort först efter att sidan laddat klart. Man ser hur sakerna ploppar bort och det svider i mina estetiska ögon. Adblock plus tar bort allt INNAN sidan visas och man ser verkligen inte ett spår av något.
Citera
2006-11-01, 22:04
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Testade senaste, sakerna tas bort först efter att sidan laddat klart. Man ser hur sakerna ploppar bort och det svider i mina estetiska ögon. Adblock plus tar bort allt INNAN sidan visas och man ser verkligen inte ett spår av något.
Du har en slö installation eller dator, det blixtrar förbi lite snabbt här första gången man besöker sidan men sen syns den inte mer.

Jag är också estet-nazi men hellre får jag bort den med ett snabbt "blixtrande" än låter den vara kvar - AdBlock kan som sagt inte göra det eftersom det är en hel frame som ska bort, inte en bild.
Citera
2006-11-01, 22:07
Medlem
phreakdentas avatar
Citat:
Du har en slö installation eller dator, det blixtrar förbi lite snabbt här första gången man besöker sidan men sen syns den inte mer.

Jag är också estet-nazi men hellre får jag bort den med ett snabbt "blixtrande" än låter den vara kvar - AdBlock kan som sagt inte göra det eftersom det är en hel frame som ska bort, inte en bild.
Fast tainted påstod ju att följande regler skulle fungera och det låter ju onekligen på orden som att den tar bort hela tabeller, fast jag får det inte att fungera.

flashback.info#td(rightbannercls)
flashback.info#table(width=100%)(height=75)(bgcolo r=#e3e3e3)
forum.flashback.info/bpics
Citera
2006-11-01, 22:08
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Fast tainted påstod ju att följande regler skulle fungera och det låter ju onekligen på orden som att den tar bort hela tabeller, fast jag får det inte att fungera.

flashback.info#td(rightbannercls)
flashback.info#table(width=100%)(height=75)(bgcolo r=#e3e3e3)
forum.flashback.info/bpics
Den tömmer möjligen framen på innehåll men du får inte ut full bredd eftersom du har en tom frame kvar fortfarande.

*teasar*
Citera
2006-11-01, 22:15
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Jag använder Remove It Permanently för att ta bort högerspalten, vet inte om det går med AdBlock Plus.
Om jag högerklickar på Aftonbladets reklam, det enda som dyker upp är Flashplayer settings.
Citera
2006-11-01, 22:21
Medlem
Cleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harrowdownhill
inte för mig. Ska den ligga i "tillägg" som den svenska också isf? Eller kan man aktivera den nån annanstans?

Om du är inne i ett formulär - som nu t ex när jag svarar dig - högerklicka och längst ner i menyn finns SPRÅK. Där anger du vilket språk du för tillfället vill använda. Jag har t ex 4 ordlistor installerade - de finns i VERKTYG-TILLÄGG.
Citera
2006-11-01, 22:22
Medlem
Rauzs avatar
Citat:
Om jag högerklickar på Aftonbladets reklam, det enda som dyker upp är Flashplayer settings.
Flash blockar man med fördel med Adblock Plus, ställ in "Show tabs on Flash and Java" under options så kommer det finnas en liten flik i övre högra hörnet som du kan blocka med genom att bara klicka på den.
Citera
2006-11-01, 23:42
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Om du är inne i ett formulär - som nu t ex när jag svarar dig - högerklicka och längst ner i menyn finns SPRÅK. Där anger du vilket språk du för tillfället vill använda. Jag har t ex 4 ordlistor installerade - de finns i VERKTYG-TILLÄGG.
man tackar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in