2006-10-26, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bockers
Jag testade rc3 för några dagar sedan men jag nedgradera direkt.
  • Firefox är den slöaste och mest resurskrävande browsern och 2.0 var ännu värre.
  • Den "förbättrade" tabhanteringen var störande och jag ville bara ha tillbaka min gamla (har läst att det kanske går).
  • Det blev massa utritningsfel då man scrolla snabbt på samma sätt som opera.
Det kommer dröja innan jag installerar 2.0. Kanske borde byta till konqueror i stället.

En enda själ som tycker som jag. Härligt! Alla ska ha firefox bäst, oslagbar, kan inte surfa utan den, dumihuvet om man inte har den blablaabla den löser alla problem ladda ner firefox är bäst för alla har den blablaababblabla..

Den är seg, trög, tråkig, ful och irriterande. Jag hatar den.
Citera
2006-10-26, 06:50
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BJB
En enda själ som tycker som jag. Härligt! Alla ska ha firefox bäst, oslagbar, kan inte surfa utan den, dumihuvet om man inte har den blablaabla den löser alla problem ladda ner firefox är bäst för alla har den blablaababblabla..

Den är seg, trög, tråkig, ful och irriterande. Jag hatar den.
Du är seg, trög,tråkig och ful vi hatar dig och älskar vår brinnande räv!
Citera
2006-10-26, 06:51
Bannlyst
Kan man inte få som det var förut med flikarna att man kunde kryssa bort dom längst till höger? Det är fan jobbigt som det är nu. Man vänjer sig säkert men jag vill ha längst till höger ändå.
Citera
2006-10-26, 07:13
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Skriv in:
about:config - browser.tabs.closebuttons
0 - Visa kryss på den aktiva fliken
1 - Visa kryss på alla flikar
2 - Visa inga kryss
3 - Visa ett kryss längst till höger, som Firefox 1.X

För att ångra stängda flikar: högerklicka på eller bredvid någon flik och välj "Undo close tab".

Hittade denna i firefox tråden som ligger fel.
Citera
2006-10-26, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Z4W
Citat:
Ursprungligen postat av oneman
Skriv in:
about:config - browser.tabs.closebuttons
0 - Visa kryss på den aktiva fliken
1 - Visa kryss på alla flikar
2 - Visa inga kryss
3 - Visa ett kryss längst till höger, som Firefox 1.X

För att ångra stängda flikar: högerklicka på eller bredvid någon flik och välj "Undo close tab".

Hittade denna i firefox tråden som ligger fel.
Tackar, nu är allt bra.
Citera
2006-10-26, 08:16
Medlem
HonkenLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Bob
Är det bara jag som stör mig på att de bytt ut "Sök på Google" till "Sök på Wikipedia" på högerklickmenyn? Att ha Wikipedia där var i.o.f.s. något jag önskat mig, men som komplement till Google, inte supplement.

Det där ställer du ju in som du vill genom att klicka på Wikipedias "W"-logga intill sökfältet.
Citera
2006-10-26, 13:56
Medlem
Jim-Bobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Det där ställer du ju in som du vill genom att klicka på Wikipedias "W"-logga intill sökfältet.
Aha, fiffigt! Tack. Jag hade inte haft något emot att få upp båda samtidigt i högerklicksmenyn, men detta får duga.
Citera
2006-10-26, 15:05
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesus i betong
men alternativet ordna bokmärken finns inte för mig

Det verkar bli nåt fel ibland när man bara installerar den nya versionen ovanpå den gamla. Mina bokmärken försvann också, men de kom tillbaka efter att jag avinstallerat allt igen och sen återinstallerat det.

Men 2.0 gör att alla sidor studsar för mig, så jag får återgå till 1.5 så länge eller IE.
Citera
2006-10-26, 16:57
Medlem
enverhoxha99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Angående session-restore så är den väl främst tänkt att användas vid situationer då firefox måste startas om, när man installerar extensions, uppdaterar till senaste version eller vid en krasch - då minns den allt man gjorde och kan fortsätta därifrån. De ändrar som regel inte på funktioner förrens vid major releaser som 1.5 och 2.0 så en ändring lär vi se först i Firefox3

Installerar du en extension och trycker på "Restart Firefox" får du funktionaliteten med återställande av sessionen iaf, även utan att ha session restore aktivt, så dom två sakerna verkar inte ha med varandra att göra.

Jag tycker det är en halvfärdig funktion som behöver ytterligare konfigurationsparametrar, men det är ju förvisso ett steg i rätt riktning. Som tur är finns det extensions som gör det jobbet ungefär 287 ggr bättre så jag gråter mig ju inte till sömns prexis. Jag är nöjd med Firefox 2, den funkar bra.
Citera
2006-10-26, 17:19
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Not_me
Men 2.0 gör att alla sidor studsar för mig, så jag får återgå till 1.5 så länge eller IE.
Det är helt okej att du återgår till 1.5, men inte att du funderar på att gå tillbaks till IE. Vad som helst förutom IE!
Citera
2006-10-26, 17:44
Medlem
Not_mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z4W
Det är helt okej att du återgår till 1.5, men inte att du funderar på att gå tillbaks till IE. Vad som helst förutom IE!

Jag gillar IE 7, väntar bara på att någon gör om Adblock så det funkar med IE. Har laddat ner admuncher, men det har jag inte hunnit testa än.
Citera
2006-10-26, 19:00
Medlem
Z4Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Bob
Aha, fiffigt! Tack. Jag hade inte haft något emot att få upp båda samtidigt i högerklicksmenyn, men detta får duga.
Då kan du alltid skicka in ditt förslag och så kan det påverka firefox3

http://www.flashback.org/showthread.php?t=388782
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in