2017-03-06, 10:36
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
90 grader är den säkraste temperaturen, 50 grader dödar inga bakterier alls. Men med tanke på den salthalt vi tillför i snuset så är det ingen fara ändå. Det dödar bakterierna.

Jag förstår inte vad du vill ha sagt med ditt svar. Prova att läsa inlägget du citerar först.
Citera
2017-03-07, 12:33
Medlem
CrilleKexs avatar
Salt i portionssnus. Funktion?

Jag "gör eget" portionssnus, alltså tillsätter vatten och salt. Vad har saltet för funktion, är det en typ av konserveringsmedel, eller har den en annan funktion tro?
Citera
2017-03-07, 12:39
Medlem
AlfaQhards avatar
Precis som när man saltar maten för det med sig smakerna och gör att det smakar bättre. Samt som konserveringsmedel
Citera
2017-03-07, 12:40
Medlem
olasvenssons avatar
Säkert för konserveringsmedel, man saltade ju kött förr om tiden innan kylskåpet uppfanns för att bevara köttet.
Citera
2017-03-07, 12:48
Medlem
Briasccas avatar
Gissar att det också stimulerar slemhinnorna till att ta upp nikotinet.
Citera
2017-03-07, 12:55
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briascca

Och ökar salivproduktionen.
Citera
2017-03-07, 13:38
Medlem
Ja har hört att saltet har en funktion att göra så portionssnuset smakar mer
Citera
2017-03-07, 15:35
Medlem
Strychnos avatar
Tråd infogad.

/Moderator.
Citera
2017-03-07, 17:08
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlfaQhard
Precis som när man saltar maten för det med sig smakerna och gör att det smakar bättre. Samt som konserveringsmedel

Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Säkert för konserveringsmedel, man saltade ju kött förr om tiden innan kylskåpet uppfanns för att bevara köttet.

Citat:
Ursprungligen postat av Briascca

Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Och ökar salivproduktionen.

Citat:
Ursprungligen postat av lazymouse
Ja har hört att saltet har en funktion att göra så portionssnuset smakar mer
Ok då vet jag, tack för alla svaren!
Citera
2017-03-14, 10:39
Medlem
-spitzlix-s avatar
Tjena, dags att göra en ny sats igen då jag är inne på sista dosan. Tänkte göra portion men påsar en inte riktigt min grej, inte samma känsla som att baka en stor efter maten till kaffet för att sen inta matkoma. Har plöjt igenom alla Coobras satser, gillade nog den röda stark mest. Planerar nu att köra på en Prillan Grov Råtobaksspill, erfarenhet av den? Någon som har ett trevligt recept? Har jämt kört på citrus, bergamott och whisky vilket blivit underbart, speciellt när man kommer ner till sista dosorna som vanligt. Är Prillan Grov Råtobaksspill tobaksflingorna någorlunda grova eller är det bara ett catchigt namn? Sen funderar jag på att göra med stekpåse då det klagas utav helvetet i trappuppgångarna av diverse grannar, men luktar ju bättre än en frän currydoft som sticker i näsa och ögon :wacco5:
Skämt åsido, men alla tips är välkomna här eller i PM
Citera
2017-03-15, 13:22
Medlem
Stekpåse kan rekommenderas! Det och fläkten på minimerar doften som vissa svaga människor inte gillar!

Har ingen erfarenhet av de sorter du nämner, men kan rekommendera Cuthofs grova!
Citera
2017-03-16, 18:16
Medlem
Varning nettotobak varning prillan orginal .

Fick hem en sats prillan orginal förra fredagen la ner tobaken i hinken. Märkte att en stor plastbit var då i tobaken .Tobaken såg knepig ut mycket mer stjälkar i denna sats en vanligt . Men jo tillbaka till historien jag tog ut en stor plastbit ur råtobaken 1x2 cm kanske den är .

Som sagt blanda runt lite såg inget mer så jag gjorde som vanligt i ordning tobaken och in i ugnen .
sedan step 2 samma sak . å in i ugnen . När allt var klart och jag ska ha i de sista ingridienserna ser jag massa guldbruna/vita naglar kan vi säga , tänkte genast va coolt det blev som de där salt naglarna man kan få av swedish match dosorna ibland så jag tar ju upp en genast och ser att det är plastbitar.. så nu har jag plockat 7-8 plast bitar ur snus satsen .

Så jag kontakta nettotobak han skulle genast skicka en ny sats till mig ...
och sedan skulle han skicka kompensation . idag kom det, inga aromer var med i denna satsen .(som jag köpte och använde till första satsen innan jag märkte plastbitarna)
samt kompensationen bestod av 3 plastdosor .

Blacka ur som satan och skrev att jag har ödslat pengar och tid samt ställde mig frågande till varför han inte skicka hela ordern och skrev att plastdosorna var väll av lägsta klassakt ..

fick svar att han skickar aromerna , och skrev att detta inte är deras ansvar egentligen det är prillan orginal som ska stå för kompensation .

Kan hålla med till viss del . Men är det ett företag som inte har privat kund kontakt ska väll nettetobak stå för en kompensation .. är bitter nu för nu måsta jag köpa snus i antal dagar .

ve
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in