Flashback bygger pepparkakshus!
2017-03-17, 11:10
Medlem
fått svar från nettotobak de ska inte stå för kompensation . Det ska prillan göra för detta .

detta kommer kosta mig 500 kronor i köpesnus minst

36 timmar el ugnen

40 timmar arbetstid samt åka bil fram å tebaka

nettotobak glömde skicka kryddor .

3 turer till ica som blir totalt 3 mil från mig .

så nu får jag vänta på kryddor å det kommer .

Kompensation från nettotobak bestod i 3 plast dosor . förjävligt .

Svar från prillan :

Hej
Det är alltid säljaren som är ansvarig till kunden. Vi har ansvaret till våra grossister. Allt enligt konsumentlagen.
Med vänlig hälsning,
Prillan
Citera
2017-03-17, 11:39
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Varning nettotobak varning prillan orginal .

Fick hem en sats prillan orginal förra fredagen la ner tobaken i hinken. Märkte att en stor plastbit var då i tobaken .Tobaken såg knepig ut mycket mer stjälkar i denna sats en vanligt . Men jo tillbaka till historien jag tog ut en stor plastbit ur råtobaken 1x2 cm kanske den är .

Som sagt blanda runt lite såg inget mer så jag gjorde som vanligt i ordning tobaken och in i ugnen .
sedan step 2 samma sak . å in i ugnen . När allt var klart och jag ska ha i de sista ingridienserna ser jag massa guldbruna/vita naglar kan vi säga , tänkte genast va coolt det blev som de där salt naglarna man kan få av swedish match dosorna ibland så jag tar ju upp en genast och ser att det är plastbitar.. så nu har jag plockat 7-8 plast bitar ur snus satsen .

Så jag kontakta nettotobak han skulle genast skicka en ny sats till mig ...
och sedan skulle han skicka kompensation . idag kom det, inga aromer var med i denna satsen .(som jag köpte och använde till första satsen innan jag märkte plastbitarna)
samt kompensationen bestod av 3 plastdosor .

Blacka ur som satan och skrev att jag har ödslat pengar och tid samt ställde mig frågande till varför han inte skicka hela ordern och skrev att plastdosorna var väll av lägsta klassakt ..

fick svar att han skickar aromerna , och skrev att detta inte är deras ansvar egentligen det är prillan orginal som ska stå för kompensation .

Kan hålla med till viss del . Men är det ett företag som inte har privat kund kontakt ska väll nettetobak stå för en kompensation .. är bitter nu för nu måsta jag köpa snus i antal dagar .

ve
Jag vänder mig alltid till båda och diskuterar bekymmer när dom uppstår.
Kan säga att "Drinkit" (COOBRA) är mer samarbetsvilliga än PRILLAN. Dessvärre upplever jag mer och värre problem med Coobras snussatser.
-varför i hela världen diskuterade ni inte vad som är "rimlig kompensation" ?
Jag har alltid avstått ny tobak och istället tagit något av lägre värde. Men så sitter jag också i annat läge då jag ofta har tobak själv att mala (värre med tid dock)..
Citera
2017-03-17, 13:11
Medlem
efter jag lacka ur på prillan å föklara att de mister mig och min bror som kunder i första hand om de inte fixar detta på något sätt. och det är minst 24 lådor per år .

så fick jag till svar att de var på utlands semester och de förstår mig till fullo och de kommer givetvis ersätta mig till fullo .

SÅ det är eloge av dem men att de ska ta att jag bokstavligt talat bad dem dra åt helvete . innan de fattar
Citera
2017-03-17, 13:12
Medlem
Tycker alltihopa har skött så dåligt så jag kommer nog inhandla snuset från annanstans än nettotobak nu i forsättningen .
Citera
2017-03-17, 18:55
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bufo Bufo
Stekpåse kan rekommenderas! Det och fläkten på minimerar doften som vissa svaga människor inte gillar!

Har ingen erfarenhet av de sorter du nämner, men kan rekommendera Cuthofs grova!
Haha du citerade inte så svårt och se om någon svarat
Precis! Själv tycker jag det doftar jääävligt gott, kanske fel på mig haha. Cuthofs Grova, storlek ungefär på tobaksspillet? Så det inte är helt mjölig konsistens, tycker den konsistensen gör att snusen blir lös i käften oavsett tillsatt bindemedel osv.
Har du kanske ett smarrigt recept på General smak? Alla gånger jag försökt har det mer smakat Ettan, Kronan eller Granit aktigt.. :/
Citera
2017-03-19, 09:33
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Haha du citerade inte så svårt och se om någon svarat
Precis! Själv tycker jag det doftar jääävligt gott, kanske fel på mig haha. Cuthofs Grova, storlek ungefär på tobaksspillet? Så det inte är helt mjölig konsistens, tycker den konsistensen gör att snusen blir lös i käften oavsett tillsatt bindemedel osv.
Har du kanske ett smarrigt recept på General smak? Alla gånger jag försökt har det mer smakat Ettan, Kronan eller Granit aktigt.. :/
Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt att kopiera General smakmässigt.
Ett av många svar på varför är att råvarorna skiljer sig. Swedish match använder sig uteslutande av sol, värme och luft-torkad tobak. Medan tobaksspill ofta även innehåller Latakia (eld-torkad orient tobak) och Kentucky (mörk eld-torkad tobak). Så att redan valet av tobak gör att det är svårt att få till receptet.
Några av oss som snusade på 90-talet kände att något hände med snuset. Senare har Swedish match berättat att dom under just 90-talet stegvis gick ifrån eld/röktorkad tobak för att under 2000-talet endast använda tobak som är sol, värme och lufttorkad.

Dessutom tycker jag att man kan få ett godare snus genom att leka lite med flera olika aromer (tänk bara på att aromerna har ett bästföre datum som man bör hålla).

Kul att några nya hittat hit. Käns lite som att det blir ett "generations skifte" vilket det troligen är dags för.
Citera
2017-03-19, 09:41
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsan1212
Tycker alltihopa har skött så dåligt så jag kommer nog inhandla snuset från annanstans än nettotobak nu i forsättningen .
Saken är ju tyvärr att när det gäller slarvig kontroll (som i ditt fall) så kommer samma problem troligen uppstå med andra säljare också.
Man bollas lite mellan två parter tills man kommer överens med den ena som hävdar att dom tillfälligt löser ditt problem (även om felet ligger hos den andra).

Som tur är så är just ditt problem ovanligt, brukar annars röra sig om sand och/eller dåligt mald tobak.
Citera
2017-03-19, 11:41
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt att kopiera General smakmässigt.
Ett av många svar på varför är att råvarorna skiljer sig. Swedish match använder sig uteslutande av sol, värme och luft-torkad tobak. Medan tobaksspill ofta även innehåller Latakia (eld-torkad orient tobak) och Kentucky (mörk eld-torkad tobak). Så att redan valet av tobak gör att det är svårt att få till receptet.
Några av oss som snusade på 90-talet kände att något hände med snuset. Senare har Swedish match berättat att dom under just 90-talet stegvis gick ifrån eld/röktorkad tobak för att under 2000-talet endast använda tobak som är sol, värme och lufttorkad.

Dessutom tycker jag att man kan få ett godare snus genom att leka lite med flera olika aromer (tänk bara på att aromerna har ett bästföre datum som man bör hålla).

Kul att några nya hittat hit. Käns lite som att det blir ett "generations skifte" vilket det troligen är dags för.
Jo det är jäkla svårt haha. Har ju mörk dark fried kentucky tobak här hemma, kanske krossa lite och ha i snussatsen för lite mörkare smak? Tobaken har en stark, mörk och lite pepprig smak i sig och luktar pepprigt med. Har lite oriental tobak med som har lite oidentifierbar smak och arom i sig, kanske krossa lite av varje och ha i?
Jo det är fan kul åh leka sig fram bland smakerna, mam vet nästan aldrig resulatet haha. Blir det bättre smak om man har i aromerna först sen glycerin och kör med visp? Tycker inte aromerna fäster sig till 100% oavsett om jag går lös med visp, knådar som en tok osv. Fick även tips från farbror att ha i Admiral arom för en lite starkare smak.
Ja, jag är väl smått ny gjort snus i lite över ett år och snusat sen jag va 12 åh är i nuläget 19 bast. Så räknar mig än som nybörjare haha
Citera
2017-03-21, 11:19
Medlem
-spitzlix-s avatar
Helvetet glömde klicka hem stekpåse igår när jag la order.. Tips på vad man kan köra med istället?
Citera
2017-03-21, 11:28
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Helvetet glömde klicka hem stekpåse igår när jag la order.. Tips på vad man kan köra med istället?
ICA brukar sälja stekpåsar så om du har vägarna för bi en sådan kan du hitta det där.
Citera
2017-03-21, 13:02
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
ICA brukar sälja stekpåsar så om du har vägarna för bi en sådan kan du hitta det där.
Haha att jag inte tänkte på det..
Får kolla med morsan om hon har liggandes annars blir det Ica
Citera
2017-03-23, 13:11
Medlem
-spitzlix-s avatar
Ska man klippa hål i ett hörn som det står på baksidan av stekpåsen eller? Körde nyss in snussatsen med stekpåsen utan att klippa hål..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in