Citat:
Ursprungligen postat av
-spitzlix-
Haha du citerade inte så svårt och se om någon svarat
Precis! Själv tycker jag det doftar jääävligt gott, kanske fel på mig haha. Cuthofs Grova, storlek ungefär på tobaksspillet? Så det inte är helt mjölig konsistens, tycker den konsistensen gör att snusen blir lös i käften oavsett tillsatt bindemedel osv.
Har du kanske ett smarrigt recept på General smak? Alla gånger jag försökt har det mer smakat Ettan, Kronan eller Granit aktigt.. :/
Jag skulle säga att det är näst intill omöjligt att kopiera General smakmässigt.
Ett av många svar på varför är att råvarorna skiljer sig. Swedish match använder sig uteslutande av sol, värme och luft-torkad tobak. Medan tobaksspill ofta även innehåller Latakia (eld-torkad orient tobak) och Kentucky (mörk eld-torkad tobak). Så att redan valet av tobak gör att det är svårt att få till receptet.
Några av oss som snusade på 90-talet kände att något hände med snuset. Senare har Swedish match berättat att dom under just 90-talet stegvis gick ifrån eld/röktorkad tobak för att under 2000-talet endast använda tobak som är sol, värme och lufttorkad.
Dessutom tycker jag att man kan få ett godare snus genom att leka lite med flera olika aromer (tänk bara på att aromerna har ett bästföre datum som man bör hålla).
Kul att några nya hittat hit. Käns lite som att det blir ett "generations skifte" vilket det troligen är dags för.