2017-08-03, 04:33
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dj0h4nn3s
Beställde en låda som är på väg. Har kört kungssnus portioner innan och även Swedmax, blev riktigt nöjd med båda, men de är slut i lagret bådadera och har varit det ett bra tag tråkigt nog. Aimo får gärna fixa mer portioner på kungssnus för de var riktigt bra, om nu det finns tillräckligt med efterfrågan. Dock var de något för frätande och lite för hög nikotinhalt för min smak, jag föredrar standard 0,8 mg. Smaksatte med tobakskemis S:t bernards, fruktansvärt god arom. Påminner om General men inte lika pepprig och mer rund i smaken. Återkommer med recension om Haningesnus.

Fy fan vilket lågvattenmärke. Hur kan du tycka att det där var bra? Precis allt var åt helvete med snuset. Hälften av påsarna var inte ens stängda, tobaken i de ovattnade påminde om sand snarare än tobak, och de är knappt fyllda med någonting, måste ta 2 för att ens känna att det är något under läppen. Dessutom smakar det sött och onaturligt trots att jag tillsatt med en riktigt fin arom. Swedmax och kungssnus portioner är ljusår bättre. Provocerande uselt av Haningesnus.
Citera
2017-08-12, 10:50
Medlem
TobaksHasses avatar
Aimo jag har en liten fundering, vad ligger egentligen fuktigheten på i kungssnus snussatser?
Citera
2017-08-15, 15:37
Medlem
Aimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Aimo jag har en liten fundering, vad ligger egentligen fuktigheten på i kungssnus snussatser?

Menar du snussatsen som torrvara(tobakspulver) eller färdigt snus?
Citera
2017-08-15, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimo

Är du analfabet eller... Hur skulle du kunna veta fuktigheten på färdigt snus då de som pular i ugnen eller riskokarna oftast har sina egna recept.

Frågan löd alltså vilken FUKTIGHET (betyder hur mycket vatten är blandat med tobaken) när den levereras till kunden.

Ska det vara så jävla svårt att förstå!?!?!?
Senast redigerad av SaintCosme 2017-08-15 kl. 20:17.
Citera
2017-08-15, 20:28
Medlem
För övrigt så köper jag numera två kilo prima råtobak hos turken på hörnan för en fyrhundring. Och då ingår alla kemikalier i priset.

Det är väl ca vad man får betala för ett kilo hos Aimo som inte ens tycks veta vilken fruktighet råtobaken som han själv säljer innehåller.

Själv skulle jag gissa på 15-20 procent...
Citera
2017-08-15, 20:34
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aimo
Givetvis menar jag som torrvara.
Citera
2017-08-16, 00:32
Medlem
Aimos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Givetvis menar jag som torrvara.

Skickar dig svar angående detta på PM och hoppas att det irriterar upp SaintCosme ännu mer
Citera
2017-08-17, 11:40
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1mperator
SaintCosme ochSaintCosme Aimo ?

Vad har ni för agg emot varann ?
är de officiellt så dela med tack!
Annars tycker jag att SaintCosme håller tillbaka
Ämnet handlar om snus kunskap inte svartsjuka SaintCosme
dela med er kunskap ist för kriga
Nja SaintCosmme ogillar Aimo mest för att han säljer snussatser (och att han därför gör reklam för sig själv).

Det är inte helt problemfritt att hänga här (eller på andra sidor) när man har ett egen intresse, jag säljer tillexempel fröer så att på sätt och vis har jag också ett egen intresse (när det handlar om tobak).
Dessutom är det För Aimo en hårfin balansgång med vad man berättar och inte. Lek exempelvis med tanken att han säger: Vår malda tobak har en fuktighet på 20% och jag då kontrar med att säga halten som industrin ser som "den ultimata lagrings fuktigheten" och att det sedan dyker upp en konkurrent till Aimo och säger att dom minsann "bara" har en fuktighet på 8% och att Aimo säljer vatten.
Citera
2017-08-17, 20:44
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Är du analfabet eller... Hur skulle du kunna veta fuktigheten på färdigt snus då de som pular i ugnen eller riskokarna oftast har sina egna recept.

Frågan löd alltså vilken FUKTIGHET (betyder hur mycket vatten är blandat med tobaken) när den levereras till kunden.

Ska det vara så jävla svårt att förstå!?!?!?

Easy now...
Citera
2017-08-18, 13:22
Medlem
Är det någon som har kört Westerose snusats i endast 24h?

Brukar köra en mix av prillan och snusfabriken och kör dessa i endast 24h utan problem.
Westerose vill dock att snuset skall vara inne i hela 48h och så länge har jag inte lust att ockupera ugnen därav min fråga.
Citera
2017-08-18, 14:38
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizo99
Är det någon som har kört Westerose snusats i endast 24h?

Brukar köra en mix av prillan och snusfabriken och kör dessa i endast 24h utan problem.
Westerose vill dock att snuset skall vara inne i hela 48h och så länge har jag inte lust att ockupera ugnen därav min fråga.
Efter som att ingen av nyssnämnda märken handlar om "redan beredd tobak" så ska dom gå att bereda på liknande sätt. Vatten mängden du behöver tillsätta kan variera men principen är ju den samma. Jag har tex köpt lite tyska blad och testat och dom funkar att köra 24h men jag föredrar 48h.
Citera
2017-08-18, 22:48
Medlem
Speciellt till Gunvald Larsson!

Odlar man eget, typ "Nikotina Rustika" så kan man köra med noll timmar. Bara att äta bladen direkt från plantan! Alltså enklare än att först torka och sedan snorta i näsan...

Och snutarna på Stureplan kommer att misstänka nothing!
Senast redigerad av SaintCosme 2017-08-18 kl. 22:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in