2017-02-06, 13:30
Medlem
bananajoe33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun
Jag skulle aldrig göra Sverigeprillan eftersom den är så äcklig.

Smaken är som baken, jag tycker den blir helt perfekt.
Citera
2017-02-06, 19:49
Medlem
Var kan man köpa Sverigeprillan i Stockholm! Skulle vara roligt att testa! Viken tobak ingår i blandningen?

I vilket fall verkar det vara delade meningar om dess förträfflighet.

Dessutom gillar jag Bananajoes Ikon!
Senast redigerad av SaintCosme 2017-02-06 kl. 19:53.
Citera
2017-02-11, 13:36
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Var kan man köpa Sverigeprillan i Stockholm! Skulle vara roligt att testa! Viken tobak ingår i blandningen?

Du har ju ratat alla snusleverantörer, men nu så är du sugen att testa en snussats. På en skala från ett till tio, hur jävla dum i huvudet är du?
Citera
2017-02-11, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme

Har du verkligen problem att hitta den i Sthm? Borde ju vara ganska enkelt tycker man ... eh ... du har skrivit i tråden sen 2015-03-05 och kan inte hitta SverigePrillan liksom
Citera
2017-02-20, 01:21
Medlem
Börjar bli dyrt med snus. Så tänkte börja tillverka egna portionssnus. Jag föredrar ju white, så då behöver man inte lägga dom i blöt? Nåhon som kan en bra sida som säljer och en bra produkt.
Citera
2017-02-20, 12:19
Medlem
Maggoos avatar
Ett tips är det ganska nya portionssnuset Haningesnus från pgw.se http://www.pgw.se/haningesnus-original-portion.html

Jag snusar inget annat efter att ha testat det. Jag brukar leka med olika aromer, men snuset smakar gått som det är också. I med vatten så är det klart
Citera
2017-02-21, 19:22
Medlem
oj, man skulle kanske låta snuset svalna helt innan man hade i det sista? Det sker något som kan liknas med pastörisering står det. Jag lät snuset svalna ett par timmar bara och det var ju bra varmt fortfarande.....inte bra om det inte blir pastöriserat?
Citera
2017-02-22, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Ett tips är det ganska nya portionssnuset Haningesnus från pgw.se http://www.pgw.se/haningesnus-original-portion.html

Jag snusar inget annat efter att ha testat det. Jag brukar leka med olika aromer, men snuset smakar gått som det är också. I med vatten så är det klart

Jahaaa 0ch var hittar man det i stockholmstrakten dåråå? Skulle vara kul att testa...

Ville för ett tag sedan testa ett snus som hette Sverigeprillan men då förstod jag efter ett att tag att det handlade om männinskor och snus men särskrivningsproblem.

De dära människorna trackade mig då jag inte förstod att sverigeprillan var det samma som Prillan Sverige.

Men så kan det ju vara då man ju inte kan veta allt här ivärlden!
Citera
2017-02-25, 21:57
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
oj, man skulle kanske låta snuset svalna helt innan man hade i det sista? Det sker något som kan liknas med pastörisering står det. Jag lät snuset svalna ett par timmar bara och det var ju bra varmt fortfarande.....inte bra om det inte blir pastöriserat?

Pastörisering = snabb värmebehandling över ett visst antal grader (tror det är 80 grader, men är inte säker på det). Det är det som händer i ugnen, om man kör den i ugnen vill säga. Huruvida den får svalna innan du har i resten eller inte påverkar inte värmebehandlingen, den har redan skett i ugnen.
Citera
2017-03-05, 12:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av steehle
Pastörisering = snabb värmebehandling över ett visst antal grader (tror det är 80 grader, men är inte säker på det). Det är det som händer i ugnen, om man kör den i ugnen vill säga. Huruvida den får svalna innan du har i resten eller inte påverkar inte värmebehandlingen, den har redan skett i ugnen.
90 grader är den säkraste temperaturen, 50 grader dödar inga bakterier alls. Men med tanke på den salthalt vi tillför i snuset så är det ingen fara ändå. Det dödar bakterierna.
Citera
2017-03-05, 13:09
Medlem
Aimos avatar
Finns visst en guide någonstans på nätet som beskriver hur man tillverkar eget snus i tryckkokare på bara tre och en halv timme
Citera
2017-03-05, 21:44
Moderator
Amirons avatar
Någon som vet om Swedmax har ändrat i sin tobaksblandning för lössnus? De senaste gångerna jag har gjort eget så har snuset blivit torrt och smuligt, trots att jag följt receptet till punkt och pricka (har kolla ugnen, och den håller tempen som den skall)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in