2021-03-10, 07:31
Medlem
Citat:
Men kan det verkligen vara gott?

Ja faktiskt, har en kompis som gjort det, blev superbra. Rekommenderas att testa. Det är till han jag försöker hitta aromen.
Citera
2021-03-31, 21:03
Medlem
Taco-Pacos avatar
Kliver in i denna tråden då det verkar intressant att prova, speciellt med att man vet vad det är för tobakssorter i snussatserna och att man själv smaksätter det, helst med den riktiga smaken än något skumt smakämne. Kollar nu på en sats Kungssnus Medusa för 345 kr, ser frestande ut, men jag antar att man kommer slösa dubbelt så mycket på smakerna, målarsodan, natriumkarbonat och allt annat. Har inte precis råd att slösa så mycket på det sista studiebidraget. Kan man annars köpa satsen i förhand och isf hur länge kan man ha den innan tobakspulvret börjar mögla?

Sen så verkar det ju vara ganska komplicerat. Man måste tex ha skiten i ugnen i 24 timmar, vilket inte är så särskilt bra om ens päron ska laga mat.
Citera
2021-03-31, 21:12
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taco-Paco
Kliver in i denna tråden då det verkar intressant att prova, speciellt med att man vet vad det är för tobakssorter i snussatserna och att man själv smaksätter det, helst med den riktiga smaken än något skumt smakämne. Kollar nu på en sats Kungssnus Medusa för 345 kr, ser frestande ut, men jag antar att man kommer slösa dubbelt så mycket på smakerna, målarsodan, natriumkarbonat och allt annat. Har inte precis råd att slösa så mycket på det sista studiebidraget. Kan man annars köpa satsen i förhand och isf hur länge kan man ha den innan tobakspulvret börjar mögla?

Sen så verkar det ju vara ganska komplicerat. Man måste tex ha skiten i ugnen i 24 timmar, vilket inte är så särskilt bra om ens päron ska laga mat.
Det luktar en hel del, ska in två omgångar i ugnen och tobakspulvret är torrt så mögel blir det inte. Har man gjort en omgång så är det bra att lägga det i fryspåsar och frysa det, bara ta fram en ny när den andra är på väg att ta slut.
Citera
2021-03-31, 22:52
Medlem
Taco-Pacos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Det luktar en hel del, ska in två omgångar i ugnen och tobakspulvret är torrt så mögel blir det inte. Har man gjort en omgång så är det bra att lägga det i fryspåsar och frysa det, bara ta fram en ny när den andra är på väg att ta slut.

Tack för svaret! Beställde precis en låda Medusa.
Citera
2021-03-31, 22:54
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taco-Paco
Tack för svaret! Beställde precis en låda Medusa.
Jag gör åxå egen snus, roligt men som jag skrev det luktar. Har små påsar i frysen och en jag fyller dosan med i kylen.
Citera
2021-04-02, 15:55
Medlem
Taco-Pacos avatar
Till hur många snussatser räcker en essens på 10ml från tobakskemi.se?

10 ml är ju ganska lite, hade tänkt ha två smaker i en snus, kanske en tredje om pengarna räcker ihop.
Citera
2021-04-02, 18:54
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Det kanske skulle vara nåt, att odla själv. Eller ännu hellre, något kollektiv som köper upp någon sliten gård med odlingsmark och torkmöjligheter.

Har svårt att bedöma hur mycket odlingsyta som behövs per person som vill ha en dosa (50g)/dag, men det är inga jätteytor. Problemet blir att torka tobaken.
Jag vet inte riktigt själv, men 12*6m gav mig iaf en hel svart säck med torkade blad, så några större ytor är det ju inte tal om. fråga tobakshasse här på forumet, han fröodlar tobak

Torkningen dock ... eländigt att göra fel pga det jävla möglet.
Senast redigerad av GoUoD 2021-04-02 kl. 19:00.
Citera
2021-04-08, 16:42
Medlem
Tål att sägas att det blir många tusenlappar som sparas. Ett effektivt sätt att minska skatterna.
Citera
2021-04-08, 17:06
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hood4life
Tål att sägas att det blir många tusenlappar som sparas.
Du tänkte, om vi som skriver i tråden inte riktigt redan fattat det?
Citera
2021-04-13, 22:51
Medlem
storpungens avatar
Kungssnus har sunkat ner sig totalt. Köpte 10 lådor och 3 lådor var så mögliga att jag var tvungen att slänga dom. Har dom ingen kvalitetskontroll längre?
Citera
2021-04-15, 16:53
Medlem
Ocelots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Kungssnus har sunkat ner sig totalt. Köpte 10 lådor och 3 lådor var så mögliga att jag var tvungen att slänga dom. Har dom ingen kvalitetskontroll längre?

Det tror jag säkert dom har, jag hade ringt dom, du lär bli bra kompenserad. Dom håller lätt högst klass bland snussatser.
Citera
2021-04-26, 01:35
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Nån som prövat dunderprillan portion? Hur är den isåfall?

Den är bra helt klart värd att köpa brukar ofta snusa den torr då den annars blir nikotinstark och stor.
Tänk dig en prilla på 1.5 gram-2gram 34 mg/g

Den är god smakar tobak du kan sedan smaksätta den efter eget tycke och smak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in