2015-09-03, 20:10
Medlem
avskum1982s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Någon som har ett tips för hur man kan försluta portionspåsar på bästa sätt?

På snusbolaget stod det enbart att det räcker med att ''vika påsen'' men det finns inget klister eller dylikt.

Plattång verkar funka enligt folk.
Citera
2015-09-03, 20:30
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avskum1982
Plattång verkar funka enligt folk.
Detta vore ju idealet, de finns med avskärare med tror jag. Synd bara på priset:

Påsförslutare
Citera
2015-09-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IgnoranceBliss
Inför kommande kalla tider (kallt att stå på uteplatsen och vispa!) så har jag bränt av en liten mängd snussatser i snabb följd: 2 Coobra Grön, 1 Westerose och 1 Prillan Grov.

För sig själva, ouppblandat sas, så är Westerose och Prillan Grov inget som jag vill snusa "rent". Coobra är OK, men inte världens bästa. Nu har jag provat att blanda dessa tre rätt jämnt och jag måste säga att det inte blev alls dumt. Faktiskt riktigt proffsigt snus.

Det "kramiga" Coobra med det smuliga Prillan Grov som har bättre smak och så Westerose kompakta konsistens blir tillsammans riktigt bra (lite gummi arabicum finns det med i bilden också).

Känns som en kombo jag kommer att göra om.
Hur blandar ni?

Blandar Cobra vanilj med sverige prillan. En skvätt rökarom och en skvätt gruv mixarom. Blir jätte gott.
Citera
2015-09-07, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Snuset mognar fortare i rumstemp, efter 3-4 veckor så är den som bäst. En jäkla stor skillnad. Och nej, jag bor inte i Södermalm, snusar folk där ens?

Ett tag sedan jag var i denna tråden senast och ser att Ava66 vet vad mognad är:

Vill du då vara vänlig att utveckla det där du kallar för mognad...

För egen del är jag bara intresserad att mitt snus ger mig tillräckligt mycket nikotin och inte allt för ont under läppen plus att det smakar genuin tobak.

Så åter igen Ava66 förklara för mig vad mognad är?

//Saint Cosme som faktiskt inte känner någon större skillnad på smak på sin egen hemodlade tobak och köpt råtobak men det är en djävulsk skillnad på tillfredsställelse med den hemodlade på grund av att den innehåller mer än 0.01% nikotin och absolut inte 250% mer kemikalier jämfört med mitt eget.

Mognad... Ta mig fan det dummaste jag hört! Schas! tillbaka till trådarna för Integration & Invandring där du säkert kan göra en bättre karriär än här.
Senast redigerad av SaintCosme 2015-09-07 kl. 22:24.
Citera
2015-09-08, 08:04
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Ett tag sedan jag var i denna tråden senast och ser att Ava66 vet vad mognad är:

Vill du då vara vänlig att utveckla det där du kallar för mognad...

För egen del är jag bara intresserad att mitt snus ger mig tillräckligt mycket nikotin och inte allt för ont under läppen plus att det smakar genuin tobak.

Så åter igen Ava66 förklara för mig vad mognad är?

//Saint Cosme som faktiskt inte känner någon större skillnad på smak på sin egen hemodlade tobak och köpt råtobak men det är en djävulsk skillnad på tillfredsställelse med den hemodlade på grund av att den innehåller mer än 0.01% nikotin och absolut inte 250% mer kemikalier jämfört med mitt eget.

Mognad... Ta mig fan det dummaste jag hört! Schas! tillbaka till trådarna för Integration & Invandring där du säkert kan göra en bättre karriär än här.
Tobaken bryts ned, och smakar bättre, kurering kan man kalla det med.
Men det krävs ju mognad för att begripa en så pass enkel sak.
Citera
2015-09-10, 19:44
Medlem
Necrofilis avatar
Jag ska för första gången testa att göra eget snus. Det jag nu snusar är grov lös. Vad ska jag köpa för sats för att så nära grov i konsistensen som möjligt?
Citera
2015-09-10, 21:44
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrofili
Jag ska för första gången testa att göra eget snus. Det jag nu snusar är grov lös. Vad ska jag köpa för sats för att så nära grov i konsistensen som möjligt?
Pm:a "SaintCosme" han verkar ju kunna allt från snustillverkning till alkoholism.
Citera
2015-09-10, 22:29
Medlem
cuthof grov men köp deras stärkelse ock vispa väl blir lätt smuligt annars.
Citera
2015-09-11, 10:24
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1036
cuthof grov men köp deras stärkelse ock vispa väl blir lätt smuligt annars.
Deras stärkelse är absolut inget måste. Du kan lika gärna köra på potatismjöl eller majsmjöl. Då det är exakt vad deras stärkelse består av.
Jag mailade för en tid sedan några olika ställen (inte bara säljare av produten) här är ett svar jag fick:

"Hej, Hasse

Har varit tvungen att leta lite för att hitta svar på din fråga.
Det var inte helt lätt men följande svar fick jag från inköpsansvarig.

"Det som åsyftas med 'special' är att det handlar om modifierad stärkelse,
den är behandlad så att den inte behöver värmas för att bli klistrigt."
Stärkelse kan vara gjord av potatis eller av majs.

Med vänliga hälsningar

Kundservice
Bosse
snusbolaget.se"
Citera
2015-09-11, 10:39
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Deras stärkelse är absolut inget måste. Du kan lika gärna köra på potatismjöl eller majsmjöl. Då det är exakt vad deras stärkelse består av.
Jag mailade för en tid sedan några olika ställen (inte bara säljare av produten) här är ett svar jag fick:

"Hej, Hasse

Har varit tvungen att leta lite för att hitta svar på din fråga.
Det var inte helt lätt men följande svar fick jag från inköpsansvarig.

"Det som åsyftas med 'special' är att det handlar om modifierad stärkelse,
den är behandlad så att den inte behöver värmas för att bli klistrigt."
Stärkelse kan vara gjord av potatis eller av majs.

Med vänliga hälsningar

Kundservice
Bosse
snusbolaget.se"
Kan även tillägga att jag bara varit tvungen att "rädda" en tillverkning av snus med "specialstärkelse" och då har jag gjort snus i över 6år. Både av snussatser och egen tobak. Så att risken att du ska råka ut för det är med mina ögon sett liten..
Citera
2015-09-12, 15:09
Medlem
Strychnos avatar
Nu får ni ge fan i att tjafsa! Sådant som inte har med ämnet att göra får ni ta i PM.

//Moderator.
Citera
2015-09-13, 11:48
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TobaksHasse
Kan även tillägga att jag bara varit tvungen att "rädda" en tillverkning av snus med "specialstärkelse" och då har jag gjort snus i över 6år. Både av snussatser och egen tobak. Så att risken att du ska råka ut för det är med mina ögon sett liten..
När du skriver potatismjöl och majsmjöl så tänker jag på socker, det låter ju inte bra för gaddarna att ha i det i snus. Eller har jag missat något? Jag vet att frågan om sockerarter har varit uppe tidigare i denna tråd.
Senast redigerad av Avva66 2015-09-13 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in