2006-10-17, 12:01
Medlem
Mesharrys avatar
I skydd av ambitionen att värna om yttrandefriheten så ger du bränsle till pedofiler och deras handlingar. Är det något du är stolt över?
2006-10-17, 12:01
Medlem
Hej Jan

Utan att bli alltför brun i munnen vill jag också tacka för vad du gjort för yttrande- och åsiktsfriheten.

Jag undrar dock..

Behövs verkligen stängda forum, ex Outlaw? Kan inte det som diskuteras där disktuteras helt öppet som i övigra forum?

Jag är en stark motståndare mot att användare kan bannas för att de inte tillför något. Vem ska vara kvalitetesbedömmare? Admin? Vem säger att han är bäst på det? Jag förstår att det är ett smidigt sätt att få bort tramsare, men är också ett sätt att få bort kritiker.

Jag vill gärna ha din synpunkt om dessa regler.
2006-10-17, 12:02
f. 1968
jan.axelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WelcomeToMiami
Vad var anledningen till att säpo spanade på dig?

Jag antar att det berodde på att man vid det tillfället bedrev spaning mot Mats Hinze, och att vi två var bekanta med varandra. Att polisen håller ögonen på Flashback i övrigt anser jag som ganska naturligt, och deras kartläggning finns dessutom väl dokumenterat i polisens egna (publika) rapporter.
2006-10-17, 12:05
Medlem
666Hates avatar
Skulle ni lämna ut medlemsuppgiter och IP-nummer om polisen bad om det?
Eller värnar ni om medlemmarnas anonymitet i ALLA lägen?
2006-10-17, 12:14
Medlem
Boddies avatar
Ja jäklars jan.axelsson! Det som började med en liten revolterande papperstidning har blivit ganska så stort onekligen! Du har gjort ett kanonjobb och jag är jätteglad att FB finns, stå på dig!
2006-10-17, 12:28
f. 1968
jan.axelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Och hur ska denna kompromisslöshet gå till?

Att ledningen en gång för alla bestämmer sig för om forumet ligger i Sverige eller utomlands, och följa dom regler som gäller där det nu kommer att ligga en gång för alla, istället för som nu vara en hoppjerka mellan hackat och malet?

Vad innebär denna mer kompromisslösa inställning i praktiken?

Jag tror att oavsett vart verksamheten har sitt säte så finns det juridiska inskränkningar. I Sverige har vi hets mot folkgrupp som visat sig användas effektivt för att tysta vissa grupper i samhället. Kopplerilagstiftningen är en annan lag som innehåller inskränkningar om vad man får säga. Personuppgiftslagen och motsvarande lagar om ärekränkning och förtal är andra som effektivt kan användas för att tysta debatten.

Det finns juridiska möjligheter att kringå den svenska lagstiftningen, men inte den brittiska. Åtminstone inte ifall verksamheten har sitt säte i Storbritannien. Men det är en ganska kostsam historia, och jag är inte säker på att den är speciellt bra. Personligen anser jag att brittisk lagstiftning är sämre än svensk, och det man skulle vinna på detta skulle isf. betalas med driftförsämringar (då man inte skulle kunna köpa bandbredd från Sverige) och avsevärt högre omkostnader.
2006-10-17, 12:32
f. 1968
jan.axelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Betyder det att du kommer att vara mera synlig här fortsättningsvis?

Jag har faktiskt ingen plan där.
Jag fick ett infall igår förmiddag, tyckte att det var en bra idé att starta en tråd.
2006-10-17, 12:44
Medlem
insolents avatar
Bra infall Janneman. Är du folkpartist? Hur mycket skulle det kosta mig att köpa forumet/forat? Hur ligger flashback media groups ekonomi till?
Vad är det viktigaste att ta sig tid för i livet?
2006-10-17, 12:48
f. 1968
jan.axelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceru
Men om vi låter justera en tidigare fråga i tråden:

Är du alltid rörande överens med samtliga beslut som Admin drivit genom (bans, utveckling av forumet, regler, etc)? Har ni i allmänhet samma tankar och funderingar kring forumet?

Alla gör vi fel ibland, och Admin är inget undantag.
Jag tycker att som helhet fungerar det riktigt bra både med Admin och moderatorerna, men det finns ju undantag där man undrar vad som gått snett.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=92084
2006-10-17, 13:29
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan.axelsson
Jag antar att det berodde på att man vid det tillfället bedrev spaning mot Mats Hinze, och att vi två var bekanta med varandra. Att polisen håller ögonen på Flashback i övrigt anser jag som ganska naturligt, och deras kartläggning finns dessutom väl dokumenterat i polisens egna (publika) rapporter.

Visst var det roligare på den gammla goda frihetsfrontens dagar?
2006-10-17, 13:33
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan.axelsson
Alla gör vi fel ibland, och Admin är inget undantag.
Jag tycker att som helhet fungerar det riktigt bra både med Admin och moderatorerna, men det finns ju undantag där man undrar vad som gått snett.

http://www.flashback.org/showthread.php?t=92084

Hehe, grym tråd. Men den måste vara ryckt ur sitt sammanhang på något sätt eller?

Är du bekant med Admin IRL? Om ja, på vilket sätt?
2006-10-17, 13:40
Medlem
Har du någon gång gråtit p.g.a Flashback?

Har du tappat några vänner p.g.a Flashback?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in