Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-10-16, 11:18
  #1
f. 1968
jan.axelssons avatar
I februari 1983 startade jag Flashback.
Drygt tolv år senare startade jag Flashback på Internet.
I maj 2000 startades Flashback Forum som en del av Flashback.se.

Någon som har några frågor?
2006-10-16, 11:19
  #2
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan.axelsson

Någon som har några frågor?

Vad är ditt mål med forumet? Alltså långsiktigt mål? Och hur hade du tänkt komma dit?
2006-10-16, 11:20
  #3
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Lysande tråd.

Hur länge har du arbetat heltid, det vill säga utan att ha något annat arbete, med Flashback? Om du nu har gjort det alls.

Frågan "är du admin" får någon annan ställa, men bered dig på att den kommer.
2006-10-16, 11:20
  #4
Medlem
evolutes avatar
Det uppenbara: Är du admin?

Det mindre uppenbara: I vilken riktning kommer Flashback och Flashback Forum gå? Vilka nyheter kan vi förvänta oss?

Eget intresse: Kommer det någon mer papperstidning?
2006-10-16, 11:21
  #5
Medlem
pastorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan.axelsson
Någon som har några frågor?

Varför bryter du tystnaden nu om du varit förhindrad att vara förknippad med forumet tidigare? Har du börjat slappna av efter marknadsdomstolens härjningar, eller har det skett något i fallet?
2006-10-16, 11:24
  #6
Avstängd
Gaffas avatar
Jag tänkte döma ut honom som bluff men ser att hans konto är aktivt sedan 2002....

Så, papperstidningen, hur går det med den......?
2006-10-16, 11:58
  #7
f. 1968
jan.axelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waldo.Lydecker
Vad är ditt mål med forumet? Alltså långsiktigt mål? Och hur hade du tänkt komma dit?

För att besvara din fråga någorlunda kortfattat, så startades diskussionsforumet som en förlängning av Flashback.se. Istället för att jag sammanställde de nyheter och åsikter som borde komma fram i medierapporteringen, så gav jag en "megafon" åt mina läsare.

Det är viktigt att även "obehagliga" åsikter kan vädras och debatteras i ett samhälle. Genom Flashback Forum kunde jag skapa en "insändarsida" som var mindre polerad än DN debatt, och som vädrade åsikter som annars (av medierna) skulle tigas till tystnad.

Det är skillnad på redaktionell text och en fri debattsida. De är viktiga komplement. När jag sammanställer nyheter till Flashback.se och FNA så gör jag ett selektivt urval och väljer ut de nyheter som jag anser viktigast. Andra medier gör sitt urval. Flashback Forum fångar upp och debatterar frågor oavsett min eller övriga mediers urval, och ger på så sätt utrymme för debatter som annars inte skulle diskuterats.

Målet med Flashback Forum är därför att öka åsikts- och yttrandefriheten i landet, samt skapa ett instrument så allmänheten kan tala fritt om olika (inte sällan tabubelagda) ämnen utan risk för repressalier.

Jag har tänkt att komma dit genom att agera långsiktigt, och ta lärdom av de misstag jag gjort på vägen. Genom att målmedvetet arbeta i samma riktning, och inte ge upp. Samt genom att inte kompromissa på viktiga principiella punkter.
2006-10-16, 12:05
  #8
Medlem
Waldo.Lydeckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan.axelsson
Samt genom att inte kompromissa på viktiga principiella punkter.

Och vilka punkter är det? Och vari ligger det eventuella kompromissandet?
2006-10-16, 12:10
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jan.axelsson
Någon som har några frågor?
Lysande initiativ!

Admin påbörjade en diskussion om forumets målsättning.
När blir den klar och officiell?
http://www.flashback.org/showthread.php?t=356976
2006-10-16, 12:10
  #10
f. 1968
jan.axelssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siden-Carlsson
Hur länge har du arbetat heltid, det vill säga utan att ha något annat arbete, med Flashback? Om du nu har gjort det alls.

Jag har varit anställd på Flashback Media Group AB sedan juli 2001.
2006-10-16, 12:13
  #11
Medlem
SamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jan.axelsson
Jag har varit anställd på Flashback Media Group AB sedan juli 2001.

Vad för slags verksamhet håller ni på med förutom internet? Om ni nu har någon annan verksamhet?
2006-10-16, 12:17
  #12
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Jag har en fråga till.

Tror du någonsin att Flashback kommer att släppas in i medias finrum? Jag personligen ser Flashback som en pålitlig och sanningssökande nyhetskanal, frågan är om etablisssemanget någonsin kommer att se FB på det viset? Är det ens önskvärt?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback