Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Läste i nån tråd att Fb är en av världens femtio största forumsajter (besöksmässigt, hoppas jag).
Hur ges detta sin rätta publicitet? Vore välkommet om en ännu bredare krets fick kännedom,
och chansen att lyssna på realister och fritänkare, utanför etablerade fossilmedia. Kan du
påverka, eller rättare sagt... utöka nätsajtens unika lättillgänglighet?
Riktigt så stora är inte Flashback Forum. Enligt webbplatsen "Big Boards" så är Flashback rankade till plats 155 i världen, vilket givetvis är väldigt bra siffror också.
Jag tror det är bra att Flashback växer, eftersom de värderingar som Flashback står för då sprids. Då Flashback är åsiktsneutral, så kan webbplatsen locka till sig alla sorts människor i samhället. Att fler människor får tillgång till information och en öppen debatt ser jag som något högst positivt.
Det ligger dock ett stort ansvar i utveckla forumet när det växer. Vad som fungerar idag, behöver nödvändigtvis inte alls fungera om två år. Jag tror det är viktigt att man är lyhörd och lyssnar till användarna, samtidigt som man inte backar bara för att opinionen är emot. Det är viktigt att man även i framtiden vågar debattera känsliga frågeställningar och inte låter myndigheter och näringsliv tala om vilka ämnen som är acceptabla och vilka som är tabu.