2015-10-12, 23:27
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Nu är det nog med tjafs, skärpning för helvete.

/Moderator
Citera
2015-10-12, 23:31
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Din överdrivna aggression och undermåliga argumentationsförmåga medför att du istället använder dig av tillmälen, något som enbart är patetiskt och avslöjar hur obildad du är.
Vi har överhuvudtaget inte diskuterat svensk film förutom Kjell Bergqvists del av den så mina kunskaper inom området har du ingen aning om.
Din avsaknad av omdöme gällande Kjell Bergqvist och hans skådespelarförmåga gör däremot att det är högst tveksamt om du kan leva upp till ditt användarnamn.
Det är pga sin dåliga skådespelarförmåga han vunnit guldbaggar antar jag.....pajas. Han är erkänd som en duktig skådis sen får du väl tycka vad fan du vill.

Att han fått så oerhört många film/tv-roller bör tyda på att folk som har nåt att säga till om inom filmbranschen gillar honom som skådis. Verkar det inte ganska logiskt? Dagens svenska skådisar är inte med i så många filmer/serier därför att det produceras ganska lite idag jämfört med tidigare. Det finns exempel på andra riktigt skickliga skådisar som inte gjort många film eller tv-roller alls.

Han är kaxig, stöddig, slängd i käften, ber inte om ursäkt för sig själv och körmed raka puckar. Tycks tämligen obrydd om han framstår som självgod. Jag tror han njuter lite av att utstråla det. För visst är han självgod så det räcker och blir över. Det är han å andra sidan inte ensam om. Grejen är ju att många tycks gilla just att han är sådär "osvenskt" kaxig och självsäker.
Citera
2015-10-13, 00:11
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Är det omöjligt att vara kritisk och ful i mun mot en sån skitstövel som Tom Hjelte utan att vara rasist? KB var ju ihop med en zigenarbrud i samma veva, enligt honom själv. Knappast rasse alltså. Däremot uppkäftig, snabb i truten och talar gärna innan han tänkt färdigt. Per Moberg sa ungefär samma sak om sig själv. Det är en jobbig egenskap men det blir bra tv...

Självklart inte. Kjell använde ju mest titeln "importerad skvallerkärring" ang Tom Hjelte vilket knappast är rasistiskt. Jag är överhuvudtaget så jävla less på ordet "rasist" som många ska slänga sig med hit och dit helt i onödan ofta eller snarare för att samla social status och PK-poänger! "Jag är anti-rasist!".. öh, jaha.. så det var därför du anmärkte med sned min och en förolämpande kommentar ang att jag råkar ha vit hudfärg? *facepalm*

Anyway.. bra TV blir det ju som sagt när det hettar till vilket är en sak som jag faktiskt kan sakna från 90-talet där folk t ex satt och rökte i vissa debattprogram helt öppet och t om genomförde intervjuer mer eller mindre alkoholpåverkade och ingen var heller aldrig speciellt rädd för att säga sin ärliga mening jämfört med idag!
Citera
2015-10-13, 00:41
Medlem
Grevelings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Självklart inte. Kjell använde ju mest titeln "importerad skvallerkärring" ang Tom Hjelte vilket knappast är rasistiskt. Jag är överhuvudtaget så jävla less på ordet "rasist" som många ska slänga sig med hit och dit helt i onödan ofta eller snarare för att samla social status och PK-poänger! "Jag är anti-rasist!".. öh, jaha.. så det var därför du anmärkte med sned min och en förolämpande kommentar ang att jag råkar ha vit hudfärg? *facepalm*

Självklart är det rasistiskt, vad tycker du själv? Hjelte är barn till Roland Hjelte som var gammal utrikes-korre för SVT i Korea. Om hans mamma är korean är det fortfarande fail.
Citera
2015-10-13, 00:57
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greveling
Självklart är det rasistiskt, vad tycker du själv? Hjelte är barn till Roland Hjelte som var gammal utrikes-korre för SVT i Korea. Om hans mamma är korean är det fortfarande fail.

Jaha.. men nu gällde det Tom Hjelte som person och journalist/krönikör... eller? Så "importerad skvallerkärring" till en MAN är alltså rasistiskt (medan man kan bli grovt förolämpad för att ha vit hudfärg och inte en jävel bryr sig om att börja gnälla om rasism i ett sådant fall... för visst ser det ut så i verkligheten så det är därför jag är förbannat trött på ordet "rasist")!
Citera
2015-10-13, 03:20
Medlem
Suck och stön,,,Kjell blev förbannad för en massa år sedan på Tom Hjelte,handlade inte om att han var korean. Hjelte bedrev under flera år mer eller mindre stalkerverksamhet på x antal kändisar. Var inte bara Kjell som var förbannad på det där programmet som sändes för en massa år sedan.
Har blivit helt absurt med all denna skit ni skriver om Kjell Bergkvist.
Här har ni en rak ärlig kille(skådesplare) som gör något konkret när han tar emot flyktingar som kommer,han visar dem medmänsklighet.

Hade det varit bättre att han bespottat dem eller använt våld?Hade ni då upphöjt Kjell Bergkvist till skyarna?
Jävlar så arg jag blir på ni som spyr ut er galla på Kjell Bergkvist.Det här med poolen i Thailand,är ju bara en liten del av vad han bidragit med i Thailand.Han har startade upp ett barnhem för flera år sedan i Thailand,och innan dess så åkte han på resor i övriga världen med sina döttrar,så de skulle få se att de var privilegerade jämfört med många andra ungdomar,tror resorna gick både till sydamerika och afrika.Där bedrev han tillsammans med döttrarna mycket hjälpverksamhet,KB har ju för fasen bedrivit hjäpsamhet i över 20år.

KB är ingen politiker,inte ens de vet vad vi skall göra med alla flyktingar som kommer till Sverige just nu.
Vi står inför den största flyktinginvasionen i modern tid,ingen av våra politiker har ett hållbart svar hur vi skall kunna lösa den här krisen på et humant sätt
Hur fan har ni mage att skriva så mycket skit om KB?
Han är ju en av få som faktiskt gör något,även om det är en droppe i havet.
Ni som alltid skriver om kändisar,skandaler väl och ve,fan och hans moster,,,,,
Antar att ni alla har någonstans att bo,när ni skriver att "kändisar skall ta emot flyktingar i sina hem,va fan gör det själva.
Håller på att bli katastrof,förstår inte hur Sverige skall kunna ta emot denna anstormning av flyktingar,politikerna tycks tagna på sängen,hur fan tror ni att Kjell Bergkvist kan vara ansvarig för detta?
Er ursäkt kan bara vara att ni är för unga,och därmed världsfrånvända om ni inte har föräldrar som intresserar sig för er och omvärlden.
Senast redigerad av vigusa 2015-10-13 kl. 03:24.
Citera
2015-10-13, 08:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Någon som ser honom vid centralen längre? Jag har aldrig sett honom trots att jag passerat massor med gånger. Jag tippar på att han var där en kvart och tog någon bild och skickade till media sen tog godhetsorken slut.
Citera
2015-10-13, 14:43
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Strix var ju lite annorlunda när de gjorde entre. Kaotiskt, oborstat, ruffigt och framförallt roligt. Aschbergs program blev populära just för att de skiljde sig från den städade, tråkiga statstelevisionen vi hade då. Minns bara Svienert Öhholms präktiga moralkakor baserade på felaktigheter och löjliga påståenden. Ryser bara jag tänker på det.

Vigusa:

Håller med om allt du skrev!

Hahaha... jodå... Öholms program sitter ju alltför hårt i minnet så jag bjuder på lite rysningar:

Senast redigerad av Hyperexium 2015-10-13 kl. 14:50.
Citera
2015-10-13, 14:55
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vigusa
Här har ni en rak ärlig kille(skådesplare) som gör något konkret när han tar emot flyktingar som kommer,han visar dem medmänsklighet.

Trots att han röstade på FI så håller jag med dig helt just här faktiskt (vi har ju rösträtt i Sverige..... än). Så vitt Jag sett på sistone så verkar han ju vara bland dom få kändisar som faktiskt GÖR något till skillnad från resten som signerar den sedvanliga "du-håller-väl-med-oss-listan"!
Citera
2015-10-13, 16:08
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Strix var ju lite annorlunda när de gjorde entre. Kaotiskt, oborstat, ruffigt och framförallt roligt. Aschbergs program blev populära just för att de skiljde sig från den städade, tråkiga statstelevisionen vi hade då. Minns bara Svienert Öhholms präktiga moralkakor baserade på felaktigheter och löjliga påståenden. Ryser bara jag tänker på det.

Vigusa:

Vet inte om Strix producerade just Diskutabelt, men det förändrar inte resonemanget så mycket. Fast det är flera i tråden som citerar KB fel av någon anledning. "Importerad skvallerkärring" när han säger "importerad kinesisk skvallerkärring." Poängen borde väl vara att Hjelte pratar skit och inte varifrån han kommer. Fast för en primitiv själ som KB som tänker lika illa som han skådespelar, saknar det förstås betydelse. T.o.m Aschberg reagerar ju och försöker få honom att sluta. Något som inte inträffade så ofta i ett program, där det mest handlade om att skrika bisarra saker.

Att guldbaggar, eller antalet roller skulle ha något med skådespeleriets kvalitet att göra, är trams, men hör väl hemma i en annan tråd.

Vet inte om han vågar använda ord som skvallerkärring längre när han nu stödjer FI.
Citera
2015-10-13, 18:52
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Vet inte om Strix producerade just Diskutabelt, men det förändrar inte resonemanget så mycket. Fast det är flera i tråden som citerar KB fel av någon anledning. "Importerad skvallerkärring" när han säger "importerad kinesisk skvallerkärring." Poängen borde väl vara att Hjelte pratar skit och inte varifrån han kommer. Fast för en primitiv själ som KB som tänker lika illa som han skådespelar, saknar det förstås betydelse. T.o.m Aschberg reagerar ju och försöker få honom att sluta. Något som inte inträffade så ofta i ett program, där det mest handlade om att skrika bisarra saker.

Att guldbaggar, eller antalet roller skulle ha något med skådespeleriets kvalitet att göra, är trams, men hör väl hemma i en annan tråd.

Vet inte om han vågar använda ord som skvallerkärring längre när han nu stödjer FI.
Som sagt, han fick säkert ett par guldbaggar, en massa jobb och baggenomineringar för att han är en kass skådis. Det finns ju inga andra manliga skådisar som kan ta hans roller istället...Hör du inte hur dumt det låter?

Säger du samma sak om Emmy, Grammy eller Oscarsvinnarna också? Vann Forrest Whitaker en Oscar för Last king of Scotland för att han spelade dåligt? Har Clintan vunnit Oscar för sina filmer därför att det är dåliga hantverk?
Citera
2015-10-13, 18:59
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Som sagt, han fick säkert ett par guldbaggar, en massa jobb och baggenomineringar för att han är en kass skådis. Det finns ju inga andra manliga skådisar som kan ta hans roller istället...Hör du inte hur dumt det låter?

Säger du samma sak om Emmy, Grammy eller Oscarsvinnarna också? Vann Forrest Whitaker en Oscar för Last king of Scotland för att han spelade dåligt? Har Clintan vunnit Oscar för sina filmer därför att det är dåliga hantverk?

Inte för att det har med ämnet att göra, men ja. Nu inser väl t.o.m du att det är lite fler skådisar att välja på i USA än i Sverige. Fast inte tar jag oscars eller emmys på så mycket allvar heller, men nog smäller det högre än en guldbagge. Att man skulle vara en bättre skådis ju fler roller man har, är ju bara komiskt, även från en clown.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in