Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-13, 20:35
  #757
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Det är pga sin dåliga skådespelarförmåga han vunnit guldbaggar antar jag.....pajas. Han är erkänd som en duktig skådis sen får du väl tycka vad fan du vill.

Att han fått så oerhört många film/tv-roller bör tyda på att folk som har nåt att säga till om inom filmbranschen gillar honom som skådis. Verkar det inte ganska logiskt? Dagens svenska skådisar är inte med i så många filmer/serier därför att det produceras ganska lite idag jämfört med tidigare. Det finns exempel på andra riktigt skickliga skådisar som inte gjort många film eller tv-roller alls.
Som jag sagt tidigare: Sverige är en ankdamm och guldbaggar delas ut mer eller mindre på rutin till de närmast sörjande. Att få en guldbagge säger därför inte mycket om skådespelarens prestation.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten

Säger du samma sak om Emmy, Grammy eller Oscarsvinnarna också? Vann Forrest Whitaker en Oscar för Last king of Scotland för att han spelade dåligt? Har Clintan vunnit Oscar för sina filmer därför att det är dåliga hantverk?

Oscarsutdelningen är knappast rättvis. Finns en mängd duktiga skådespelare som nominerats men som aldrig har vunnit (t ex Glenn Close och Edward Norton). Andra blir inte ens nominerade.
Detta kan även tillämpas på regissörer; Martin Scorsese fick vänta ända till år 2007 innan han fick en Oscar!
Det går ju inte ett år utan att det ifrågasätts om rätt person vann i en viss kategori.
En pokal är således knappast ett bevis för en bra skådisinsats utan kan även ges till personer av flera andra skäl.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Han är kaxig, stöddig, slängd i käften, ber inte om ursäkt för sig själv och körmed raka puckar. Tycks tämligen obrydd om han framstår som självgod. Jag tror han njuter lite av att utstråla det. För visst är han självgod så det räcker och blir över. Det är han å andra sidan inte ensam om. Grejen är ju att många tycks gilla just att han är sådär "osvenskt" kaxig och självsäker.
Kjell har blivit en parodi på sig själv. Att vara högljudd och hålla på och uttala sig om en massa saker (som man inte vet någonting om) gör en bara till en åsiktsmaskin. Endast enkelspåriga människor blir imponerade av sånt och finner det roande.
__________________
Senast redigerad av Lostworld 2015-10-13 kl. 20:37.
Citera
2015-10-13, 20:37
  #758
Medlem
Silltunnas avatar
Tror ni att Fylle-Kjelle är packad ikväll?

På den frågan kan ni lämpligen svara såhär:

Citera
2015-10-13, 21:41
  #759
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Som jag sagt tidigare: Sverige är en ankdamm och guldbaggar delas ut mer eller mindre på rutin till de närmast sörjande. Att få en guldbagge säger därför inte mycket om skådespelarens prestation.



Oscarsutdelningen är knappast rättvis. Finns en mängd duktiga skådespelare som nominerats men som aldrig har vunnit (t ex Glenn Close och Edward Norton). Andra blir inte ens nominerade.
Detta kan även tillämpas på regissörer; Martin Scorsese fick vänta ända till år 2007 innan han fick en Oscar!
Det går ju inte ett år utan att det ifrågasätts om rätt person vann i en viss kategori.
En pokal är således knappast ett bevis för en bra skådisinsats utan kan även ges till personer av flera andra skäl.


Kjell har blivit en parodi på sig själv. Att vara högljudd och hålla på och uttala sig om en massa saker (som man inte vet någonting om) gör en bara till en åsiktsmaskin. Endast enkelspåriga människor blir imponerade av sånt och finner det roande.
Du blir väl bara imponerad av brölande nassar och puckade representanter för SD samt skribenter på avpixlat/exponerat/fria tider som "berättar sanningen"....

En guldbagge delas inte ut på rutin till folk som inte gjort sig förtjänta av den. Sluta gör bort dig.
Citera
2015-10-13, 22:21
  #760
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du blir väl bara imponerad av brölande nassar och puckade representanter för SD samt skribenter på avpixlat/exponerat/fria tider som "berättar sanningen"....

En guldbagge delas inte ut på rutin till folk som inte gjort sig förtjänta av den. Sluta gör bort dig.
Du menar att SD representanterna är puckade för att dom påpekade att det är ohållbart att ta in 2000 bidragsturister om dagen.? Eller att ensamkommandebarn i själva verket är vuxna män.? Eller att bostadsbristen beror på massinvandringen? Eller varför Malmö har så dålig ekonomi.? Det Kjell Bergkvist ägnar sig åt kallas taktik o marknadsföring av sitt varumärke inget annat. Han har satt upp fingret precis som alla i hans bransch gör när dom inte förstår nåt. Men han skulle hålla sig till sina filmer istället och inte leka Moses.
Citera
2015-10-13, 22:51
  #761
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Du blir väl bara imponerad av brölande nassar och puckade representanter för SD samt skribenter på avpixlat/exponerat/fria tider som "berättar sanningen"....

En guldbagge delas inte ut på rutin till folk som inte gjort sig förtjänta av den. Sluta gör bort dig.

Åh, är du ledsen för det fortfarande? För att du inte får ha din lilla naiva värld ifred och inbilla dig att alla som kommer hit "flyr från sina liv". Jag har postat upp statistik som bevisar att det jag säger stämmer. Vad har du kommit med? Absolut inget annat än de rövarhistorier som du lapat i dig från folk du påstår dig ha mött privat eller i jobbet. Och även OM dessa sk flyktingar omkring dig är the real deal så betyder det inte att alla som väller in i Europa och Sverige är det!

Den som gör bort sig här är snarare du med din aggressiva attityd och användande av tillmälen likt en småunge. Skaffa dig lite bildning istället så du kan komma in i matchen och argumentera för din sak istället för att gå upp i varv så fort någon har en avvikande åsikt.

Så guldbaggar ges bara till folk som är förtjänta av dem? Vilket skitsnack!
Människor vinner priser även fast de inte förtjänar det oavsett om det handlar om guldbaggar, Oscars, Emmys eller Grammys. På samma sätt som det finns andra som fortfarande inte fått sina rättmätiga priser (vilket jag gav exempel på i mitt förra inlägg).
Du är så enfaldig så det är svårt att tro att du är på riktigt...
Citera
2015-10-13, 23:12
  #762
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Avskyr när folk leker låtsasmoderatorer men kan inte låta bli, grabbar, detta är Skvaller-forat! Plz! Varför inte starta en tråd om KB:s förtjänster eller otjänster som skådis i Filmforat, och fortsätta pajkastningen där???

Här vill vi veta saker som;

- var han sågs packad senast?
- har han hunnit talla på något flyktingbarn än?
- har han run out of cash, "utdelandet" av smörgåsar till våra kära nysvenskar är bara en täckmantel för att förse sig själv???

Typ sådana saker.
Citera
2015-10-13, 23:16
  #763
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
- - - Men han skulle hålla sig till sina filmer istället och inte leka Moses.

Faktum är att KB skulle göra en jävligt bra Moses! Är någon Sveriges Chuck Heston så är det KB!
Citera
2015-10-13, 23:20
  #764
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Tror ni att Fylle-Kjelle är packad ikväll?

På den frågan kan ni lämpligen svara såhär:


Frågan är väl bara var och vad han dricker???

Min gissning är Centralpuben (som väl nu heter något annat?) och att han inleder muslimska minderåriga i alkoholens frestelser.

"ööööhhh, fem stora stark hit igen serru!!! *smackar* Hö hö, nu jävlar grabbar ska vi ha kul!"
Citera
2015-10-14, 00:38
  #765
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Avskyr när folk leker låtsasmoderatorer men kan inte låta bli, grabbar, detta är Skvaller-forat! Plz! Varför inte starta en tråd om KB:s förtjänster eller otjänster som skådis i Filmforat, och fortsätta pajkastningen där???

Här vill vi veta saker som;

- var han sågs packad senast?
- har han hunnit talla på något flyktingbarn än?
- har han run out of cash, "utdelandet" av smörgåsar till våra kära nysvenskar är bara en täckmantel för att förse sig själv???

Typ sådana saker.

Du har rätt, det blir tröttsamt. Jag för min del lägger ner det hela nu eftersom personen ändå helt saknar argumentationsförmåga.
Citera
2015-10-14, 00:48
  #766
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Det har du faktiskt rätt inär jag tänker efter. Han har alltid "sett" likadan ut oavsett film eller tv. Man vet rätt exakt vad som kommer hela tiden. Men jag förstod aldrig vad han och fröken Universum hade gemensamt? Dom var ju ända ihop rätt länge.
Yvonne Ryding var ju väldigt vacker men har aldrig framstått som direkt smart. Där har du en gemensam nämnare. De träffades bara ett par år efter det att Yvonne hade vunnit Miss Universum.
Kjell beskriver mötet såhär:
I självbiografin berättar Kjell om hur han träffade sin första fru Yvonne Ryding, Miss Universum 1984. De möttes i Monte Carlo 1986, när de gjorde promotion för Saab cabriolet. När Kjell senare spelade på Vasan kom hennes bror med bilen. ”Jag har en present till dig”, sa han. I framsätet satt Yvonne med stor rosa rosett i håret.

Samt anledningen till att det tog slut:
Delvis ekonomin, ett ganska vanligt träto*ämne. Delvis inställningen till kändislivet. Det hände att jag mer eller mindre slängde ut journalister ur hemmet.
http://www.mitti.se/kjell-bergqvist-...e-sina-rotter/

De verkar vara väldigt olika som personer. Jag har alltid varit frågande till förhållandet.
Tror att det byggde på mycket fysisk attraktion eftersom Yvonne alltid framstått som trevlig och ödmjuk medan Kjell är raka motsatsen.
Citera
2015-10-14, 21:20
  #767
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Yvonne Ryding var ju väldigt vacker men har aldrig framstått som direkt smart. Där har du en gemensam nämnare. De träffades bara ett par år efter det att Yvonne hade vunnit Miss Universum.
Kjell beskriver mötet såhär:
I självbiografin berättar Kjell om hur han träffade sin första fru Yvonne Ryding, Miss Universum 1984. De möttes i Monte Carlo 1986, när de gjorde promotion för Saab cabriolet. När Kjell senare spelade på Vasan kom hennes bror med bilen. ”Jag har en present till dig”, sa han. I framsätet satt Yvonne med stor rosa rosett i håret.

Samt anledningen till att det tog slut:
Delvis ekonomin, ett ganska vanligt träto*ämne. Delvis inställningen till kändislivet. Det hände att jag mer eller mindre slängde ut journalister ur hemmet.
http://www.mitti.se/kjell-bergqvist-...e-sina-rotter/

De verkar vara väldigt olika som personer. Jag har alltid varit frågande till förhållandet.
Tror att det byggde på mycket fysisk attraktion eftersom Yvonne alltid framstått som trevlig och ödmjuk medan Kjell är raka motsatsen.
Berqvist var allt annat än uppmärksamhets anti när han bodde i Torshälla, möjligen slängde den hycklande nollan ut journalister som ville tala med Ryding. De som ville tala med honom lär han knappast ha slängt ut.
Citera
2015-10-14, 22:12
  #768
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Berqvist var allt annat än uppmärksamhets anti när han bodde i Torshälla, möjligen slängde den hycklande nollan ut journalister som ville tala med Ryding. De som ville tala med honom lär han knappast ha slängt ut.

Har du skvaller från tiden i Torshälla så får du gärna berätta mer.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback