2015-10-03, 19:19
Medlem
Sqeptisks avatar
Han kanske borde kolla in den här videon:

https://www.youtube.com/watch?featur...&v=8U36fCE_vCE

Kan nog ge honom lite perspektiv på saker och ting
Citera
2015-10-03, 19:22
Medlem
prominentens avatar
Gå bort från Internet och sätt igång!

Redovisa sedan vad du har gjort.

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Nja, han exploaterar dom åt sin egen vinning. Inte riktigt samma sak? Jag kan också duscha av ett par hemlösa och sen sitta och berätta om det i morgonsoffan om det ger mig ett rejält uppsving i min karriär.
Citera
2015-10-03, 19:48
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Gå bort från Internet och sätt igång!

Redovisa sedan vad du har gjort.
Vad exakt vill du att jag gör? Jag har ett jobb att sköta under veckorna, hur jag framstår i media hjälper mig inte i min karriär. Kjelle däremot...
Citera
2015-10-03, 19:52
Medlem
prominentens avatar
Citat:
Vad exakt vill du att jag gör? Jag har ett jobb att sköta under veckorna, hur jag framstår i media hjälper mig inte i min karriär. Kjelle däremot...

Jag tycker faktiskt att du ska sluta gnälla när en person gör något bra.

Men fortsätt du vara misstänksam mot alla i din omgivning i ditt liv i samhällets skuggsida.

Slappna av, låt folk göra gott. Kan du inte hjälpa till på egen hand så var tacksam för att folk bryr sig.

Stek pannkakor och var nöjd med att du har tak över huvudet.
Citera
2015-10-03, 20:22
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:

Men fortsätt du vara misstänksam mot alla i din omgivning i ditt liv i samhällets skuggsida.

Slappna av, låt folk göra gott. Kan du inte hjälpa till på egen hand så var tacksam för att folk bryr sig.

Kjell Bergqvist gör inte gott eftersom han bidrar till landets förfall, en ökning av orättvisor och en snedfördelning av resurser.
Han hade kunnat göra en väsentlig insats för verkligen utsatta människor och djur om han hade valt att ge sig ut och jobba som volontär. Tyvärr genererar det ingen gräddfil till media så därför är det inte intressant för Kjell eftersom det viktigaste för Kjell i slutändan är hans eget ego.
Citera
2015-10-03, 20:34
Medlem
prominentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Kjell Bergqvist gör inte gott eftersom han bidrar till landets förfall, en ökning av orättvisor och en snedfördelning av resurser.
Han hade kunnat göra en väsentlig insats för verkligen utsatta människor och djur om han hade valt att ge sig ut och jobba som volontär. Tyvärr genererar det ingen gräddfil till media så därför är det inte intressant för Kjell eftersom det viktigaste för Kjell i slutändan är hans eget ego.

Det Kjell gör är att hjälpa på tågstationer och flyktingförläggningar. Har du ett annat förslag? Att han sitter tyst?

Vad gör du själv?
Citera
2015-10-03, 20:38
Medlem
5549s avatar
Citat:

Ja, jag kommer att fortsätta vara misstänksam mot alla i min omgivning.
Att någon som lever i ramljuset spenderar ett par dagar i smutsen för att sedan sitta i morgonsoffan och gråta ut kommer väcka ett par varningslampor hos mig, det får du leva med.
Citera
2015-10-03, 20:39
Medlem
Lostworlds avatar
Citat:
Det Kjell gör är att hjälpa på tågstationer och flyktingförläggningar. Har du ett annat förslag? Att han sitter tyst?

Vad gör du själv?

Istället för att bara upprepa dig själv så kan du kanske se att jag redan förklarat detta i ett svarsinlägg till dig i en annan tråd:
(FB) kjell bergqvist ballar ur i nyhetsmorgon "Sverige gör inte ett skit"
Citera
2015-10-03, 20:48
Medlem
prominentens avatar
Citat:
Ja, jag kommer att fortsätta vara misstänksam mot alla i min omgivning.
Att någon som lever i ramljuset spenderar ett par dagar i smutsen för att sedan sitta i morgonsoffan och gråta ut kommer väcka ett par varningslampor hos mig, det får du leva med.

Och vad gör du för att hjälpa?
Citera
2015-10-03, 20:57
Medlem
5549s avatar
Citat:
Det kommer du aldrig få veta.
Koncentrera dig du på vad Kjelle gör, det finns väl dokumenterat i både text, bild och video.
Citera
2015-10-03, 21:03
Medlem
Sparka ut skräpet?
Det är inte flyktingar.
Det är bidragsturister och det vet Kjellemuppen!

Att Kjell Bergmupp håller på så här är ju för att få fler värdelösa roller han inte förtjänar.
Som tack att han spelar teater och låtsas som han bryr sig... Om något annat än sitt och familjens försörjning bryr han sig ej.
Så är det, det vet vi alla.

Citat:

Vad gör du själv?
Citera
2015-10-03, 21:14
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Är du som en skiva som fastnat. Man behöver inte ge sig ut för att "hjälpa" om vi gjorde som resten och införde gränskontroll. Dessa som kommer hit är lyxflyktingar och om man nu ska hjälpa så är det bara att resa ner och jobba som volentär. Då kommer du också kunna hjälpa barn som verkligen är i nöd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in