2013-08-09, 23:35
Medlem
InfinityTimesTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ADHD-kontot
Testade Metamina nyss, det sög ju. Vad fan ska man göra :/

Blir lite nyfiken, på vilket sätt upplever du att den sög och hur mycket tog du? För som adhd medicin är det ju inte tänkt att den ska ge någon ruseffekt... Vad hade du förväntat dig?
Citera
2013-08-09, 23:51
Medlem
ADHD-kontots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InfinityTimesTwo
Blir lite nyfiken, på vilket sätt upplever du att den sög och hur mycket tog du? För som adhd medicin är det ju inte tänkt att den ska ge någon ruseffekt... Vad hade du förväntat dig?
Jag tog 10 stycken. Mådde bra men kunde inte jobba så bra, tappade fortfarande fokus.

Suicide coming up.
Citera
2013-08-09, 23:56
Bannlyst
Citat:
En fråga till er som äter metamima som en del i en behandling (typ adhd) och inte bara i russyfte, gör ni några uppehåll eller kör ni på hela tiden?
Nej, det är inte värt det.
Citera
2013-08-09, 23:59
Bannlyst
Citat:
Jag tog 10 stycken. Mådde bra men kunde inte jobba så bra, tappade fortfarande fokus.

Suicide coming up.
I ett terapeutiskt syfte? Efter 10 st är det väl egentligen inte så konstigt om du bara tappade fokus...
Citera
2013-08-10, 19:49
Medlem
InfinityTimesTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Nej, det är inte värt det.

Inte värt att göra uppehåll? Ökar din tolerans märkvärt utan uppehåll?
Citera
2013-08-10, 19:52
Medlem
InfinityTimesTwos avatar
Citat:

Suicide coming up.

Tanken med Metamina är att trappa upp medicinen relativt långsamt, från en initial dos på en tablett första dagen. Det är inte meningen att man ska stoppa i sig 10 stycken och sedan hoppas på det bästa, visst kan man göra så i rus syfte, men inte för att medicinera mot adhd.

Och sen är metamina ingen mirakelmedicin utan den ger en öppning till en förändring men det är fortfarande du som måste göra jobbet.
Citera
2013-08-10, 20:23
Medlem
Gentlemahns avatar
Citat:
En fråga till er som äter metamima som en del i en behandling (typ adhd) och inte bara i russyfte, gör ni några uppehåll eller kör ni på hela tiden?

Gör jag uppehåll hamnar mitt liv nästan uppochner direkt, och sömnproblemen kommer tillbaka. Med medicinen sover jag tidigt och utan problem, samt så rullar vardagen på problemfritt. Har aldrig behövt öka dosen, får samma effekt varje dag!
Citera
2013-08-10, 20:56
Medlem
InfinityTimesTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gentlemahn
Gör jag uppehåll hamnar mitt liv nästan uppochner direkt, och sömnproblemen kommer tillbaka. Med medicinen sover jag tidigt och utan problem, samt så rullar vardagen på problemfritt. Har aldrig behövt öka dosen, får samma effekt varje dag!

Mitt liv blir totalt kaos utan medicin, samtidigt har jag funderat på om det inte skulle vara en bra ide att försöka göra uppehåll ibland... Upplever en sån enorm toleransökning
Citera
2013-08-12, 18:13
Medlem
rexeuss avatar
Metamina är att rekommendera jag käkar 16 st om dan. Najs e bara förnamnet, funkar kanon mot adhd.
Citera
2013-08-12, 18:27
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexeus
Metamina är att rekommendera jag käkar 16 st om dan. Najs e bara förnamnet, funkar kanon mot adhd.

16 stycken ordinerad dos eller bara-för-att-det-är-tisdag-dos?
Citera
2013-08-12, 19:55
Medlem
Greenballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
16 stycken ordinerad dos eller bara-för-att-det-är-tisdag-dos?

Det är måndag idag
Citera
2013-08-12, 20:18
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greenball
Det är måndag idag

I know. Men "bara-för-att-det-är-tisdag" är ett litet talesätt jag har för då man inte har nån anledning att punda utan man gör det baraförattdetärtisdag. Man måste ju fira att måndan är över
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in