2018-03-29, 13:38
Medlem
Såg att det finns flera nätbutiker som säljer Adderall mm fast som generica. Ska man tolka detta som att det är ett källarapotek som inte är att lita på?
Citera
2018-04-01, 15:27
Medlem
Har attentin, tänker köra iv, hur går man bäst tillväga? Samma som på t.ex Subutex?
Rekomenderad mängd första gången iv? Samma som nasalt?

Snabba svar mottages gärna, alla tips är välkomna!
Citera
2018-04-04, 08:01
Medlem
Börjat få prova attentin istället för elvanse på morgonen för att få snabbare effekt då förmiddagen är lite oproduktiv med elvanse bara.
Det jag märker nu efter 10 dagar är att (bytt ut 30 mg elvanse mot 10 mg attentin) effekten av attentin inte är lika stark men snabbare, minskat ångesten en hel del men det märkliga är att jag får en tung avslappnande känsla i kroppen, tänk djupandning fast mycket starkare. Är det fler som märker av detta?
Citera
2018-04-05, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mortificator
Nu är jag inte särskilt påläst inom ämnet men självklart kan du ha rätt. Men du kan inte neka till att Dextroamfetamin har blivit svårt att få utskrivet p.g.a. alla som missbrukar det?

Hur många som får sina ADHD-mediciner tror ni faktiskt tar dessa och hur många säljer av det till sina bekanta alternativt överdoserar det för att få något form utav rus?

Ingen! Varför ska du sälja läkemedel som du behöver för att klara av att leva ditt liv?

Missuppfattning att eftersträva rus, det man eftersträvar med en medicinsk behandling är en form av stabiliserande effekt.
Dexamfetaminsulfat (Attentin 5mg) har helt förändrat mitt liv, och jag mår bra idag.

Visst förstår du att du med din fråga, att du helt försummar behovet av exempelvis, Dexamfetamin (Attentin/Metamina), som läkemedel, och de som verkligen har ett behov av en behandling med detta? Det finns en orsak att dessa preparat kräver en specific licens, och hårdare kontroller på, när det gäller uttag... med mera.

Dessa läkemedel är inget man vill ta, men för vissa individer är detta en stor faktor (att ha en läkemedelsbehandling av Centralstimulantia) att vända sina liv. Då inget annat har fungerat med tillräckligt bra slutresultat. Tänk även att det är en lång process, och ingen Quick-Fix.

En av orsakerna är att det kan medföra permanenta skador i kroppen, om detta används på fel sätt och utan översikt av en läkare.

Om du ska ha ett rus så ska du spruta in flytande dexamfetamine/dextroamphetamine direkt i blodet. Men detta är totalt livsfarligt då risken att utveckla en förlängd av QT-kurva på EKG är stor. Dvs, en läkemedelsbehandling sker enligt relativa kontrollerade former, med uppföljning av, BT (Blodtryck), mående och bieffekter. Och det finns indikationer på att om en ovan brukare tar dexamfetaminsulfat utan sucessiv upp titrering riskerar skador på hjärta och blodkärl.

Det finns även andra risker som att bli självmordsbenägen... m.f.

Vad jag har förstått så utgår denna diskussion från ett läkemedel och ingen drog. Så varför går diskussionen vidare till illegal forsäljning av recept belaggda läkemedel.

Skapa en ny tråd istället om ni vill diskutera droger.

Tack och hej!
Citera
2018-04-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarMarius
Jag har testat Attentin en period nu men jag får inte rätt på det. Tanken är att jag ska kombinera med Ritalin men jag får ingen bra effekt hur jag än gör. Av Ritalin får jag bara ångest och av Attentin får jag nästan svårare att fokusera än utan, även vid bara 10-20mg.
Enda effekten är egentligen att jag blir piggare och det hjälper mig lite socialt i kombination med inderal.
Tar jag en större dos så pratar jag med mig själv i en timmeeller skriver en bok av nonsens.
Ja över 100mg är såklart att missbruka men det händer nästan aldrig.

Idag är jag ordinerad 140mg Ritalin och 45mg Attentin.
10-15 mig Attentin ger mig samma effekt som en energidryck och det känns lite meningslöst.

Har någon annan blivit ordinerad samma kombination och hur har det gått?

Kombinerar du Dexamfetaminsulfat och Metylfenidathydroklorid, fungerar det? Vad jag har läst mig till, så är det ingen god idé att kombinera dessa substanser med varandra. Tror inte det är så många läkare som vet detta?

Detta då Metylfenidathydroklorid blockerar metaboliseringen (typ upptaget) av Dexamfetaminsulfat, vilket medför att Dexamfetaminsulfat lagras i kroppen, vilket kan leda till obehagligt mående.

Skicka gärna feedback...
Citera
2018-04-05, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperFocusedMan
Kombinerar du Dexamfetaminsulfat och Metylfenidathydroklorid, fungerar det? Vad jag har läst mig till, så är det ingen god idé att kombinera dessa substanser med varandra. Tror inte det är så många läkare som vet detta?

Detta då Metylfenidathydroklorid blockerar metaboliseringen (typ upptaget) av Dexamfetaminsulfat, vilket medför att Dexamfetaminsulfat lagras i kroppen, vilket kan leda till obehagligt mående.

Skicka gärna feedback...

För mer information se boken:
New ADHD Medication Rules av: Dr. Charles Parker. ISBN: 978-1-938467-22-6.
Citera
2018-04-05, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperFocusedMan

Skicka gärna feedback...

Nja som jag skrev så har jag svårt att få till det på ett bra sätt men jag tror inte att det är kombinationen av medicinerna som ställer till det för mig utan snarare den relativt höga dosen jag behöver eftersom jag tar flera andra mediciner bla Zyprexa som drar ner mig rejält och det blir väldigt mycket bergodalbana.

Min ordinering är bekräftad av två överläkare och min egen läkare som har enorm erfarenhet men intressant det du skriver.
Citera
2018-04-12, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Skiljer sig nog från person till person men jag tycker att Metamina sätter sig bara i skallen. Inget kroppsligt som härliga rysningar osv. Men precis som med vanligt amfetamin så ger det en enorm fokus, eufori och man blir kåt och vill porrsurfa i timmar.
Och nu talar jag bara utifrån mig själv

Haha är nått knas med det där alltså. En bekant till mig blir så sexuellt störd på elvanse. 140 mg /dygn. Kollade massa porr och fick udda sexfantasier.
Slutade med att han knullade sin mamma, som inte var direkt svårövertalad.
Citera
2018-04-12, 12:04
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Haha är nått knas med det där alltså. En bekant till mig blir så sexuellt störd på elvanse. 140 mg /dygn. Kollade massa porr och fick udda sexfantasier.
Slutade med att han knullade sin mamma, som inte var direkt svårövertalad.

Seriöst?
Citera
2018-04-12, 12:14
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Seriöst?
Amfetamin kan både höja och sänka libido
Citera
2018-04-12, 12:16
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Amfetamin kan både höja och sänka libido

Jag är väl medveten om det. Men att sätta på sin morsa... haha
Citera
2018-04-13, 18:49
Medlem
Ranndalls avatar
Om vi nu snackar medicinska doser. Hur är attentin jämfört med elvanse? Elvanse funkar bra på mig men blir trött ibland av den vilket verkar kunna drabba vissa. Som jag förstår det är det tröttheten främst en bieffekt orsakat av lisdexamfetamin och inte dexamfetamin?
Senast redigerad av Ranndall 2018-04-13 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in