Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Jag har byggt mitt lag genom att ta in talanger & sedan träna upp dem, har inte köpt en enda spelare över 23 år.
Det som gör att FM är ett oseriöst spel, är att alla spelare blir 300% sämre om datorn bestämmer sig för att taktiken man använder, inte är bra.
En spelare med 20 i pace & acceleration blir ifrånsprungen av en moståndare med 12?
Och även om en spelare har 20 i tackling, så förlorar han varenda duell mot motståndare som inte ens är bra nog att klia honom i arslet.
Nej, FM-07 har många fatala problem som de måste reda ut, om det vill bli kallat för en taktisk simulator.
Vet inte om någon kallar det simulator? Jag kallar det spel.
Det är inte helt bra att enbart ha juniorer. Spelarna peaker vid vissa åldrar.
Målvakter runt 31-35, backar 27-32, mittfältare 27-32 och forwards 26-31.
Runt den åldern skadefria är oftast deras bästa period. De gånger jag vinner ligan brukar mitt lag ha en snittålder runt 27.
Jag brukar plocka in en rutinerad spelare på free transfer ibland som har ett år kvar att ge, så kan han tillföra rutin och stabilitet samt att lära nån ung förmåga hur man joxar med trasan.
Att en spelare som har 20 i pace blir ifrånsprungen från en som har 12 i pace kan hända i verkligheten också

Spelet blir för statiskt om man enbart skall mäta ut enbart en variabel mot en annan. Det ingår flera, slump, kondition, styrka, moral osv.
Det är ju inte taktiskt korrekt att sätta en kantlöpare som har pace 8 och stamina 3 och crossing 1 om man vill ha nått kreativt vapen som kan slå inlägg.
Det jag dock stör mig mest på är att en t.ex mittback kan ha betyg 9 i hela matchen tills 89-minuten då han kapar en spelare så det blir straff, men det påverkar inte slutresultatet. Då får spelaren per automatik betyg 5. Irriterande.
Och FM är hela tiden under utveckling, att tro att det skulle simulera verkligheten är nog för mycket begärt. Men jag tycker annars att GTA simulerar verkligheten väldigt bra