2007-07-01, 01:50
Medlem
KeanoManus avatar
Fel.
Citera
2007-07-01, 10:19
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Jag brukar alltid ändra lite i taktiken efter varje säsong. Motståndarna har en tendens att läsa spelet om man kör samma för länge.
Jag har även märkt att laget presterar sämre om det inte kommer in stora nyförvärv.
Om man märker att laget underpresterar så är det bästa att spela med rutinerade spelare och spela försiktigt. Se till att "Forwards runs" är neddraget på de defensiva spelarna så att spelarna ligger rätt i positionerna när motståndarlaget anfaller. Man kan vinna en hel del med att ändra fasta situationer till sin fördel.
Går det dåligt = kör med rutinerade spelare, men även rutinerade spelare kan behöva petas i förmån för en junis i syfte att shapa till sin form.
Pröva även med mindgames gentemot motståndarens coach eller vissa spelare i syfte att tända till dina spelare mera. Det hjälper en hel del.

Jag har byggt mitt lag genom att ta in talanger & sedan träna upp dem, har inte köpt en enda spelare över 23 år.

Det som gör att FM är ett oseriöst spel, är att alla spelare blir 300% sämre om datorn bestämmer sig för att taktiken man använder, inte är bra.

En spelare med 20 i pace & acceleration blir ifrånsprungen av en moståndare med 12?

Och även om en spelare har 20 i tackling, så förlorar han varenda duell mot motståndare som inte ens är bra nog att klia honom i arslet.

Nej, FM-07 har många fatala problem som de måste reda ut, om det vill bli kallat för en taktisk simulator.
Citera
2007-07-01, 18:20
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Jag har byggt mitt lag genom att ta in talanger & sedan träna upp dem, har inte köpt en enda spelare över 23 år.

Det som gör att FM är ett oseriöst spel, är att alla spelare blir 300% sämre om datorn bestämmer sig för att taktiken man använder, inte är bra.

En spelare med 20 i pace & acceleration blir ifrånsprungen av en moståndare med 12?

Och även om en spelare har 20 i tackling, så förlorar han varenda duell mot motståndare som inte ens är bra nog att klia honom i arslet.

Nej, FM-07 har många fatala problem som de måste reda ut, om det vill bli kallat för en taktisk simulator.
Vet inte om någon kallar det simulator? Jag kallar det spel.

Det är inte helt bra att enbart ha juniorer. Spelarna peaker vid vissa åldrar.
Målvakter runt 31-35, backar 27-32, mittfältare 27-32 och forwards 26-31.

Runt den åldern skadefria är oftast deras bästa period. De gånger jag vinner ligan brukar mitt lag ha en snittålder runt 27.
Jag brukar plocka in en rutinerad spelare på free transfer ibland som har ett år kvar att ge, så kan han tillföra rutin och stabilitet samt att lära nån ung förmåga hur man joxar med trasan.

Att en spelare som har 20 i pace blir ifrånsprungen från en som har 12 i pace kan hända i verkligheten också Spelet blir för statiskt om man enbart skall mäta ut enbart en variabel mot en annan. Det ingår flera, slump, kondition, styrka, moral osv.
Det är ju inte taktiskt korrekt att sätta en kantlöpare som har pace 8 och stamina 3 och crossing 1 om man vill ha nått kreativt vapen som kan slå inlägg.

Det jag dock stör mig mest på är att en t.ex mittback kan ha betyg 9 i hela matchen tills 89-minuten då han kapar en spelare så det blir straff, men det påverkar inte slutresultatet. Då får spelaren per automatik betyg 5. Irriterande.

Och FM är hela tiden under utveckling, att tro att det skulle simulera verkligheten är nog för mycket begärt. Men jag tycker annars att GTA simulerar verkligheten väldigt bra
Citera
2007-07-01, 19:03
Bannlyst
När är det FM 08 kommer?

Förresten, någon som vet om det går att köra det över hamachi smärtfritt? Behövs det någon speciell release/patch för att det ska fungera så bra och realistiskt som möjligt?
Citera
2007-07-01, 21:22
Medlem
skgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kappy
När är det FM 08 kommer?

Förresten, någon som vet om det går att köra det över hamachi smärtfritt? Behövs det någon speciell release/patch för att det ska fungera så bra och realistiskt som möjligt?

Tror 08'an är på gång med researchen.. Sen kommer ju FM Live nån gång framöver också.

FM 07 fungerar utmärkt över Hamachi.
Citera
2007-07-01, 22:19
Medlem
Icecubes avatar
Citat:
När är det FM 08 kommer?

September tror jag det är sagt.
Citera
2007-07-01, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skg
Tror 08'an är på gång med researchen.. Sen kommer ju FM Live nån gång framöver också.

FM 07 fungerar utmärkt över Hamachi.

just det! Fm live var ju på G

Tack för svaret angående FM 07, jag och några kompisra hade tänkt köra det. Patchen som behövs är la länkad några sidor bakåt?

Hur är det att lira på hamachi? är det skoj? går det snabbt?
Citera
2007-07-07, 12:20
Medlem
skgs avatar
Citat:
just det! Fm live var ju på G

Tack för svaret angående FM 07, jag och några kompisra hade tänkt köra det. Patchen som behövs är la länkad några sidor bakåt?

Hur är det att lira på hamachi? är det skoj? går det snabbt?

Hamachi funkar smidigt som fan, går lika bra som att köra single player.
Citera
2007-07-07, 13:23
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Har fortfarande inte fått svar på om potential ability kan öka, sjunka kan detju göra, men kan den också öka?

Om man kollar med scouten så har inga 14-17 åringar inte samma potential att bli världsstjärnor som 20-åringarna har, därav frågan..

Vet någon?
Citera
2007-07-07, 19:13
Bannlyst
Nu har jag faktiskt tröttnat på FM07. Det är helt enkelt för enkelt, känns det som.
Enda utmaningen är att börja med ett skruttlag och göra det till ett icke-skruttlag, därifrån går det sen rätt snabbt och göra det till ett stjärnlag.

Fast årets upplaga höll länge, ändå. Jag brukar ha nött sönder det redan kring jul, så i år var det mycket spelvärde för pengarna.

Nu blir det några månader på Fifa Manager 07, som jag inte ens testat än. Någon som har något att säga om den skapelsen?

Btw; vann Champions League med IFK Luleå år 2021. Den största utmaningen var att få en större stadio. Fick harva på med Skogsvallen tills jag stashat undan ett par hundra mille, sen byggde dom en helt ny.
Skulle enligt planerna vara färdigbyggd 2015 - men jag fick likafullt vänta till 2018 innan den faktiskt var klar.
Någon som vet varför det blir så?
Citera
2007-07-07, 19:58
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Har fortfarande inte fått svar på om potential ability kan öka, sjunka kan detju göra, men kan den också öka?

Om man kollar med scouten så har inga 14-17 åringar inte samma potential att bli världsstjärnor som 20-åringarna har, därav frågan..

Vet någon?

Nej, potential ability kan ej öka, däremot så kan man ha ett minustecken framför siffrorna 1-10, det menas att man inte riktigt kan utläsa den exakta potentialen spelaren kan nå, utan t.ex. -10 är 190-200 om jag minns helt rätt. Många unga spelare har en sådan potential ability och då måste man 'forma' spelarna bra för att nå max potentialen denne kan nå.

Såvitt jag vet så kan den inte sjunka heller, den stannar på samma siffra hela tiden eftersom att det alltid är maxnivån för en spelare, oavsett om han aldrig nådde den. Däremot så kan current ability sjunka och öka.
Citera
2007-07-07, 22:52
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Nej, potential ability kan ej öka, däremot så kan man ha ett minustecken framför siffrorna 1-10, det menas att man inte riktigt kan utläsa den exakta potentialen spelaren kan nå, utan t.ex. -10 är 190-200 om jag minns helt rätt. Många unga spelare har en sådan potential ability och då måste man 'forma' spelarna bra för att nå max potentialen denne kan nå.

Såvitt jag vet så kan den inte sjunka heller, den stannar på samma siffra hela tiden eftersom att det alltid är maxnivån för en spelare, oavsett om han aldrig nådde den. Däremot så kan current ability sjunka och öka.

I FM-scout så kollar jag påden där procentsatsen. Den ena är hur bra de är, 100% är det bästa en spelare kan ha, men den bästa i spelet ligger strax över 80% Den andra är hur bra de skulle kunna bli, potentiell % av 100% alltså. Där har flera spelare fått en sämre potentiell procentsats närde nått 24-25 årsåldern & det kan jag förstå. Jag undrar bara om just den biten kan bli bättre, eller om det verkligen stämmer på 14:isarna också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in