2006-10-01, 06:26
Medlem
Äntligen dags att starta tråden om ett av höstens sannolikt bästa spel!

Demot släpptes igår och finns i två varianter:

http://www.sigames.com/news.php?type...rticle_id=1248

"Vanilla" är helt på engelska och innehåller endast engelska ligan, medan "Strawberry" (som självklart också tar mer diskutrymme) innehåller flera språk, ett antal ligor - samt lite mer standardgrafik från det kommande spelet (spelarfoton etc.).

Några passande länkar (finns fler på SI:s hemsida, ovan):

Vanilla (PC)
Strawberry (PC)
Strawberry (PC) - Torrent

Skärmdumpar

FM-diskussioner på sigames.com
FM07-diskussioner på FMSweden
FM07-diskussioner på neoseeker.com

Själv har jag precis lyckats få ner jordgubbsvarianten. Dags för utvärdering !
Citera
2006-10-01, 06:30
Medlem
Väntar till det släpps i butik tror jag. Men oj vad man ser fram emot det.
Citera
2006-10-01, 08:28
Medlem
Några spontana intryck:

Bäst av allt är att demot laddar ruskigt fort i jämförelse med FM06. Även matcherna kan spelas snabbare.

Jag stör mig på årets skin, som känns onödigt "flashigt". Kanske bara är en vanesak.

Årets svenska översättning verkar åtminstone vid första anblicken bättre än den för FM06.

Betydligt färre spelare verkar ha nära 20 i alla attribut nu.
Citera
2006-10-01, 09:48
Medlem
Quorthons avatar
Är det så att de äntligen skippat spelare som är så bra man kan bli och i stort sett helt outvecklingsbara ?
Citera
2006-10-01, 11:19
Medlem
Mrfloorballs avatar
Woho. Tack för dom länkarna..
Bästa spelen som finns är dessa. Lirar för tillfället CM 01/02 med updates från årets säsong. Riktigt skoj vill jag lova

Någon som har koll på när hela spelet släpps? Har hört november?
Citera
2006-10-01, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Är det så att de äntligen skippat spelare som är så bra man kan bli och i stort sett helt outvecklingsbara ?

Jag tror inte att jag förstår frågan riktigt. Du verkar ha tappat något ord eller lagt till något extra.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrfloorball
Någon som har koll på när hela spelet släpps? Har hört november?

Jag har hört det ryktas om slutet av oktober (tidigare än motsvarande datum för 06). Den 20:e och 27:e är bl.a. datum som dykt upp. Verkar vara rena spekulationer.
Citera
2006-10-01, 18:11
Bannlyst
fan vad jag längtar, väntar nog dock till fullversionen innan jag testar det
Citera
2006-10-02, 11:53
Medlem
Mad Jacks avatar
Tack för länkarna! Satt och funderade på när demot skulle släppas egentligen.

Nu kommer jag nog inte att vara kontaktbar på ett tag..
Citera
2006-10-02, 14:15
Medlem
GabbeLiTos avatar
Tack, ska slanga ner demot nu
Citera
2006-10-04, 02:16
Medlem
_Montanas avatar
Riktigt bra! Ser fram emot releasen. (20/10 enligt cdon)

Farmarklubb-funktionen och nya scoutningen verkar verkligen lovande. Gäller att sätta sig in i det så man kan utnyttja det till max bara.
Kul och bra att man kan fråga sina spelare om dom kan rekommendera spelare eller ledare.

Härligt också, som någon sa, att det inte är massa spelare som ligger nära 20 i allt, blir så mycket mer realistiskt och bättre.

16 dagar kvar!
Citera
2006-10-04, 15:03
Bannlyst
Själv tycker jag att FM2007 är en stor besvikelse, av många anledningar. Återigen har SI lagt till en massa lull-lull som egentligen inte påverkar de stora viktiga aspekterna av spelet. Bland annat är det återigen så korkat att ha ett nätverk av scouter över hela världen IRL som fyller en databas med tiotusentals spelare så noggrant som möjligt för absolut högsta realism, sedan uppdaterar alla övergångar exakt med summor och kontrakt...för att sedan så fort man startar nytt spel förstöras av att klubbarna köper ytterligare fler spelare och på så sätt får en dubber transfer summer.

En enkel transferblockering hade hjälpt realismen enormt. Inte så kul när Chelsea köper Ronaldinho, Luca Toni och Cambiasso så fort man startar nytt spel.

Dessutom hade det varit fan så mycket trevligare om SI hade kunnat lägga lite krut på taktiksidan. Det har endast skett en enda förändring från förra året, och det är hur målvakten ska distribuera bollen. Pinsamt, taktiken är ju faktiskt en av de viktigaste aspekterna av spelet.

Jag önskar att SI nästa år endast släpper en database update med alla transfers och liknande, och med möjligheten att då kunna starta spelet i Juli 2007, och istället tar två år denna gången till att utveckla spelet ordentligt. Just nu är FM2007 bara ett expansion pack till FM2006.
Citera
2006-10-04, 19:29
Medlem
FreddeCMs avatar
Fan va kul demot där!
Ett stort + är ju samarbetslagen. Nu kan man enkelt slänga över massa spelare till sina farmalag. En del spelare går såklart inte med på att bli förflyttade men det gör de flesta reservspelarna samt Ungdomarna.
Nu kan man också ifrågasätta domarinsatserna igen och då via media, mycket bra! Om man säger fel saker till media om domarinsatsen får man varning som kan leda till avstängning av fotbollförbundet. Det är även större risk att få sparken om man har varning.
En sak jag stör mig på är fortfarande alla löjliga kommentarer man säger till spelarna i matchen, och nu även innan matchen. Här ska det enligt mig finnas mycket mer att välja på.

En annan sak som jag blev lite orolig för var när jag spelade med Dundee U. Celtic och Rangers kom 5.a respektive 7.a vilket jag anser helt ologiskt. Det gick bra för mig men när man mötte dessa lag fick man känna på deras styrka och förlorade stort, veckan efter förlorar dom stort mot lag jag enkelt vunnit emot. Men men… det är ju bara en test-version, blir säker bättre

Edit: Hittade en till ny genial sak! Man kan från seniorlaget skicka en spelare till reservlaget/U-lag under en viss tid, finns även valet "Tills spelaren är matchtränad"
Det här har jag också saknat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in