2007-06-27, 23:30
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Hur fungerar egentligen "byta position (med)"?

innebär helt enkelt att spelarna byter position lite då och då med varandra under matchen som spelas

Citat:
Innebär pilar framåt att spelaren ligger högre upp i banan?

Pilarna (har jag för mig) innebär att spelarna oftare tar löpningar dit pilarna pekar. självklart inte hela tiden.. klarar väl ingen av som inte är stålmannen ^^

Citat:
Om man drar reglaget till offensiv, deltar spelaren inte i det defensiva spelet alls, eller vad är meningen?

klart dom deltar i det defensiva också men dom är mer offensivt pigga, och det säger ganska mycket sig själv att om en mittfältare som är offensivt lagd kutar upp till dom andras målområde och förlorar bollen så är det längre tillbaka till det egna målet..
annars så är det som GabbeLiTo säger tror jag.
Citera
2007-06-27, 23:52
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whipped
Inte alls. Det här håller jag som första spelet på länge som alla taktiska drag verkligen kan motiveras och jämföras med verkligheten. Allt handlar om hur mycket man är villig att läsa/sätta sig in. Ta en titt här för all info du kan behöva:

http://www.fm-britain.co.uk/index.ph...w=incat&cat=19

http://forum.fmsweden.se/viewtopic.p...tart=40#155808 för en översättning av den mest utförliga taktikguiden enligt 1R-systemet. Två inlägg.

Spelet är, kanske låter löjligt, men för svårt. Tillverkarna vill tydligen inte att folk som verkligen KAN taktik, ska kunna dominera spelet för enkelt om de har bra spelare i laget.

Just nu så har jag startat om en save typ 20 ggr pga att jag förlorar 4-5 matcher i rad varje gång, VAD JAG ÄN GÖR. Ändå har jag de bästa spelarna i världen, de bästa tränarna i världen, allas humör är på SUPERB, alla mina stjärnor är friska & glada.

Men.. de kan inte slå en passning på 2 meter, de kan inte vinna en nickduell mot någon som har hälften så bra stats, de blir omsprungna av spelare i varenda duell trots att mina spelare ligger mellan 17-20 i pace. De ligger ständigt fel i positionerna, de spelar inte alls som jag ställt in att de ska göra. De misslyckas med varenda brytning, passning, skott, nickduell, räddning & om de mot all förmodan skulle få ett mål, så blåser domaren av för något som ingen sett.

Jag tror seriöst att det är en bugg i spelet, det går inte att vinna vad jag än gör. Jag hade kunnat acceptera att resultaten inte går min väg om jag ändå hade spelat bra, men INGEN av mina spelare spelar på mer än 20% av sin förmåga. Jag har testat taktiker som förr om åren har gjort att jag vunnit matcherna med i snitt 3-0 i permier league, jag har testat nya taktiker.. Inget fungerar. Hur kul är det att möta Birmingham som precis kom upp från Championship-serien, och torska med 5-1 & ha ETT skott på mål medan de hade 18 skott, varav 14 var på mål.

Spelet är inte seriöst gjort, att de gjort det svårare än verkligheten gör att glädjen försvinner för mig, som trots att själv spelat på relativt hög nivå & fullkomligt älskar taktiska drag.

Om det är en bugg så kan jag köpa det, men om spelet verkligen är så här kasst så är jag glad att jag inte betalade ett ruttet öre för det.
Citera
2007-06-27, 23:58
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
text...

känner inte Alls igen mig.. spelar med marsielle och har vunnit ligan 3 år irad, spelat ut barcelona totalt hemma i champions league (åkte dock ut i returmötet) och jag har ingen känd spelare i laget, möjligen diego men han köpte jag inför nuvarande säsong och det har väl hunnit spelas 1-2 matcher.

samma sak med en kompis som är Toulouse och han har överpresterat säsong efter säsong och hamnade på en 6:e plats förra året, då han var tippad 11 har jag för mig.

båda kör med en hemmasnickrad taktik och våra spelare spelar boll nästan varenda match.

det kan inte vara så att du har köpt in många nya spelare på samma gång eller att du har bytt ut spelarna i startelvan väldigt snabbt?
hur ofta ändrar du taktik också eftersom du har hunnit testa varenda en? det tillför så att dom aldrig hinner komma in i ett spelsystem om dom måste lära sig ett nytt till varenda match ^^
Citera
2007-06-28, 00:10
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
känner inte Alls igen mig.. spelar med marsielle och har vunnit ligan 3 år irad, spelat ut barcelona totalt hemma i champions league (åkte dock ut i returmötet) och jag har ingen känd spelare i laget, möjligen diego men han köpte jag inför nuvarande säsong och det har väl hunnit spelas 1-2 matcher.

samma sak med en kompis som är Toulouse och han har överpresterat säsong efter säsong och hamnade på en 6:e plats förra året, då han var tippad 11 har jag för mig.

båda kör med en hemmasnickrad taktik och våra spelare spelar boll nästan varenda match.

det kan inte vara så att du har köpt in många nya spelare på samma gång eller att du har bytt ut spelarna i startelvan väldigt snabbt?
hur ofta ändrar du taktik också eftersom du har hunnit testa varenda en? det tillför så att dom aldrig hinner komma in i ett spelsystem om dom måste lära sig ett nytt till varenda match ^^

Första säsongerna så vann jag allt med samma taktik, hade 6-7 taktiska uppställningar som fungerade lysande. Mitt reservlag slog Chelseas A-lag i en hemmasnickrad turnering Slutet av förra säsongen & nu denna, så KAN JAG INTE VINNA. Jag har inte bytt ut mer än 5 spelare under de sista två åren, och om jag kör en taktik som jag blir totalt utspelad med, ska jag fortsätta att köra den i 10 matcher för att se om den är bra eller inte?
Citera
2007-06-28, 00:16
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Första säsongerna så vann jag allt med samma taktik, hade 6-7 taktiska uppställningar som fungerade lysande. Mitt reservlag slog Chelseas A-lag i en hemmasnickrad turnering Slutet av förra säsongen & nu denna, så KAN JAG INTE VINNA. Jag har inte bytt ut mer än 5 spelare under de sista två åren, och om jag kör en taktik som jag blir totalt utspelad med, ska jag fortsätta att köra den i 10 matcher för att se om den är bra eller inte?

jadu, jag har faktiskt inget bra tips.. när jag får sånna sjuka formsvackor så brukar det nästan vara bäst att säkra defensivt och hoppas att man lyckas knipa någon 3poängare så trenden kanske bryts.. och bara positiv kritik till killarna.
Citera
2007-06-28, 00:21
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nahibo
jadu, jag har faktiskt inget bra tips.. när jag får sånna sjuka formsvackor så brukar det nästan vara bäst att säkra defensivt och hoppas att man lyckas knipa någon 3poängare så trenden kanske bryts.. och bara positiv kritik till killarna.

Jag skäller ut laget så fort jag inte vinner.....typ

Varför ska man fjäska för överbetalda idioter som inte drar sitt strå till stacken, neh, jag ger dem istället löneavdrag om de är för dåliga.

Just nu borde inte en käft få betalt

EDIT: Lade precis in en taktik & gick på semester under en månad.

När jag kommer tillbaka så ser jag att de inte spelat med taktiken trots att jag klickat i "använd nuvarande taktik".

FÖR HELVETE DÅ!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2007-06-28, 00:52
Medlem
Nahibos avatar
Citat:
Jag skäller ut laget så fort jag inte vinner.....typ

Varför ska man fjäska för överbetalda idioter som inte drar sitt strå till stacken, neh, jag ger dem istället löneavdrag om de är för dåliga.

Just nu borde inte en käft få betalt

EDIT: Lade precis in en taktik & gick på semester under en månad.

När jag kommer tillbaka så ser jag att de inte spelat med taktiken trots att jag klickat i "använd nuvarande taktik".

FÖR HELVETE DÅ!!!!!!!!!!!!!!!

haha tillochmed tränarna gör uppror mot dig ^^

jag körde med din "om du inte kan spela bra så ska jag fan inte vara snäll mot dig" en gång också, slutade med att jag bestraffade varenda en i a-laget och fick sparken för att jag.. var för elak :S
Citera
2007-06-30, 18:32
Medlem
Ett jävla SKITSPEL är vad det är!!!!!!!!!!! Jag är/var J-södra, och jag åkte mot jävla väsby, det skulle aldrig hända i verkligheten! Jag som trodde att FM var baserad på just verkligheten, "riktiga tränare spelar spelet för att testa taktiker", ptfff jo tjena!! Sen blev inte saken bättre av at jag fick ett popupmeddelande, som sa nåt om nån fil och error, och sen stängde spelfan ner sig sjäv! Jag hann ju inte ens spara, nej jag ville inte spara i alla fall. Men ändå! Nån som råkat ut för samma meddelande? Nu måste ja ju köpa nytt tangentbord, nästan helt sönderslaget, jag HATAR fm! Men samtidigt älskar jag det, helt beroende.... FM är satans verktyg!
Citera
2007-06-30, 21:15
Medlem
Phass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanchez88
Ett jävla SKITSPEL är vad det är!!!!!!!!!!! Jag är/var J-södra, och jag åkte mot jävla väsby, det skulle aldrig hända i verkligheten! Jag som trodde att FM var baserad på just verkligheten, "riktiga tränare spelar spelet för att testa taktiker", ptfff jo tjena!! Sen blev inte saken bättre av at jag fick ett popupmeddelande, som sa nåt om nån fil och error, och sen stängde spelfan ner sig sjäv! Jag hann ju inte ens spara, nej jag ville inte spara i alla fall. Men ändå! Nån som råkat ut för samma meddelande? Nu måste ja ju köpa nytt tangentbord, nästan helt sönderslaget, jag HATAR fm! Men samtidigt älskar jag det, helt beroende.... FM är satans verktyg!

Kanske är så att du är dålig ?
Citera
2007-06-30, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phas
Kanske är så att du är dålig ?

Nej det är inte det. Jag har vunnit VM med Bolivia, och CL 4 gånger med St. Etienne. Så nej jag är inte dålig. Det är helt och hållet spelets fel, det buggar!
Citera
2007-06-30, 21:59
Bannlyst
tyckte CM 01-02 var absolut bästa, no doubt.
Citera
2007-06-30, 22:51
Medlem
MeatAbstracts avatar
Citat:

Jag brukar alltid ändra lite i taktiken efter varje säsong. Motståndarna har en tendens att läsa spelet om man kör samma för länge.
Jag har även märkt att laget presterar sämre om det inte kommer in stora nyförvärv.
Om man märker att laget underpresterar så är det bästa att spela med rutinerade spelare och spela försiktigt. Se till att "Forwards runs" är neddraget på de defensiva spelarna så att spelarna ligger rätt i positionerna när motståndarlaget anfaller. Man kan vinna en hel del med att ändra fasta situationer till sin fördel.
Går det dåligt = kör med rutinerade spelare, men även rutinerade spelare kan behöva petas i förmån för en junis i syfte att shapa till sin form.
Pröva även med mindgames gentemot motståndarens coach eller vissa spelare i syfte att tända till dina spelare mera. Det hjälper en hel del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in