Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Någon som kan bidra med några bra tips på hur man på ett bra sätt försvarar en ledning under ~ den sista halvtimmen av matchen?
Åkte just ur CL i semifinalen mot bayern münchen, vann med 2-0 hemma första matchen och trodde att jag lätt skulle kunna spela på det resultatet.
I bortamötet gör Bayern istället 3 mål i andra halvlek och jag förlorar med 3-0, totalt 3-2 till dem.
Spelar för närvarande med en simpel 4-4-2 uppställning med Arsenal.
Jag har byggt 4 egna taktiker.
Taktik 1: Så som jag
vill att laget generellt ska agera, beror ju givetvis mycket på vilket lag jag för tillfället tränar, även om de flesta tränare givetvis har en grundfilisofi.
Taktik 2: En offensivare variant av T1, att använda framför allt i hemmamatcher mot sämre eller jämnbra lag. Skillnaden från T1 är framför allt fler löpningar med mittfältarna och ytterbackarna, samt att de flesta spelarna har något mer offensiv mentalitet.
Taktik 3: Motsatsen till T2, dvs. en lite mer defensiv taktik att använda mot något bättre lag, framför allt på bortaplan. Lite mer defensiv mentalitet, färre löpningar samt lite fler långbollar.
Taktik 4: Time wasting-taktiken. Defensiv mentalitet, mycket långbollar och anfallarna rör sig ut mot hörnflaggorna. Givetvis är just
Time wasting påslaget.
Svårare än så behöver det inte vara. Till synes mycket små förändringar i taktiken gör stor skillnad på planen, så viktigt är att inte "go overboard" och gung ho:a alltför mycket.