2006-12-01, 21:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MeatAbstract
Pajas.
Inse att använder du gamla cracken spelar du fortfarande med version 7.0.0
LÅGPANNA.

Gör om gör rätt!

Så du kan ju fråga dig själv hur smart du är när du märker att du inte få en rapport inför varje match om motståndaren. Och fortfarande tror att du kör på nya uppdateringen. Kom med nått vettigt istället för felaktig information.
Men för helvete. NEJ man kan använda gamla cracken, det har man ALLTID kunnat när det gäller Football Manager. Det STÅR 7.0.0 på informationsskärmen men det ÄR 7.0.1. Jag får nu rapporteringar inför varje match, min hastighetsslider är förändrad, inte lika mycket skador längre, och en hel del andra förändringar. Så om du ska försöka verka smart så misslyckas du.

Det fungerar med den gamla cracken. Lågpanna.
Citera
2006-12-01, 22:11
Medlem
Då vet vi det. Tackar!
Ska genast testas.
Citera
2006-12-01, 23:00
Medlem
Littis avatar
Gamla cracken funkar ej
det behövs ny Crack
Citera
2006-12-01, 23:25
Medlem
Nämen vafan nu får ni bestämma er!
Citera
2006-12-02, 01:22
Medlem
Littis avatar
Men det märker ni själva alla versioner behövs Crack
Citera
2006-12-02, 04:49
Bannlyst
Då måste väl min dator vara magisk då, eftersom jag använder den gamla cracken och ändå är spelet uppdaterat. Den gamla cracken fungerar. Det har alltid fungerat att använda den gamla cracken till patchade spel, det enda som händer är att det inte står vilken version det är i informationsrutan.

Det enda cracken gör är att ersätta fm.exe så att spelet inte kräver original-CD i läsaren. Cracken gör inget med själva spelet. Patchen ersätter inte bara fm.exe med en ny fil, den uppdaterar databasen och andra delar av FM. Huruvida du startar spelet med en crackad fm.exe eller en originalversion av fm.exe spelar ingen roll, ändringarna i databasen är ändå gjorda.

Gamla cracken fungerar, till 100%. Jag spelar det själv i samma sekund som jag skriver detta. Alla förändringarna är applicerade, allt enligt informationen i patchreleasen.
Citera
2006-12-02, 11:48
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av World Of Robots
Då måste väl min dator vara magisk då, eftersom jag använder den gamla cracken och ändå är spelet uppdaterat. Den gamla cracken fungerar. Det har alltid fungerat att använda den gamla cracken till patchade spel, det enda som händer är att det inte står vilken version det är i informationsrutan.

Det enda cracken gör är att ersätta fm.exe så att spelet inte kräver original-CD i läsaren. Cracken gör inget med själva spelet. Patchen ersätter inte bara fm.exe med en ny fil, den uppdaterar databasen och andra delar av FM. Huruvida du startar spelet med en crackad fm.exe eller en originalversion av fm.exe spelar ingen roll, ändringarna i databasen är ändå gjorda.

Gamla cracken fungerar, till 100%. Jag spelar det själv i samma sekund som jag skriver detta. Alla förändringarna är applicerade, allt enligt informationen i patchreleasen.

Mm, precis. Så har det varit på tidigare versioner, jag ska fixa patchen nu.

EDIT: Men det funkade inte alls! Argh. Vad gör jag nu?

Jo, det funkar nu jag tabbade mig lite bara .
Citera
2006-12-02, 12:18
Medlem
benzins avatar
Någon som kan bidra med några bra tips på hur man på ett bra sätt försvarar en ledning under ~ den sista halvtimmen av matchen?

Ofta när jag drar ner laget på en tokdefensiv mentalitet så blir trycket för hårt mot mitt mål och motståndarna gör mål.

Åkte just ur CL i semifinalen mot bayern münchen, vann med 2-0 hemma första matchen och trodde att jag lätt skulle kunna spela på det resultatet.
I bortamötet gör Bayern istället 3 mål i andra halvlek och jag förlorar med 3-0, totalt 3-2 till dem.

Spelar för närvarande med en simpel 4-4-2 uppställning med Arsenal.
Citera
2006-12-02, 12:26
Medlem
ojns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Någon som kan bidra med några bra tips på hur man på ett bra sätt försvarar en ledning under ~ den sista halvtimmen av matchen?

Åkte just ur CL i semifinalen mot bayern münchen, vann med 2-0 hemma första matchen och trodde att jag lätt skulle kunna spela på det resultatet.
I bortamötet gör Bayern istället 3 mål i andra halvlek och jag förlorar med 3-0, totalt 3-2 till dem.

Spelar för närvarande med en simpel 4-4-2 uppställning med Arsenal.

Jag har byggt 4 egna taktiker.

Taktik 1: Så som jag vill att laget generellt ska agera, beror ju givetvis mycket på vilket lag jag för tillfället tränar, även om de flesta tränare givetvis har en grundfilisofi.
Taktik 2: En offensivare variant av T1, att använda framför allt i hemmamatcher mot sämre eller jämnbra lag. Skillnaden från T1 är framför allt fler löpningar med mittfältarna och ytterbackarna, samt att de flesta spelarna har något mer offensiv mentalitet.
Taktik 3: Motsatsen till T2, dvs. en lite mer defensiv taktik att använda mot något bättre lag, framför allt på bortaplan. Lite mer defensiv mentalitet, färre löpningar samt lite fler långbollar.
Taktik 4: Time wasting-taktiken. Defensiv mentalitet, mycket långbollar och anfallarna rör sig ut mot hörnflaggorna. Givetvis är just Time wasting påslaget.

Svårare än så behöver det inte vara. Till synes mycket små förändringar i taktiken gör stor skillnad på planen, så viktigt är att inte "go overboard" och gung ho:a alltför mycket.
Citera
2006-12-02, 13:24
Medlem
LastCaresss avatar
Hur gör man för att ungdomarna ska få en mentor ?
Citera
2006-12-02, 18:54
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Hur gör man för att ungdomarna ska få en mentor ?

Gå in på ungdomsspelarens profil och gör en spelarinteraktion.
Sen står det typ "Du kan lära dig mycket av (namn på spelare)".

Då blir (namn på spelare) mentor åt ungdomsspelaren, så gjorde jag i alla fall.
Citera
2006-12-03, 12:40
Medlem
Ok så var man pank...
Hade förhandlat fram ett köp av spelare X för 45 milj. jag bekräftar köpet och får i nästa nyhet reda på att jag köpt honom för 90 milj. Vad i h-vete?!
Samma sak har sen hänt två gånger till. Någon annan som varit med om detta? Vad kan man göra åt det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in