vart förkyld en vecka ca fast inget halsont utan mest täppt näsa osv.. hur är det då okej o gymma? har för mig att det är när man har halsont man ska undvika träning osv.. hur är det med täppt näsa samma sak?
vart förkyld en vecka ca fast inget halsont utan mest täppt näsa osv.. hur är det då okej o gymma? har för mig att det är när man har halsont man ska undvika träning osv.. hur är det med täppt näsa samma sak?
Kör på men ta det lite lugnare! Bara när du har ont i halsen som du inte "bör" träna!
Kör på men ta det lite lugnare! Bara när du har ont i halsen som du inte "bör" träna!
Ha d!
Japp, jag har också hört samma sak. Det är lugnt att träna om man är i slutet av förkylningen. Har själv tränat i slutet av några förkylningar och jag lever än
Är jag snorig tyder det på att kroppen inte är 100%, bara ta några dagar ledigt då. Inget som skadar, är jag inte dunderförkyld går jag och tränar när jag kan andas normalt genom näsan igen, det är en liten tumregel jag har för mig själv
jag har legat på 10-15% av en fullskalig förkyldning nu i 2 månader. Det kommer och går med jämna mellanrum. Det enda jag (ofrivilligt) gjort fel är sömnen. Sover jag bra i en natt så är det borta.
Träna inte om du har ont i halsen. Vid normal snuva kan du träna. Jag syftar i båda fallen på styrketräning och inte cardiovaskulär träning. Då ska man ej belasta hjärtat vid infektion.
Behöver rådgivning... är lite snorig, vaknade i morse och hade välldigt lite smärta/torrhet i halsen. Det är borta nu en bit in på dagen, bara lite snor och slem kvar. Har ingen feber och känner mig inte speciellt utmattad, ett styrkepass är i sin ordning kanske?
Behöver rådgivning... är lite snorig, vaknade i morse och hade välldigt lite smärta/torrhet i halsen. Det är borta nu en bit in på dagen, bara lite snor och slem kvar. Har ingen feber och känner mig inte speciellt utmattad, ett styrkepass är i sin ordning kanske?
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!