Flashback bygger pepparkakshus!
2010-09-27, 16:21
Medlem
Äh lite snorig näsa är inge fara. Har tränat ett antal gånger med snorig näsa, det går prima.

Om om man dock har feber eller väldigt ont i halsen skulle jag valt och stanna hemma.
Citera
2012-02-23, 14:52
Medlem
svampdamps avatar
Bumpar denna tråd eftersom fler verkar fundera på samma sak:

Citat:
Ursprungligen postat av 1177(Sjukvårdsrådgivningen)
Motion och förkylning
En enkel snuvförkylning utan feber eller värk i kroppen behöver inte hindra att man motionerar normalt. Men om man har en kraftigare förkylning, särskilt om man har feber, bör man avstå från hårdare motion och idrott. I sällsynta fall kan virusinfektionen spridas till hjärtmuskeln och man får en hjärtmuskelinflammation, så kallad myokardit. Då kan ansträngning av hjärtat orsaka rubbningar i hjärtats rytm.

Om man misstänker att man har fått en inflammation i hjärtmuskeln bör man ringa sjukvårdsrådgivningen eller kontakta en vårdcentral.
Citera
2012-09-16, 13:22
Medlem
TrueCs avatar
Bump. Har haft en hård förkylning med feber, hosta snuva osv. Nu efter en veckas avhållsamhet från träning känner jag ett enormt sug. Feber är över sedan två dygn, hostan försvann igår. Idag är första dagen jag känner mig lika pigg som vanligt, de åkommor jag har idag är något täppt näsgång(ej rinnande) och lock för öronen.

Kort och gott, är jag en idiot om jag styrketränar eller kan jag mosa lite bänk idag?
Citera
2012-09-16, 13:37
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Bump. Har haft en hård förkylning med feber, hosta snuva osv. Nu efter en veckas avhållsamhet från träning känner jag ett enormt sug. Feber är över sedan två dygn, hostan försvann igår. Idag är första dagen jag känner mig lika pigg som vanligt, de åkommor jag har idag är något täppt näsgång(ej rinnande) och lock för öronen.

Kort och gott, är jag en idiot om jag styrketränar eller kan jag mosa lite bänk idag?

Bara köra hårt och ta igen den förlorade tiden.
Citera
2012-09-16, 13:59
Medlem
TrueCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ramsay

Härligt, den behövde jag.

Så typiskt, har inte varit sjuk på år, sista månaderna har jag laddat stenhårt inför en tävling i okt med bra resultat och så kommer detta hårda bakslag nu. Bara att kravla sig upp igen
Citera
2012-09-16, 14:26
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Härligt, den behövde jag.

Så typiskt, har inte varit sjuk på år, sista månaderna har jag laddat stenhårt inför en tävling i okt med bra resultat och så kommer detta hårda bakslag nu. Bara att kravla sig upp igen

Bara tugga vidare, en vecka är ju ingenting egentligen. Du borde ju vara riktigt utvilad efter en vecka om du kört intensivt innan sjukdomen.Bara se till att vila ordentligen på dagarna, inte bara kroppen utan sinnet för det är först då kroppen för slappna av och det ger något.Sen sova ,äta och dricka bra. Nothin' to it
Citera
2012-09-16, 15:12
Medlem
Blekes avatar
Ni har inte lust att stanna hemma så resten av oss slipper bli smittade?
Citera
2012-09-16, 16:21
Medlem
TrueCs avatar
Citat:

Citat:
Bara tugga vidare, en vecka är ju ingenting egentligen. Du borde ju vara riktigt utvilad efter en vecka om du kört intensivt innan sjukdomen.Bara se till att vila ordentligen på dagarna, inte bara kroppen utan sinnet för det är först då kroppen för slappna av och det ger något.Sen sova ,äta och dricka bra. Nothin' to it

Tror du har rätt, körde ett relativt hårt pass med samma vikter, gick utmärkt, förutom att jag fick vila längre mellan seten pga lite tyngre flås.

Tack för feedback, jag visste nog att det var lugnt själv, men behövde en liten ryggdunk.

Citat:
Ursprungligen postat av Bleke
Ni har inte lust att stanna hemma så resten av oss slipper bli smittade?

I mitt fall är det nog föga troligt att jag är en smittspridare då jag är till synes i slutet av infektionen.
Citera
2012-09-16, 16:29
Medlem
Styrbjorns avatar
Citat:

Funkar säkert att träna lugnt. Jag hade dock tagit 1-2 dagar marginalvila till. I det långa loppet har en dag hit eller dit ingen jäkla betydelse ändå samt att det är äckligt med folk som går och snörvlar och snorar på gymmet.
Citera
2012-09-16, 16:39
Medlem
ramsays avatar
Citat:
Tror du har rätt, körde ett relativt hårt pass med samma vikter, gick utmärkt, förutom att jag fick vila längre mellan seten pga lite tyngre flås.

Tack för feedback, jag visste nog att det var lugnt själv, men behövde en liten ryggdunk.

I mitt fall är det nog föga troligt att jag är en smittspridare då jag är till synes i slutet av infektionen.

Är normalt man flåsar mer än vanligt när man varit inaktivt en tid, inget att oroa sig över.Det oavsett om man varit frisk eller sjuk.Man brukar också kunna känna att det känns konstigt när man lyfter,att en känsla av svaghet,fast man lyfter mer eller samma än tidigare.Helt normalt så inget att oroa sig över .
Citera
2012-09-16, 19:47
Medlem
Blekes avatar
Citat:
Så länge du är medveten om att du är i slutstadiet och inte smittar andra är det ok.
Citera
2012-09-16, 20:17
Medlem
TheKickss avatar
Men stanna hemma när ni är sjuk för i helvete. Vi andra vill inte ha ert virus...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in