• 1
  • 2
2006-08-15, 01:26
Medlem
SvaMp_s avatar
Jo inte de där kraftiga förkylningarna där man snyter sig och ligger halvdöd i sängen, för de går ändå över snart, jag pratar om dessa små där man inte vet om man är frisk eller inte. På jobbet igår t.ex var jag den enda som frös, samtidigt svettades jag en del vilket snabbt blev att jag i princip kallsvettades. Jag nyser inte men känner mig lite småhängig, inte helt på top. Brukar ni vara i samma situation, med dessa jävla förkylningar som adlrig släpper? Hur gör ni med träningen då? För tränar man och skiten inte släpper brukar man tänka "fan att jag tränade då, hade kanske vart frisk annars"; och tar man det lungt i två veckor och sen kör tänker man "fan att jag inte började köra tidigare, har tappat som fan i onödan nu", så vad gör ni i samma situation?
Konditionsträning kan jag förstå om man strikt håller sig borta ifrån, men kör ni era styrkepass ändå?
Citera
2006-08-15, 06:22
Medlem
adduss avatar
jag lider faktiskt av skiten nu!

har vart förkyld i en veckas tid och har skippat träningen totalt och de är väl bäst.
något som brukar hjälpa mig är att man tar sig en redig fylla precis när man har passerat toppen av förkylningen, funkar 2 av 3 gånger för mig, det kanske är psykiskt men de vill jag inte tro. väntar nog med träningen i 3-4 dagar till
Citera
2006-08-15, 08:47
Medlem
macoholics avatar
Också precis blivit förkyld. Uscha buscha, hatar det verkligen. Några bra tips på hur man blir frisk igen? Någon som sitter på någon mirakelkur?
Citera
2006-08-15, 12:25
Medlem
von Silverhjelms avatar
Jag brukar faktiskt fortsätta träna i alla fall, både styrka och kondition. Träningspassen blir dock i ett avsevärt lugnare tempo, eftersom man känner att kroppen inte riktigt hänger med. Det enda förkylningsstadiet jag aldrig tränar när jag har är halsont.

Egentligen är det bara att härda ut, det går lite tyngre i någon vecka för att sedan släppa.

Ett annat knep jag tagit till när jag lessnat totalt på förkylningen är att köra ett riktigt mördarpass. Förkylningen kommer förhoppningsvis att "slå ut" och man blir förkyld "på riktigt" några dagar, för att sedan bli helt frisk. Om den tekniken är särskillt bra för kroppen låter jag vara osagt, men har man lessnat på att krypa fram i löpspåret är det ett alternativ.
Citera
2006-08-15, 12:53
Medlem
Axons avatar
Fan vad jag lider med er. Det finns fan INGET värre än att vara styrketränande och förkyld. Man förlorar så mkt muskler andra människor bryr sig typ inte när dom är förkylda, men VI, VI mina kära vänner blir så jävla förbannade.

Jag hade de problemet att jag vart förkyld stup i ett ( och kommer säkert bli det i början av september igen ). Men ändå sedan jag började käka ALA samt ett vitamin / mineral tillskott har de fan hjälpt mig enormt.

Jag vågade inte tro att ALA skulle hjälpa så mkt som tillverkaren lovade. Visserligen är det ett gammalt och beprövat tillskott men att de funkade så himla bra de trodde jag ej.

Vill ni testa köp Syntrax R- ALA från gymgrossisten.com samt mitt val sport ( från apoteket ). Pengarna tillbaka om ni blir sjuka
Citera
2006-08-15, 14:29
Medlem
olle947s avatar
Bara att forsätta att träna.. Jag lägger endast av när jag har ont i halsen.
Citera
2006-08-15, 14:29
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Fan vad jag lider med er. Det finns fan INGET värre än att vara styrketränande och förkyld. Man förlorar så mkt muskler andra människor bryr sig typ inte när dom är förkylda, men VI, VI mina kära vänner blir så jävla förbannade.

Jag hade de problemet att jag vart förkyld stup i ett ( och kommer säkert bli det i början av september igen ). Men ändå sedan jag började käka ALA samt ett vitamin / mineral tillskott har de fan hjälpt mig enormt.

Jag vågade inte tro att ALA skulle hjälpa så mkt som tillverkaren lovade. Visserligen är det ett gammalt och beprövat tillskott men att de funkade så himla bra de trodde jag ej.

Vill ni testa köp Syntrax R- ALA från gymgrossisten.com samt mitt val sport ( från apoteket ). Pengarna tillbaka om ni blir sjuka

har faktiskt köpt vitamintillskott på apoteket, snål som ja gär vart det dock den billigaste varianten. Hade tänkt ta det samt äta vitlök en gång om dan men det glömmer man ju alltid.. Men varför skulle ALA hjälpa mot förkylning?
Citera
2006-08-15, 14:34
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvaMp_
har faktiskt köpt vitamintillskott på apoteket, snål som ja gär vart det dock den billigaste varianten. Hade tänkt ta det samt äta vitlök en gång om dan men det glömmer man ju alltid.. Men varför skulle ALA hjälpa mot förkylning?

ALA verkar hjälpa mot de mesta. Den håller kroppen ren ( hindrar dom fria radikalerna att nå in till cellkärnan ) kroppen blir hålls ren från angrepp. Läs lite om ALA och ge det en chans, de e fan bra skit
Citera
2006-08-15, 15:02
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olle947
Bara att forsätta att träna.. Jag lägger endast av när jag har ont i halsen.
Detta eller feber for min del. Tappar inte sa mycket om jag inte tranar, har saker 15% BF sen sa ater jag mer nar jag ar forkyld.
Citera
2006-08-15, 15:05
Medlem
Axons avatar
Jag tränar aldrig när jag har ont i halsen eller feber, de e min ståndpunkt. När jag e sjukt äter jag cirka 15% mer kcal per dag än vanligt, upp mot 5300kcal. Mycket protein så inte kroppen "äter upp sig innefrån"

Hatar fan o va sjuk

/Axon
Citera
2006-08-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Jag tränar aldrig när jag har ont i halsen eller feber, de e min ståndpunkt. När jag e sjukt äter jag cirka 15% mer kcal per dag än vanligt, upp mot 5300kcal. Mycket protein så inte kroppen "äter upp sig innefrån"

Hatar fan o va sjuk

/Axon

Nackdelen med att öka protienintaget är att även termogesen får mer bränsle att arbeta med, vilket kan göra kroppen en mer trivsam miljö för sjukdomen, men onekligen har ökat protein intag en anti-katabol effekt.
Citera
2006-08-15, 15:48
Medlem
träna inte om ni har feber..ett tips bara
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem