2007-04-25, 10:35
Medlem
snakkes avatar
En annan sak som jag kände mig säker på skulle hända förut är att Peter får sylars nya förmåga med superhörsel och sylar skulle använda det till sin fördel då den var svårkontrollerad till en början.. Men icke... Men det var annars ett väldigt bra avsnitt i sann Heroes-anda.
Citera
2007-04-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snakke
En annan sak som jag kände mig säker på skulle hända förut är att Peter får sylars nya förmåga med superhörsel och sylar skulle använda det till sin fördel då den var svårkontrollerad till en början.. Men icke... Men det var annars ett väldigt bra avsnitt i sann Heroes-anda.

Då Peter och Sylar konfronterats två gånger bör Peter absorberat hans krafter. Detta kommer väl visa sig...
Citera
2007-04-25, 15:52
Medlem
Jelloblimps avatar
Varför har Sylar demon/häx-rösten ifrån den där tjejen som sköt sig själv i skallen? (Han använder den mot Isaac).

Trodde hela grejen med att skjuta skallen av sig var för att han inte skulle kunna ta kraften/förmågan...
Citera
2007-04-25, 17:02
Medlem
Bipolargods avatar
en sak jag vill veta är varför inte peter använde hiros kraft när sylar sköt glaset mot han??
Citera
2007-04-25, 17:09
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Tillåt mig omformulera: Att de inte drar ut en glasbit ur bakhuvudet på vad de tror är ett lik är rätt märkligt, den var ju inte direkt liten.

Gällande Sylar är det såklart en tolkningsfråga, kanske får man svaret på det under seriens gång.

Men det är ju inte säkert någon av dem såg glasbiten. Den satt ju rätt långt in, som någon annan nämde.
Citera
2007-04-25, 17:32
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bipolargod
en sak jag vill veta är varför inte peter använde hiros kraft när sylar sköt glaset mot han??
Peter har väl inte upptäckt den förmågan och/eller lärt sig hantera den än?
Citera
2007-04-25, 17:52
Medlem
Hiros kraft lär ju också vara en av de mer svårkontrollerade/svårlärda iom Hiros egna problem med den.
Citera
2007-04-25, 19:16
Medlem
snakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Då Peter och Sylar konfronterats två gånger bör Peter absorberat hans krafter. Detta kommer väl visa sig...

Jo men första gången så hade ju inte sylar fått den förmågan än. Det med hörseln är ju till en början en väldigt svårkontrollerad förmåga då sylar hade stora problem med den när han först fick den.
Citera
2007-04-26, 05:25
Medlem
framtands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GabbeLiTo
Gay-panik i Canada

http://www.canada.com/globaltv/globalshows/et_canada.html

Vad stod här? Vilken karaktär skrivs ut ur serien, eller vad händer?
Citera
2007-04-26, 07:49
Medlem
Sylar är inte en riktig hero, då kanske man inte kan absorbera krafter ifrån honom? Sylar har ju ett egendomligt sätt att absorbera sina krafter så han kanske har krafterna på ett annat sätt. Avsnitten får utvisa, om jag har rätt är jag asnöjd och kommer åberopa det här inlägget till bekanta som bevis
Citera
2007-04-26, 08:03
Medlem
Civile99s avatar
Mohinder har tänkt döda Sylar och skjuter en kula mot hans panna, Sylar stoppar kulan osv ni vet. Men varför i helvete bankar han inte skiten ur honom när han ligger avsvimmad på golvet senare. Såna här ologiska, korkade saker som händer försämrar serien, samt att hela senaste avsnittet kändes som en förlängd resumé för det hände faktiskt inte mycket i det.
Citera
2007-04-26, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtand
Vad stod här? Vilken karaktär skrivs ut ur serien, eller vad händer?
Claire's killkompis, du vet han som filmade henne i början och fick sitt minne resetat av Bennet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in