2007-04-24, 23:48
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Spoilertags används endast för information om kommande avsnitt. Information om avsnitt som redan sänts räknas inte som spoilers. Går man in här och läser innan man sett får man helt enkelt skylla sig själv.
Nja, kan man ju diskutera.
Då är den nästan ingen mening att ha spoilertags. Det är ytterst sällan någon vet något om ett kommande avsnitt. Tror ärligt talat det nästan aldrig hänt här på fb. Endast spekulationer, och det är ju inga spoilers.
Citera
2007-04-24, 23:53
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Q-
Nja, kan man ju diskutera.
Då är den nästan ingen mening att ha spoilertags. Det är ytterst sällan någon vet något om ett kommande avsnitt. Tror ärligt talat det nästan aldrig hänt här på fb. Endast spekulationer, och det är ju inga spoilers.
Det har hänt ett flertal gånger och det kommer ju trailers inför i stort sett varje avsnitt.

Detta är dessutom definitionen på en spoiler enligt de regler som moderatorerna satt upp om jag inte är helt fel ute. Annars skall man ju ha spoilertags i varje inlägg eftersom det alltid finns någon som inte sett avsnittet.
Citera
2007-04-25, 00:05
Medlem
Kilroy2s avatar
Absolut, när avsnittet har sänts ska spoilertaggar INTE användas.

Det blir ju väldigt rörigt då om man tror att det gäller senaste avsnittet så gäller det nästa avsnitt.

Spoilertaggar ÄR till för saker som inte har hänt!
Citera
2007-04-25, 01:07
Medlem
P.Gs avatar
Helt pltösligt känns det som om att alla personer i serien är "speciella". Vill verkligen itne att även denna serie ska bli en kamp mot något "The Company" där man inte vet vilka ledarna är, abra att de är mycket inflytelserika.
Citera
2007-04-25, 01:11
Medlem
Mr Blondes avatar
Tyckte att avnittet var riktigt bra. Att handlingen inte går framåt så mycket som man vill får vi nog vänja oss vid, tyvärr... Håller med tidigare poster om att det är på tiden att vi får veta hur Sylar egentligen opererar.

Någon mer än jag som får en känsla av att Linderman är Peter och Nathans far?
Citera
2007-04-25, 01:41
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Blonde
Håller med tidigare poster om att det är på tiden att vi får veta hur Sylar egentligen opererar.

Vad är det ni undrar över?
Jag förstår inte vad det för detaljer som skulle vara av intresse.
Citera
2007-04-25, 01:57
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kilroy2
Vad är det ni undrar över?
Jag förstår inte vad det för detaljer som skulle vara av intresse.

Undrar lite om han verkligen behöver hjärnorna och vad han isåfall gör med dom. Eller om han bara är ett sick fuck som fått för sig något.
Citera
2007-04-25, 02:09
Medlem
P.Gs avatar
Jga tror att han kan se hur hjärnorna funkar för att ge folk krafterna och sen blir hans hjärna så också, med tankekraft eller någonting. Tror inte att han tar bitar och proppar in dem i sig själv.
Citera
2007-04-25, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Ett stort tack till de som spoilade avsnittet för mej (på föregående sida) genom att inte använda spoilertags. Jaja, avsnittet var ju inte dåligt även om det kanske inte tog serien jättemycket framåt. Ser iaf fram emot nästa.

Sorry, men det är en risk du tar när du surfar i tråden då avsnittet sänts. Själv håller jag mig LÅNGT borta från såna här trådar om jag inte sett avsnittet.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr Blonde
Någon mer än jag som får en känsla av att Linderman är Peter och Nathans far?

Skulle lika gärna kunna vara Micahs morfar eller liknande. På något sätt är han säkert släkt med någon iaf...
Citera
2007-04-25, 08:11
Medlem
Newis avatar
Jag tycker "fighten" mellan Peter och Sylar var lite störande. Förstår inte varför Peter inte bara tar glasbitarna som svävar i luften och tar kontroll över dom själv och skickar in dom i Sylar istället. Eller om Sylar har så stor kontroll över dom så att Peter inte kan styra dom, så är det väl bara att ta vad som helst i rummet och köra in det i huvudet på Sylar medan han står och ser häftig ut med glaset framför sig.

Dessutom, när Sylar väl skickar iväg glaset så står ju Peter vänd med ryggen mot honom. Vad fan förväntar han sig ska hända då egentligen? Klart han stryker med när han så jävla dålig.

Och sen som sagt att Mohinder inte dödar Sylar. Om jag nyss hade fått en sån där galning att svimma av så hade inte jag velat börja kånka iväg ett lik utan att först ha försäkrat mig om att Sylar inte vaknar upp på väldigt länge.
Citera
2007-04-25, 09:26
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newi
Dessutom, när Sylar väl skickar iväg glaset så står ju Peter vänd med ryggen mot honom. Vad fan förväntar han sig ska hända då egentligen? Klart han stryker med när han så jävla dålig.

Exakt min tanke. Varför ställde han sig inte bara bakom Sylar?
Citera
2007-04-25, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Exakt min tanke. Varför ställde han sig inte bara bakom Sylar?
Men hela Peters uppsyn är ju lite "korkad" så det förvånar mig inte att han står med ryggen mot mänsklighetens största hot. Då förtjänar man både en och två glasskärvor inborrade i skallen. Jävla ärthjärna (som man tydligen säger på Lidingös golfbana).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in