2007-10-26, 03:24
Medlem
JoffaJaffers avatar
Borde inte Monica(Micahs kusin) bli den största av de alla? Vi alla vet att hon kan ta till sig olika talanger.
Men vi vet inte riktigt hur hennes förmåga riktigt fungerar när det gäller övernaturliga saker. Enligt Matts pappa så utvecklas dem.
Så ifall hon ser t.ex Claire heala sig eller Nathan flyga,skulle hon också kunna göra det, nu eller efter dem utvecklats?

Borde inte det göra henne till den som har mest potenial att bli den starkaste/oövervinnerliga personen i Heroes-världen?
Citera
2007-10-26, 07:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Borde inte Monica(Micahs kusin) bli den största av de alla? Vi alla vet att hon kan ta till sig olika talanger.
Men vi vet inte riktigt hur hennes förmåga riktigt fungerar när det gäller övernaturliga saker. Enligt Matts pappa så utvecklas dem.
Så ifall hon ser t.ex Claire heala sig eller Nathan flyga,skulle hon också kunna göra det, nu eller efter dem utvecklats?

Borde inte det göra henne till den som har mest potenial att bli den starkaste/oövervinnerliga personen i Heroes-världen?

tyckte jag hörde att micah sa att hon var en muscle copier eller någonting sånt, så tror att hennes förmågor är bundna till fysiska lagar, eller iaf till hennes musklers förmågor.
Citera
2007-10-26, 12:47
Medlem
rauldukes avatar
Citat:

Om Peter Petrelli träffar henne, kan han det också, vilket gör Peter minst lika bra.. men jag tror också hon bara kan ta efter det hon ser, inom de fysika lagarna...
Citera
2007-10-26, 17:52
Medlem
Mambos avatar
Alltså grejen med heroes är ju att vissa är så pass mycket bättre än vissa andra. Detta är det absolut inget fel på så länge manusförfattarna inte drar det för långt.

Även att en kille kan göra guld känns ju som en väldigt skum förmåga han borde ju då kunna göra alla sorts ädelmaterial för att kunna göra just guld känns inte som ett nytt steg för evolutionen direkt?

Heroes känns inte riktigt som en serie man kan diskutera och tycka att allt ska vara logiskt vissa saker måste man ha överseende med för att uppskatta denna serie.

Tycker fortfarande Heroes är otroligt bra för det
Citera
2007-10-26, 18:04
Medlem
Citat:

Borde inte Peter vara starkast, han kan väl få alla förmågor?

Hmm, förövrigt så tror jag att Mats pappa först kunde läsa tankar och när det utvecklades så kunde han inte bara läsa utan ändra, ändra folks hjärnor.

Frågan är då hur någon som kan flyga utvecklas, kan den personen flyga snabbare... för det verkar ju smart
Citera
2007-10-26, 19:37
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Hmm, förövrigt så tror jag att Mats pappa först kunde läsa tankar och när det utvecklades så kunde han inte bara läsa utan ändra, ändra folks hjärnor.
Eller så sa han bara så för att luras...
Citera
2007-10-26, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Boots&Braces
Borde inte Peter vara starkast, han kan väl få alla förmågor?

Frågan är då hur någon som kan flyga utvecklas, kan den personen flyga snabbare... för det verkar ju smart
De säger ju säg själv iochmed att Mat kunde komma in i petrellis huvud.

Ingen som tycker det är tråkigt att vi aldrig fick veta Hiros pappa kraft eller att vi inte har fått veta petrelli brödernas mammas kraft.
Citera
2007-10-26, 19:44
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Det som jag finner mest intressantast är när man tänker hur karaktärerna ser ut t.ex efter 10 säsonger som när Hiro hälsade på Peter (och Mohindur) på tåget, iför en riktig outfit med tillhörande svärd. Kanske skvallrade det om hur "hjältarna" ser ut efter några säsonger?

Sen så håller jag med om att personen som kan göra saker till guld hamnar lite på kant tillsammans med den kortlivade karaktären som hade tillgång till internet i sitt huvud. Är det verkligen livssavgörande drag?
Citera
2007-10-26, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Det som jag finner mest intressantast är när man tänker hur karaktärerna ser ut t.ex efter 10 säsonger som när Hiro hälsade på Peter (och Mohindur) på tåget, iför en riktig outfit med tillhörande svärd. Kanske skvallrade det om hur "hjältarna" ser ut efter några säsonger?

Sen så håller jag med om att personen som kan göra saker till guld hamnar lite på kant tillsammans med den kortlivade karaktären som hade tillgång till internet i sitt huvud. Är det verkligen livssavgörande drag?

Men nu räddade de NY och han behövde aldrig "tuffa" till sig (Han blev tuff efter NY förstörelse)

Tror snarare det skvallrar om hur det blir om allt skulle gå åt helvete, och visst du kanske har rätt det kanske går åt helvete efter några säsonger, men isåfall är ju Heroes evighets-serie, eftersom krafterna fortsätter i generationer. Nästa generation kanske kommer se Clarie, Mat, Peter Hiro och alla istället för deras föräldrar os.v

Absolutlegal: Snarare vad deras original-kraft var iom att den versionen vi såg av dem var väl den enligt mardröms-mannen en anings mer utvecklade.
Citera
2007-10-26, 20:57
Medlem
snakkes avatar
Jag har funderat lite över huruvida Mohinder har en specialförmåga också. Jag tänkte eftersom hans syster hade sjukdomen som vissa av de med speciella förmågor har/ har haft.

Det jag skulle kunna tänka mig är att hans blod kan slå ut i stort sätt alla sjukdomar som finns, istället för bara det att hans antikroppar kan slå ut sjukdomen som hans syster och Molly har haft.
Citera
2007-10-27, 01:18
Medlem
fredrocks avatar
Det finns ju många saker som återkommer i serien. Det där tecknet, kackerlackor osv. Nu har jag upptäckt en till. Fucking Nissan. Både Hiro/Ando och Sylar/syskonen cruisar runt i Nissan. Undrar om Nissan är sammanbundet med alla hjältarna på nåt mystiskt sätt?
Citera
2007-10-27, 05:37
Medlem
Ralph Wiggums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrock
Det finns ju många saker som återkommer i serien. Det där tecknet, kackerlackor osv. Nu har jag upptäckt en till. Fucking Nissan. Både Hiro/Ando och Sylar/syskonen cruisar runt i Nissan. Undrar om Nissan är sammanbundet med alla hjältarna på nåt mystiskt sätt?
Skojar du? Om inte så kallas det produktplacering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in