2006-11-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laine
Jag har en fråga:

Visste mr Bennet inte om Claires förmåga förräns Chandra berättade det för honom? Det var alltså en slump att han råkade känna en skum haitian som kunde radera minnen?
Jag hade nämligen för mig att mr Bennet adopterade Claire just pga att hon var sådär speciell.

Som jag uppfattade det höll han på och kartlade folk med förmågor eller något i den stilen redan när Claire föddes. Han hade då koll på hennes föräldrar som var "speciella" och när de dog, kanske till följd av något han gjort, passade han på att lägga vantarna på Claire barnlös som han var. Jag skulle alltså inte säga att han adopterade henne pga hennes förmågor men inte heller att det är en slump att hon har det samtidigt som pappan engagerar folk med förmågor på de sätt han gör.
Citera
2006-11-29, 19:38
Medlem
Civile99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Ser inga likheter med Lost överhuvudtaget. I Lost är ju huvudkaraktären själva ön och att du inte kan skilja på irakier/indier och japaner/koreaner är illa. Enligt tv.com så är det 3 avsnitt kvar på säsong 1 och med tanke på med vilken glädje som amerikanska tv-bolag mjölkar ur fler säsonger än man tror fysiskt möjligt ur smala storylines som t.ex Lost, PB och 24 så lär en serie om en ny generation superhjältar där i snitt en ny hjälte kan presenteras varje avsnitt vara mer eller mindre odödlig så länge folk tittar.

Ön? Huvudkaraktärerna är ju Jack, Kate, Sawyer mfl. Hur kan man se en ö som en karaktär?

Mohinder och Sayid är inte helt olika varandra i utseendet ur ett rasmässigt perspektiv, samma sak med Koreanerna Jin & Sun och Hiro & Ando. Tycker ändå att det är rätt så lika varandra serierna emellan på det sättet. Varför är det inte med en superhjälte från Swaziland i afrika eller en ryss lika gärna?

Bra serie för övrigt. Undrar om bruden som är kompanjon med mr Bennet har tänkt slå sig ihop med Sylar nu och köra ett dubbelspel. Blir kul att få veta mer om haitiern senare också.
Citera
2006-11-29, 19:45
Medlem
Bara jag som tyckte introduktionen till Sylar var grym? Man verkligen kände konstiga vibbar från snubben. Påminde mig lite om unge Voldermort i Harry Potter-böckerna.
Citera
2006-11-29, 19:57
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Bara jag som tyckte introduktionen till Sylar var grym? Man verkligen kände konstiga vibbar från snubben. Påminde mig lite om unge Voldermort i Harry Potter-böckerna.

Ja, den var riktigt bra.
Inte läst Harry Potter böckerna så kan inte säga så mycket om din liknelse dock...
Citera
2006-11-29, 23:39
Medlem
P.Gs avatar
Ja, Sylar var grym. Hans längtan efter att vara speciell och sedan hur sinnessjukdomen växer fram. "You are broken...". Underbart
Citera
2006-12-02, 00:15
Medlem
The Sidewinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Varför är det inte med en superhjälte från Swaziland i afrika eller en ryss lika gärna?

Det blir väl ganska jobbigt att få alla att ha en anledning att åka till usa om de ska ha en från varje världsdel.

Eftersom nästa avsnitt är det sista innan jul så känns det rätt naturligt att sylar lyckas rymma på något sätt. Har bara en känsla av att det innebär att han dödar antingen haitiern eller eden på något sätt. Nån som har några teorier?

Föresten, ni som undrade vad låten heter. Det är "Eyes" med Rogue Waves.
Citera
2006-12-02, 07:52
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Ön? Huvudkaraktärerna är ju Jack, Kate, Sawyer mfl. Hur kan man se en ö som en karaktär?

Mohinder och Sayid är inte helt olika varandra i utseendet ur ett rasmässigt perspektiv, samma sak med Koreanerna Jin & Sun och Hiro & Ando. Tycker ändå att det är rätt så lika varandra serierna emellan på det sättet. Varför är det inte med en superhjälte från Swaziland i afrika eller en ryss lika gärna?

Bra serie för övrigt. Undrar om bruden som är kompanjon med mr Bennet har tänkt slå sig ihop med Sylar nu och köra ett dubbelspel. Blir kul att få veta mer om haitiern senare också.

Eftersom allt dessa personer gör kretsar kring ön som nån slags objekt, dvs varje avsnitt handlar på ett eller annat sätt om själva ön - vad är ön egentligen är ju frågan som ställs i varje avsnitt, så kan man absolut se den som en viktig karaktär.

Rasargument för en tv-serie? Du menar på fullaste allvar att serier är jämförabara för att de har olika karaktärer med samma ras? Lille vän, du tittar nog för mycket på tv.
Citera
2006-12-02, 13:37
Medlem
Har verkligen försökt att gilla serien. Sett åtta avsnitt men det blir nog inte fler. För mig är det en dålig kopia av 4400, som var grymt bra första och andra säsongen, men som ballade ur säsong 3.
Citera
2006-12-02, 15:31
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ellirc
Har verkligen försökt att gilla serien. Sett åtta avsnitt men det blir nog inte fler. För mig är det en dålig kopia av 4400, som var grymt bra första och andra säsongen, men som ballade ur säsong 3.

4400 var aldrig bra, skräp från första avsnittet.
Citera
2006-12-02, 15:33
Medlem
Subb[a]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
4400 var aldrig bra, skräp från första avsnittet.

Exakt... Heroes är vad man hoppades på att 4400 skulle vara.
Citera
2006-12-02, 21:04
Medlem
pdLs avatar
Sjukt bra. Denna kommer man njuta av några månader framöver sen att Clair är den snyggaste tjejen jag någonsin sett gör bara saker och ting mycket bättre.

-hasse
Citera
2006-12-03, 01:52
Medlem
Heatlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pdL
Sjukt bra. Denna kommer man njuta av några månader framöver sen att Clair är den snyggaste tjejen jag någonsin sett gör bara saker och ting mycket bättre.

-hasse

Jepp, man undrar vem som får piska henne på stjärten efter varje heroes avsnitt... :/
edit; Nån fagget i Laguna beach =p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in