2006-10-31, 02:49
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Blev du inte frustrerad av gamla bondhistorier som att man bara använder 10% av hjärnan och dylikt?

Få saker får mig ur led så mycket som när en serie försöker vara smart men misslyckas fatalt med det.

Va, stämmer inte det?

Citera
2006-10-31, 02:52
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Va, stämmer inte det?

Nej. Är du allvarlig nu?

Vi använder 10% av hjärnan åt gången, men vi använder 100% av hjärnan. Grovt mätt. Vadå, du trodde 90% av hjärnan var en köttmassa som bara låg där uppe till ingen nytta?

Varför kan vi exv. inte gå, utföra komplicerade matematiska analyser, skriva en historia och samtidigt se upp för bilar på samma gång?
Citera
2006-10-31, 02:53
Medlem
uNderdog_101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Va, stämmer inte det?

Stämmer gör det väl någorlunda, har hört det från för många olika källor för att det skulle vara tagit ur luften.
Att man däremot skulle kunna flyga, manipulera tiden o.s.v. om man kunde använda 100% av hjärnan är rätt så löjligt.
Citera
2006-10-31, 02:55
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uNderdog_101
Stämmer gör det väl någorlunda, har hört det från för många olika källor för att det skulle vara tagit ur luften.
Att man däremot skulle kunna flyga, manipulera tiden o.s.v. om man kunde använda 100% av hjärnan är rätt så löjligt.

Jag har hört från många källor att Gud finns.

Så jag antar att det är sant.

Jag menar, det kan ju inte vara tagit ur luften?

Koppla igång hjärnan nu.
Citera
2006-10-31, 03:01
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
Nej. Är du allvarlig nu?

Vi använder 10% av hjärnan åt gången, men vi använder 100% av hjärnan. Grovt mätt. Vadå, du trodde 90% av hjärnan var en köttmassa som bara låg där uppe till ingen nytta?

Varför kan vi exv. inte gå, utföra komplicerade matematiska analyser, skriva en historia och samtidigt se upp för bilar på samma gång?

Ser jag ut som en hjärnvetare? Men det du säger låter ju vettigt.
Alltid lär man sig nåt.
Citera
2006-10-31, 05:04
Medlem
Deon Limes avatar
Nu har den kommit på pirate bay.
Citera
2006-10-31, 17:35
Medlem
callons avatar
Bra avsnitt var det iallafall.
Citera
2006-10-31, 18:02
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av callon
Bra avsnitt var det iallafall.

Nä, död är hon inte, men hennes alterego kanske har tagit greppet helt för tillfället...
Citera
2006-11-01, 06:48
Medlem
Mr. Flynns avatar
Är det bara jag som tycker det är befängt att folk tror att Nikis förmåga är att ha delad personlighet? Om detta är fallet borde ju alla schitzofrena, sociopata och andra mentalt annorlunda personer per automatik ha "förmågor".
Nu vill jag inte påstå att Niki inte har någon förmåga för givetvis har hon det, eller rättare sagt hennas andra personlighet har någon sorts förmåga. I två avsnitt har vi nu fått se vad som antas vara verket av denna andra personlighet och det är ju inte något en kvinna av hennes storlek eller en man av större storlek för den delen heller skulle klara av. Massakerade kroppar av den kalibern tyder ju på något monsturöst har släppts lös och jag väntar med spänning på att mystiken kring detta kommer att avslöjjas.

Detta leder vidare till en fråga jag sett i tråden angånde Peters mim-förmåga och vad han då skulle se i spegeln, från mina slutsatser skulle det givetvis bli sig själv då det han mimar är Nikis andra personlighets monster-kraft och inte någon mental sjukdom.

För allt vad jag vet kan detta vara mer fel än rätt men jag tycker i alla fall att det är den mest logiska förklaringen.
Citera
2006-11-01, 07:19
Medlem
Deon Limes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Flynn
Är det bara jag som tycker det är befängt att folk tror att Nikis förmåga är att ha delad personlighet? Om detta är fallet borde ju alla schitzofrena, sociopata och andra mentalt annorlunda personer per automatik ha "förmågor".
Nu vill jag inte påstå att Niki inte har någon förmåga för givetvis har hon det, eller rättare sagt hennas andra personlighet har någon sorts förmåga. I två avsnitt har vi nu fått se vad som antas vara verket av denna andra personlighet och det är ju inte något en kvinna av hennes storlek eller en man av större storlek för den delen heller skulle klara av. Massakerade kroppar av den kalibern tyder ju på något monsturöst har släppts lös och jag väntar med spänning på att mystiken kring detta kommer att avslöjjas.

Detta leder vidare till en fråga jag sett i tråden angånde Peters mim-förmåga och vad han då skulle se i spegeln, från mina slutsatser skulle det givetvis bli sig själv då det han mimar är Nikis andra personlighets monster-kraft och inte någon mental sjukdom.

För allt vad jag vet kan detta vara mer fel än rätt men jag tycker i alla fall att det är den mest logiska förklaringen.

Nikkis förmåga är väl inte helt olik Bruce Banner som utan att han själv riktigt förmår styra det förvandlas till Hulken. Ibland kunde han "vakna upp" upp igen som Bruce Banner ute i öknen.

En möjlighet är att Niki som de andra inte riktigt utvecklat färdigt sina färdigheter men när det sker för Niki så är hon En person med kontroll.
Citera
2006-11-06, 15:38
Medlem
Be till Gud att white-trash nikki verkligen är död. Snacka om dålig skådis. Försvinner hon ökar seriens kvalite enormt.
Citera
2006-11-06, 16:05
Medlem
Nu vart du stygg, fy skäms.
Jag gillar tanken på att en kvinna kan slita människor i stycken m.m.
Och jag tror verkligen inte hon dör, hon blir nog bara lite mer crazy.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in