2006-11-28, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Fan vilken bra serie! Bästa av allt är ju att man väntat med att börja se det, så kan man se flera nya avsnitt i rad.

Fast likheterna med Lost är ju uppenbara: Asiater som inte kan engelska (Jin/Sun - Hiro och hans kompis), Sayid - Indiern. Hoppas bara att det inte blir för utdraget som Lost utan att dom hellre avslutar serien efter en eller två säsonger. Hur många avsnitt kommer säsong 1 att vara på? Är det bekräftat att det blir en säsong 2? Hittar ingen information om det på imdb.

Första säsongen är består av 15 episoder, huruvida det kommer en säsong 2 är iallafall för mig okänt.
Citera
2006-11-28, 15:40
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Civile99
Fan vilken bra serie! Bästa av allt är ju att man väntat med att börja se det, så kan man se flera nya avsnitt i rad.

Fast likheterna med Lost är ju uppenbara: Asiater som inte kan engelska (Jin/Sun - Hiro och hans kompis), Sayid - Indiern. Hoppas bara att det inte blir för utdraget som Lost utan att dom hellre avslutar serien efter en eller två säsonger. Hur många avsnitt kommer säsong 1 att vara på? Är det bekräftat att det blir en säsong 2? Hittar ingen information om det på imdb.

Ser inga likheter med Lost överhuvudtaget. I Lost är ju huvudkaraktären själva ön och att du inte kan skilja på irakier/indier och japaner/koreaner är illa. Enligt tv.com så är det 3 avsnitt kvar på säsong 1 och med tanke på med vilken glädje som amerikanska tv-bolag mjölkar ur fler säsonger än man tror fysiskt möjligt ur smala storylines som t.ex Lost, PB och 24 så lär en serie om en ny generation superhjältar där i snitt en ny hjälte kan presenteras varje avsnitt vara mer eller mindre odödlig så länge folk tittar.
Citera
2006-11-28, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacGayVer
Ett bra besök tycker jag. Han hade visst gått i nån skola för "gifted children" som liten och i samma veva varit på framsidan av Times

Enligt IMDB har han även 180+. Han har gjort en massa datorgrafik för bl.a Star Wars: Revenge of the Sith, tror även man ser han på Bonus Discen med extra materialet.

Nu är det bara ett avsnitt till, sen blir det uppehåll tills slutet av januari typ.
Citera
2006-11-28, 17:31
Medlem
Filmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quorthon
Bra avsnitt
Det är alltså så att Sylar absorberar egenskaperna hos den han dödar och därför är ute efter att döda samtliga?
Jo verkar stämma. Han kunde ju tydligen se vad mutationerna utan att öppna hjärnan. Sedan var det väll bara att öppna upp offret och "bygga" om sin egen efter modellen.
Citera
2006-11-28, 17:39
Medlem
Kilroy2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strumpie
Första säsongen är består av 15 episoder, huruvida det kommer en säsong 2 är iallafall för mig okänt.

Nä, första säsongen är på 22 avsnitt...

Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Ser inga likheter med Lost överhuvudtaget. I Lost är ju huvudkaraktären själva ön och att du inte kan skilja på irakier/indier och japaner/koreaner är illa. Enligt tv.com så är det 3 avsnitt kvar på säsong 1 och med tanke på med vilken glädje som amerikanska tv-bolag mjölkar ur fler säsonger än man tror fysiskt möjligt ur smala storylines som t.ex Lost, PB och 24 så lär en serie om en ny generation superhjältar där i snitt en ny hjälte kan presenteras varje avsnitt vara mer eller mindre odödlig så länge folk tittar.

Nä, verkligen inte. Att man använder ett internationellt perspektiv med karaktärer från olika länder är väll den enda likheten i så fall.

Nej, enligt tv.com så är det 12 avsnitt kvar av säsong 1...
Citera
2006-11-28, 17:52
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zolidznake
Enligt IMDB har han även 180+. Han har gjort en massa datorgrafik för bl.a Star Wars: Revenge of the Sith, tror även man ser han på Bonus Discen med extra materialet.

Nu är det bara ett avsnitt till, sen blir det uppehåll tills slutet av januari typ.

Ahh, coolers
Citera
2006-11-28, 17:53
Medlem
Quorthons avatar
Ja, det vore ju kanske lite osannolikt om alla världens "begåvade" människor var amerikaner.
Citera
2006-11-29, 00:25
Medlem
Phaetons avatar
Bara till å luta sig tillbaka å vänta på den svenske superhjälten då...

Han kommer se ut som Dolph och ha en Lagom superkraft. Varken mer eller mindre.

Oddsen att han är dum som förra veckans pytt i panna är överhängande
Citera
2006-11-29, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Letade lite i tråden, men fann inget..så jag frågar:

Hur fan kan Chandra Suresh spelas av en VIT man? Han är ju indier, ffs!

Visst, Erick Avari (som han egentligen heter) är engelsk-indisk, men han är ju inte ens nästan mörk.

Kan inte Chadra Suresh vara hälften vit då? Jag tror i och för sig inte att vi kommer få någon klarhet i Mohinders farfar och farmors rastillhörighet men helt orimligt vore det väl inte.
Citera
2006-11-29, 02:09
Medlem
MacGayVers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apatisk
Kan inte Chadra Suresh vara hälften vit då? Jag tror i och för sig inte att vi kommer få någon klarhet i Mohinders farfar och farmors rastillhörighet men helt orimligt vore det väl inte.

Det finns ett mycket enklare svar än så...han som spelar Chandra är Indier
Citera
2006-11-29, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacGayVer
Det finns ett mycket enklare svar än så...han som spelar Chandra är Indier

Du har säkert rätt. Det finns väl rätt ljusa indier.
Citera
2006-11-29, 10:13
Medlem
Jag har en fråga:

Visste mr Bennet inte om Claires förmåga förräns Chandra berättade det för honom? Det var alltså en slump att han råkade känna en skum haitian som kunde radera minnen?
Jag hade nämligen för mig att mr Bennet adopterade Claire just pga att hon var sådär speciell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in