2007-04-24, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neonhasse
Det var ju faktiskt bara Claire som visste att Peter kunde regenerera även från döden om bara det dödande objektet togs bort och det tog ju inte så lång tid efter hon satte sig vid honom innan han levde igen. Hans mamma, bror eller Mohinder visste ju inte detta så det e inte så konstigt att dom antog att han var död.

Sen angående Sylar så är ju inte hans egenskap att kunna imitera andras krafter som Peter utan att han kan "se hur saker fungerar". Därför han dödar sina offer för att se hur det fungerar i deras hjärnor för att sedan lära sig deras förmåga. Så har jag tolkat det hela iaf.

Jag drog ner denna rellen heroes.119.hr.hdtv.xvid-tvff istället för den andra då denna har högre upplösning (960*528 istället för 624 *352). Blev riktigt snyggt när man kollade det på 40 tummaren.

Tillåt mig omformulera: Att de inte drar ut en glasbit ur bakhuvudet på vad de tror är ett lik är rätt märkligt, den var ju inte direkt liten.

Gällande Sylar är det såklart en tolkningsfråga, kanske får man svaret på det under seriens gång.
Citera
2007-04-24, 17:08
Medlem
ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supersmurfigt
Tillåt mig omformulera: Att de inte drar ut en glasbit ur bakhuvudet på vad de tror är ett lik är rätt märkligt, den var ju inte direkt liten.

Gällande Sylar är det såklart en tolkningsfråga, kanske får man svaret på det under seriens gång.

Glasbiten satt trots allt väldigt långt in i skallen och jag skulle inte vilja dra ut den på en död person iaf.

Ang. Sylar så var han ju en urmakare först för att han kan se hur saker fungerar, även den mänskliga hjärnan, "I can see what makes you tick!" så jag antar att han måste öppna skallen och på något sätt implantera det i sin egen hjärna vilket inte riktigt framgått hur han gör?

Sen undrar jag varför Mohinder bara lämnade sylar på golvet efter han slagit honom medvetslös, varför inte döda honom?
Citera
2007-04-24, 18:54
Medlem
BDylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonhasse
Jag drog ner denna rellen heroes.119.hr.hdtv.xvid-tvff istället för den andra då denna har högre upplösning (960*528 istället för 624 *352). Blev riktigt snyggt när man kollade det på 40 tummaren.
Tanka x264-releaserna istället, mycket bättre kvalitet.. heroes.s01e19.720p.hdtv.x264-ctu.mkv

ungen: Är ju inte bara att döda en människa sådär? Vet iaf att jag hade nog inte kunnat det även om det var en "ond" människa.
Citera
2007-04-24, 20:31
Medlem
ungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BDylan
ungen: Är ju inte bara att döda en människa sådär? Vet iaf att jag hade nog inte kunnat det även om det var en "ond" människa.

Om det gäller en person som Sylar som lätt skulle kunna utplåna vem/vad som helst så skulle inte jag tveka att bryta nacken/strypa honom, speciellt när han slagit mig precis innan och Mohinder sköt väl t.om. sylar i förra avsnittet men han stoppade kulan med telepati?
Citera
2007-04-24, 21:11
Medlem
NirvanAs avatar
Jävla bög heroes, mycket man fatta av detta avsnitt efter det stora uppehållet.. helt jävla nollställd =/

Fattar inte vad hiro o linderman o alla håller på med :S
Citera
2007-04-24, 21:25
Medlem
Neonhasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jävla bög heroes, mycket man fatta av detta avsnitt efter det stora uppehållet.. helt jävla nollställd =/

Och det är Heroes fel att du inte kommer ihåg vad som hände för 6 veckor sen?? Kolla del 17 o 18 då innan du kollar 19 om du har så stora problem med minnet.
Citera
2007-04-24, 21:43
Medlem
NirvanAs avatar
Dom borde iaf visa det viktigaste som hänt 3-4 senaste avsnitten i det senaste.. kanske 10min? det är dom skyldiga publiken
Citera
2007-04-24, 22:29
Medlem
Flakons avatar
Ett stort tack till de som spoilade avsnittet för mej (på föregående sida) genom att inte använda spoilertags. Jaja, avsnittet var ju inte dåligt även om det kanske inte tog serien jättemycket framåt. Ser iaf fram emot nästa.
Citera
2007-04-24, 22:57
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flakon
Ett stort tack till de som spoilade avsnittet för mej (på föregående sida) genom att inte använda spoilertags. Jaja, avsnittet var ju inte dåligt även om det kanske inte tog serien jättemycket framåt. Ser iaf fram emot nästa.
Det ä aldirg smart att kolla i någon tråd på tv-serieforat om man itne har sett det senaste avsnittet.
Citera
2007-04-24, 23:03
Medlem
fusiliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

lugn nu
Citera
2007-04-24, 23:24
Medlem
-Q-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Det ä aldirg smart att kolla i någon tråd på tv-serieforat om man itne har sett det senaste avsnittet.
Nu när det finns spoilertags så ska det ju vara det...
Fast det sker ju fortfarande på egen risk iof...
Citera
2007-04-24, 23:35
Medlem
Quorthons avatar
Spoilertags används endast för information om kommande avsnitt. Information om avsnitt som redan sänts räknas inte som spoilers. Går man in här och läser innan man sett får man helt enkelt skylla sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in