Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Frågan är varför alla hatar Peter så fruktansvärt.
Han fick väl Gabriels "måste-ha-kraft" begär 4 år framåt i tiden?
Så varför är alla ute efter honom?
Han fick väl Gabriels "måste-ha-kraft" begär 4 år framåt i tiden?
Så varför är alla ute efter honom?
Han, som jag uppfattade det, tycker inte om att folk känner till om andras krafter, och att det bara leder till ont om så många har krafter. Så han försöker stoppa det..
Citat:
Och sen det där som Angela Petrelli säger i slutet att alla blivit manupulerande...
Jag tror det är hon som manipulerat dom, för vi har väl inte sett hennes krafter ännu?
Jag tror det är hon som manipulerat dom, för vi har väl inte sett hennes krafter ännu?
Hon kan väll se in i framtiden? Såg vi inte det i avsnitt två eller nått ?
Citat:
Gillar inte riktigt allt tidshoppande.
Nästan ett helt avsnitt som utspelar sig 4 år framåt i tiden.
Ska dom nu visa massa avsnitt i nutid, när man vet precis vad som kommer hända sen?
Nästan ett helt avsnitt som utspelar sig 4 år framåt i tiden.
Ska dom nu visa massa avsnitt i nutid, när man vet precis vad som kommer hända sen?
Det är, som någon skrev, inte bestämt.. Det hade blivit som det blev om det hade fortskridit, men nu vet ju Peter vad som kommer att hända och kan stoppa det.
Citat:
Nu när Peterx2 åkte in i den nya framtiden så är Claire, som troligtvis är den mest oskyldiga och harmless av alla karaktärer helt plötsligt jätteond. Personlighetsförändring?
Ganska läskigt varje gång de åker framåt i tiden för övrigt. Haitern står alltid på de ondas sida och ser till så att till och med kraftpaket som Peter och Hiro är chanslösa. Vilket leder till att de praktiskt taget blir fast i framtiden fast lyckas på grund av tur komma därifrån. Exempelvis när Mohinder råkar byta sida i sista sekunden för att rädda Hiro och att Peter hade tur att Nathan kom.
Ursprungligen postat av lordvader
Nu när Peterx2 åkte in i den nya framtiden så är Claire, som troligtvis är den mest oskyldiga och harmless av alla karaktärer helt plötsligt jätteond. Personlighetsförändring?
Ganska läskigt varje gång de åker framåt i tiden för övrigt. Haitern står alltid på de ondas sida och ser till så att till och med kraftpaket som Peter och Hiro är chanslösa. Vilket leder till att de praktiskt taget blir fast i framtiden fast lyckas på grund av tur komma därifrån. Exempelvis när Mohinder råkar byta sida i sista sekunden för att rädda Hiro och att Peter hade tur att Nathan kom.
Nja.. jag tror inte det är så svart och vitt.. Claire och gänget verkade arbeta för några. De försökte ju stoppa Peter, för han försökte stoppa andra att å krafter genom formulan.. Han sågs som en terrorist av världen. Eller?
Jaja, jag tänkte på det här med framtids Peter. I första avsnittet åkte han bakåt i tiden för att stoppa händelsen där deras hemlighet avslöjades. Då ändrades framtiden, och han, som vissa spekulerade i, kunde inte återvända till sin framtid för den var förändrad. Exemplet med Back to the future, där proffeson förklarade hur det funkade..
Men nu när båda Peters åkte till framtiden, borde inte vår nutids Peter finnas i den framtid de åkte till, i och med att det var en annan, tänkte jag..
Så troligtvis är det inte så krångligt med tidslinjer som vissa, även jag, trodde.. Eller? Det är fortfarande samma linje, men den kan ändras.