2008-10-08, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale
Frågan är varför alla hatar Peter så fruktansvärt.
Han fick väl Gabriels "måste-ha-kraft" begär 4 år framåt i tiden?
Så varför är alla ute efter honom?

Han, som jag uppfattade det, tycker inte om att folk känner till om andras krafter, och att det bara leder till ont om så många har krafter. Så han försöker stoppa det..

Citat:
Och sen det där som Angela Petrelli säger i slutet att alla blivit manupulerande...
Jag tror det är hon som manipulerat dom, för vi har väl inte sett hennes krafter ännu?

Hon kan väll se in i framtiden? Såg vi inte det i avsnitt två eller nått ?

Citat:
Gillar inte riktigt allt tidshoppande.
Nästan ett helt avsnitt som utspelar sig 4 år framåt i tiden.
Ska dom nu visa massa avsnitt i nutid, när man vet precis vad som kommer hända sen?

Det är, som någon skrev, inte bestämt.. Det hade blivit som det blev om det hade fortskridit, men nu vet ju Peter vad som kommer att hända och kan stoppa det.

Citat:
Ursprungligen postat av lordvader

Nu när Peterx2 åkte in i den nya framtiden så är Claire, som troligtvis är den mest oskyldiga och harmless av alla karaktärer helt plötsligt jätteond. Personlighetsförändring?

Ganska läskigt varje gång de åker framåt i tiden för övrigt. Haitern står alltid på de ondas sida och ser till så att till och med kraftpaket som Peter och Hiro är chanslösa. Vilket leder till att de praktiskt taget blir fast i framtiden fast lyckas på grund av tur komma därifrån. Exempelvis när Mohinder råkar byta sida i sista sekunden för att rädda Hiro och att Peter hade tur att Nathan kom.

Nja.. jag tror inte det är så svart och vitt.. Claire och gänget verkade arbeta för några. De försökte ju stoppa Peter, för han försökte stoppa andra att å krafter genom formulan.. Han sågs som en terrorist av världen. Eller?

Jaja, jag tänkte på det här med framtids Peter. I första avsnittet åkte han bakåt i tiden för att stoppa händelsen där deras hemlighet avslöjades. Då ändrades framtiden, och han, som vissa spekulerade i, kunde inte återvända till sin framtid för den var förändrad. Exemplet med Back to the future, där proffeson förklarade hur det funkade..
Men nu när båda Peters åkte till framtiden, borde inte vår nutids Peter finnas i den framtid de åkte till, i och med att det var en annan, tänkte jag..
Så troligtvis är det inte så krångligt med tidslinjer som vissa, även jag, trodde.. Eller? Det är fortfarande samma linje, men den kan ändras.
Citera
2008-10-08, 17:06
Medlem
Paparobos avatar
Citat:
Fy fan vad rörigt det börjar bli nu.

Och sen det där som Angela Petrelli säger i slutet att alla blivit manupulerande...
Jag tror det är hon som manipulerat dom, för vi har väl inte sett hennes krafter ännu?
.

Angela Petrellis kraft är att hon kan drömma om framtiden. Detta var ju den första kraften som Peter absorberade.

Vad jag inte förstod i senaste avsnittet var varför Peter behövde Sylars kraft? Och sen vafan skulle Peter döda sin brorsa när han redan hade hans kraft?

Annars en mycket laddad serie. Till skillnad från andra så älskar jag tidshoppning.
Citera
2008-10-08, 20:20
Medlem
Giorgis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paparobo
Angela Petrellis kraft är att hon kan drömma om framtiden. Detta var ju den första kraften som Peter absorberade.

Vad jag inte förstod i senaste avsnittet var varför Peter behövde Sylars kraft? Och sen vafan skulle Peter döda sin brorsa när han redan hade hans kraft?

Annars en mycket laddad serie. Till skillnad från andra så älskar jag tidshoppning.

Han säger ju något i stil med "I know what you want, but not why" så han vill öppna hans huvud för att ta reda på det.
Citera
2008-10-08, 20:53
Medlem
Citat:
Som jag fattade det som, så sa Angela åt dom (Hiro, Ando) att gräva upp Adam för att de behöver hans hjälp med att hitta han/hon som manipulerar folks sinnen.

när dom var i valvet i slutet av S2, så tog Adam någon sorts "nyckel" som dom behöver. Så han visste att dom var tvugna att komma tillbaka och hämta honom

Känner att jag börjar bli bra på att lista ut vad som händer i Heroes världen =)
Citera
2008-10-08, 21:17
Bannlyst
Citat:

för att han ska kunna "förstå" hur saker fungerar, varför folk gör på vissa sätt osv.
Citera
2008-10-08, 22:15
Medlem
Som det konstaterades för några sidor sedan, är det bara lägga ner försöken att hitta den röda tråden och logiken i nuvarande storyutveckling. Bli underhållen eller skruva av. Jag har frångått helt att ifrågasätta bristen på konsekvent handling, för det finns ingen tanke anyway. Funkar förvånansvärt mycket bättre då.

Och gnället på serien är befogat, handlingsmässigt har det spårat ur helt. Även sci-fi-serier har regler och en egen logik som "måste" följas för att det ska bli trovärdigt i sin kontext. Det skiter Heroes glatt i och gör den ena handlingsvurpan efter den andra. Like it or leave it.
Citera
2008-10-08, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Marlo borde förresten haft med sig Chris och Snoop istället för Claire och Meep-Meep.
Sylar och Peter skulle inte haft en chans!

"In B-more, we aim and hit a nigger"
Citera
2008-10-08, 22:38
Medlem
Denoms avatar
Vafan..?! Det var då jävligt smart att alla pratar utan några...
Citera
2008-10-08, 22:46
Medlem
Johnny Blades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vafan..?! Det var då jävligt smart att alla pratar utan några...
Det är väl allmänt accepterat att man kan prata öppet om avsnitt som har sänts, men använder spoilertaggar när man pratar om saker som händer i kommande avsnitt.
Har man inte sett senaste avsnittet och inte vill veta vad som händer i det, så bör man nog hålla sig borta från den här tråden.
Citera
2008-10-08, 23:37
Medlem
Inhales avatar
Citat:

Så var det ja.
Hon visade ju framtiden för Peter när han letade efter hans Engelska brutta, hade jag förträngt.

Som svar på din egna fråga varför Peter wastade hans brorsa...
Tidigare hade han ju fått Sylars krafter, som även innebar Sylars behov att döda och stjäla folks förmågor.
Vad han skulle med Sylars krafter från början, har jag ingen aning om.
Citera
2008-10-09, 07:42
Medlem
Neroxxs avatar
Har varit mycket resor fram och tillbaka om vem som är på vilken "sida".
Känns som den ända man varit säker på är Herio och Claire (om man bortser från framtiden.)

Ska bli grymt trevligt när nästa del kommer, det blir väl del 5 va?

Körde ett marathon för att komma ikapp denna underbara serie, gick på cirka 3 dagar, dock inte med konstant tittande.
Såg visserligen säsong 1 avsnitt 1-17 i följd. Vart helt såld.
Senast redigerad av Neroxx 2008-10-09 kl. 07:57.
Citera
2008-10-09, 15:53
Medlem
MiniGangsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnen13
Ungefär vad jag tänkte.. Jag tycker inte serien är krånglig att hänga med i. De flesta här kanske börjar bli lite för gamla för dessa serier ^^,

Ang. att Hiro skulle teleportera sig bakåt i tiden och ta formulan.. Då skulle han ju hamna i fel tidslinje, butterfly effect.

Och att Peter och Sylar skulle kunna ta dem lätt, nja, ibland överskattar ni dem. Först och främst blev de överumplade, så självklart blev det ingen direkt aktion pga att de hade pojken. Men sen använde de ju sina krafter, och "vann"..

Och nu har i ju fått reda på hur man dödar Peter, eventuellt Sylar, troligtvis inte Claire.. En kula i/genom bakhuvudet.

Nja, ingen som överskattar sylar och peter men de underskattar sig själva verkar det som.. De kunde bara stoppa tiden och sedan gå och döda negern och clair medans de kunde låta tysken kommit undan. Och förstår inte varför clair kommer med en pistol när Peter är odödlig, hur kunde framtids peter dö egentligen? Han blev skjuten i bröstet inte i huvudet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in